Chevrolet firması 1953 yılında model sınıfını BEL-AIR olarak yeniden adlandırdı. Firma bu çalışmanın öncesinde daha düşük sınıfa dahil olan 150 ve 210 modellerini tanıtmıştı. 1955 yılında V8 motor seçeneğini müşterilene tanıtan firma iki kapılı hardtop modellerini de SPOR COUPE olarak satışa sundu. Bu yıllarda Ford ve Plymouth firmasının aksine, Chevy'nin tasarımlarında duruluk ve keskinlik ön plandaydı.
1955'te tamamen yenilenen Chevrolet dizaynı, meraklıları tarafından "HOT ONE" olarak adlandırıldı. Bel-Air yenilenen tasarımının beraberinde düşük modellerde görülmeyen taban halı kaplaması, hard top kısmında krom manşetler, çamurlukta krom şertiler ve krom cam çerçevelerini standart olarak sunmaya başladı. Tüm bu ilgi çeken özelliklerin yanı sıra unutulmayan BELAIR amblemi altın harflerle yazılmıştı.
1955, 1957 ve özellikle 1956 Bel Air gelmiş geçmiş en çok tanınan ve sevilen Amerikan otomobilleri arasına girmişti. Otomobil tarihinin bu güzel örnekleri özellikle "spor coupe" ve "convertible" meraklıları tarafından çok büyük ilgi gördü. Kullanışlı ve ferah iç dizaynı, son derece estetik bir şekilde tasarlanmış kuyruk kanadı ve genelindeki krom işçiliği Detroit fuarında ve sonraki 20 yılda adından söz ettirmeyi başarmıştı.
1955-1957 yılları arasında satışa sunulan Nomad isimli station wagon büyük çapta Bel Air serisinden esinlenilmiş olmasına rağmen modelin kasa şekli ve detayları tamamen kendine özgüydü. Nomad ismi ilk olarak 1954'te Corvette tabanlı bir konsept olarak lanse edilmişti. Chevrolet firması "Nomad" ismini iki konsept otomobili için kullandı. Bu isim son olarak 1999 yılında tekrar bir konsept otomobile verildi.
1956 Belair son olarak spor sedan olarak adlandırılan dört kapı direksiz tasarım ile tanıştı ve ilgileri bir kez daha üzerine çekmeyi başardı.
http://www.dr-diecast.com/default.asp?baslik=&p=2&a=Mh2zi39f&b=211&c=8
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)