
Resimlerini edindiğim web sitesinde ingilizce olarak yapılan açıklamaları sizler için çevirerek sunuyorum. İyi seyirler

Öncelikle diecast'i:

ve şimdi gerçeği;

John DeLorean, 1974 yılında DeLorean Motor Company kurdu.1976 yılı itibariyle paslanmaz çelik kaplı, çift kapılı sport portatifi tamamladı. Stili, İtalyanın meşhur dizayn mühendisi Giorgetto Giugiaro tarafından gerçekleştirildi.Peugeot Renault Volvo yapımı tek üstten egsantrikli arka kısma monte edilmiş bir 2.8 v6 motora sahip, ayrıca gull wings (martı kanat) kapı dizaynı ve paslanmaz çelik gövde...


John DeLorean ve onun ünlü şaheseri DeLorean Car, Mart 1979
Bakan, oto sanayisinde devrim olan özgür ruhlu ve Amerikanın ilk muscle araçlarından biri Pontiac GTO yu seçmişti. Fakat neden DeLorean olmamıştı. Genç DeLorean GM'de aldığı 650.000 dolarlık maaşını terk etti ve kendi başına devam etmeye karar verdi. DeLorean da kendine aşık oldu ve parti sahneleri kadın kovalamalar ardarda geldi... Kısa zamanda diğer otomotiv meraklıları Steve McQueen ve James Garner gibi Hollywood yıldızlarına omzunu ovuşturdu.. Johnny Carson and Sammy Davis Jr. ise daha sonra DeLorean motor şirketinin bu yükselişte yeni yatırımcıları oldu. Oldukça başarılı playboy yetisi ile romantizi bağdaştırarak Raquel Welch, Ursula Andress, Candice Bergen, Nancy Sinatra, Kelly Harmon ve Cristina Ferrare 'yı bağladı.DeLorean tüm istediklerine sahip oluyor gibiydi fakat bir anda birşeye çarptı. Nihayi hayalini gerçekleştirmesine engel olan şey DeLorean Şirketinin finansal sorunlarının, uyuşturucu ve kara para aklamadan utanç verici bir şekilde ortaya çıkmasıydı.

Karizmatik DeLorean, kendi projesini subzide etkemk için hükümeti araştırmaya gitti. Ve sosyalist İngiltere'nin sıkıntılı Kuzey İrlanda'da iş yapmak konusunda endişesi olduğunu keşfetti. Dummuray'da Belfast yakınlarında bir fabrika inşa edildi, DeLorean DMC 12 , 1981 Ocak ayında üretilmeye başlandı.



John DeLorean ve eşi Cristina Ferrare meşhur DeLorean arabası ile birlikte, Mart 1979
Onun, kendine aşırı güveni, sık sık göz kamaştıran arkasındaki yenilikleriyle, GM 'yi devralması bekleniyordu. Bunun yerine, ekonomik "etik" bir spor otomobil yaratma umuduyla beraber kendi oluşturduğu şirketi bıraktı. Ve İngiliz hükümeti, Bay DeLorean'nın, İrlanda Cumhuriyet ordusunun desteğini azaltmaya sebep olacak olan Kuzey İrlanda'da-Belfast yakınlarındaki 2000 işçiyi istihdam eden bu işine yaklaşık 100 million pound verdi. Araç dizayınındaki mekanik hataların kapitalize edilmemesiyle Bay DeLorean'nın hayali başlangıcında hüsrana uğradı. Paslanmaz çelik gövde, martı kanatlı ve arkaya monte v6 full enjeksiyon motora sahip olan DMC-12 yi yaratmak 7 yılını aldı.1981 de araç satın alanların artmasıyla beraber geri dönüşüm daha fazla olmaya başladı. İngiliz hükümeti başbakanı Margaret Thatcher,Bay DeLorean'a, projenin tutması için daha fazla para kaldırmasını söyledi. Bu iş planı gerçekleşemeyince,1982'nin sonlarında plan sona erdi. Yaklaşık 9000 araç üretildi. Bu olayın sonunda DeLorean İngiltereye geri döndüğünde GM ye ve Hükümete saldırdı. Fakat hiç bir şekilde kabul edilmeyince kendi başının çaresine bakmaya başladı. Amerikaya dönerek uyuşturucu operasyonlarına başladı. Ekim 1982 de Los Angeles 'da bir otel odasında yakalandı ve 60 yıldan fazla hapis cezasına çarptırıldı.
Çeviri: Onur Gündüz
Alıntı: theselvedgeyard.wordpress.com
katologlarından bir resim;

John DeLorean


24 ayar altın kaplamalı modeli
