ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

Model Araçlarınızda Yaptığınız Her Türlü Değişikliği Bu Başlık Altından Paylaşabilirsiniz...

Yetkili: BuRaK-B

ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: andy1 » 14 Tem 2010, 13:13

Bir çok forumlarda bu konuda bir hayli başlık açılmış,sorular sorulmaş ama maddi çıkarlar söz konusu olunca,cevaplar havada asılı kalmış !

Eskitme boya yada modellerinizi hiç bozmadan yada bozarak nasıl,eski hurda görünümlerini verebiliriz !
Resim
(Resim yabancı kaynaktan alıntıdır)

Pahalı boyalar almıycaz,en fazla 20 liraya bir sürü boyamız ve araç gerecimiz olucak !

Malzemelerimiz,toprak boyalar,her nalburda satılır,hangi renk istiyorsanız alın ama 100 gram kafidir size 1 sene fazla fazla yeterde artar bile,5 çeşit alsanız 5 lira tutmaz !

Bu toprak boyaları uygulamak çok önemli,ben eski sistemi anlatmak isterim,en değerlisi budur koleksiyonerlerin asla kaçırmadığı restorasyonlardır !

Bu tür işlemlerde gomalak gerekli gomalak nedir,eskilerden kalma ciladır,ispirto ile erir,zehirli asla değildir,kokusu yoktur,gomalakta nalburlarda satılır,100 gram size senelerce yeter,istediğimiz miktarda 3/1 oranında gomalak ispirtada eritiyoruz herhangi şişe kavanoz olabilir !

Eskitme işlemine başlarken ilk önce yapacağımız bölüme ince 1 kat gomalak sürüyoruz kuryor,daha sonra diyelimki 2 renk olucak,kapı mavi gövde hangi renkse artık,size kalmış !

Pas detayları için,alt zemine oksit kırmızı toprak boyamızı sürüyoruz kuruyor,üstüne mavi yada istediğiniz renk boyamızı sürüyoruz,kurduktan sonra,istediğimiz bölgeleri zımparalıyoruz,sonuç mavinin altından eski gerçek pas detaylarına kavuşuyoruz !

Ben daha pis olsun pas kalkmış görünsün derseniz aynı yöntem fakat oksit kırmızımıza çok çok az siyah katıyoruz,karışımın dibindeki tortudan (toprak boya dibe çöker bu avantajdır) fırçanın ucu ile alıp minik dokuşlar yapıyoruz,tortu çürümüş pas gerçek detayı verir !

Camlarda eski kirli görüntü vermek ise yine basit ve kolaydır,bize lazım olan,su boyası yine nalburlarda satılır 50 gram size senelerce yeterde artar bile,kaynar suda eritin,soğusun kavanozda saklayın,camlarımızı ceviz boya sürmeden önce sulu bir pamukla iyice silinki boyamız cama yapışsın,daha sonra boyamızı cama sürüyoruz,silecek izi vermek için kagıt parça kesip silecek bölgelerinden boyayı çekerek alın,göreceksinizki,kirli pis bir cam ortaya çıkacak !

Konu uzun ama merak ettikleriniz varsa,cevap vermeye çalışırım !

Tavsiye ettiğim malzemeler kesinlikle zarar vermez,koku yapmaz,evde çalışmanız mümkündür !

En önemli unsur ise,işlemleri yapamayıp,ya gitti modelim diyecek olanlar çıkabilir,bunuda düşündüm merak etmeyin,aracınızı ispirto ile yıkayın,daha sonra su ile temizleyin,eski haline döner,tavsiye ettiğim malzemeler,aracın orjinal boyasını bozmaz !

Kolay gelsin.

andy1
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 799
Kayıt: 17 Mar 2010, 18:37
İsim: Andy
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 525
andy1 rep puani yokandy1 rep puani yokandy1 rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: sherpa » 14 Tem 2010, 13:57

Erol abi ben ucuz bi rally modelinde soyle birsey deneyecek olsam ne yapmaliyim.arac yarista toa icinde kalmis gorunumu vermek istiyorum silecek izleri ve aracin yaninda teker cevresi daha pis sicramis gibi tesekkur ederim abi verdigin her bilgi cok degerli
Resim
Kullanıcı avatarı
sherpa
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 2540
Kayıt: 13 Şub 2010, 00:03
İsim: Bilgi ÖNDES
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1955
sherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: andy1 » 14 Tem 2010, 14:54

sherpa yazdı:Erol abi ben ucuz bi rally modelinde soyle birsey deneyecek olsam ne yapmaliyim.arac yarista toa icinde kalmis gorunumu vermek istiyorum silecek izleri ve aracin yaninda teker cevresi daha pis sicramis gibi tesekkur ederim abi verdigin her bilgi cok degerli


Bilgi Kardeşim,

Sen daha basit yöntem yapmak istediğinden işlemde basit olur,bize aracın ucuz olması önemli değil,pahalı modellerede yapabiliriz,çunki aracın orjinalliğini restorasyona başlerken koruma altına alıyoruz !

Yapman gereken işlem çok basit,başka konuda vermiştim akrilik boya gerekir, orta boy tüpler (10 lira),pamuk,su boyası ve fırça,mat sentetik vernik,bunları her yerde bulabilirsiniz,20 lirayı geçmez,üstelikte size en az 10 araba restorasyonu yapar !

İlk camlardan başla,pamuğu su boyasına bastır fazla ıslak olmasın,silecek kalınlıgında bir kartonla hemen silecek bölgelerini aşağı doğru çekerek boyayı al,göreceksinki sanki çamur sıçramış ve sadece silecek bölgesinden aracın içi görülür buda araca 3 boyutlu görünüm katar !

Lastiklerdeki çamur kirliğine gelince,akrilik boyandan koyu sarı rengi al,çay tabağına sigara ucu kadar yeter,aynı miktarda su koy ve boyayı iyice karıştır !

Yine pamukla aracın lastik alt bölgelerine ufak ufak dokundur sarı boya kuryunca matlaşır ve üstüne yine su boyamızı fazla ıslak olmayan pamukla dokundur,sana kirli sarı çamur rengi verecektir !

Lastiklerden kapı çamurluk önlerine sıçrayan kirli çamur efekti için aynı işlem ama sarı renge iğne ucu kadar siyah kat ve aynı yömtemle karıştır !

Yine pamukla aracın en altından başlayarak küçük dokunuşlarala yukarı dogrı incelen nokatacıklar oluştur,boya hemen kurur !

Bu işlem rtuş ister,su boyamızla aynı şeklide hafif dokuşlar yapıyoruz,ve bu sefer fırçamız işe giriyor,kahve rengi boyamızı yine aynı sistemle inceltiyoruz,fe fırçamızla gölgeler yapıyoruz sarı bölümlerın alt etek bölgelerine,sonuç yine 3 boyutlu görüntü olur,elbetteki boya seçimin senin hayal gücüne kalmış !

Son kat ise,mat sentetik verniğimiz,işlem yaptığın bölgelere sür kurusun,bu boyanın korunmasına yardım eder hemde daha kaliteli çıkıntılı bir efekt elde etmiş olursun !

Sıkılırsanda işlem çok kolay,senteteik tinerle sil,muslukta yıka aracın %100 orjinal haline ''0'' hata ile döner !

Kolay gelsin
En son andy1 tarafından, 14 Tem 2010, 15:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
andy1
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 799
Kayıt: 17 Mar 2010, 18:37
İsim: Andy
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 525
andy1 rep puani yokandy1 rep puani yokandy1 rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: sherpa » 14 Tem 2010, 15:08

Tskkur ederim erol abi bu yaziyi kaydediorm sonra aramayayim calismayi yaprsam burada gosteririm
Resim
Kullanıcı avatarı
sherpa
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 2540
Kayıt: 13 Şub 2010, 00:03
İsim: Bilgi ÖNDES
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1955
sherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: ..alper.. » 14 Tem 2010, 19:21

Benimde aklımda olan ve merak ettiğim bir konuydu çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için.
Resim
Kullanıcı avatarı
..alper..
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 759
Kayıt: 07 Ağu 2009, 15:16
Konum: İzmit / Kocaeli
İsim: Alper Hatinoglu
Yaş: 28
1/18 Model Sayısı: 19
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 4
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 23
Rep Puani: 1300
..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: adraka » 14 Tem 2010, 22:39

Erol abicim bilgilerin çok değerli bir hazine benim gözümde...Ve ben galiba yine yeni bir hazine buldum...Çok teşekkür ederim abicim...İyi forumlar...
http://ahmeterdogan.deviantart.com/
"Fotoğraf Bir Sanattır.Önemli olan bakmak değil görmektir..."
adraka
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 295
Kayıt: 25 May 2010, 21:28
Konum: Ankara
İsim: Ahmet
Yaş: 17
1/18 Model Sayısı: 9
1/24 Model Sayısı: 6
1/32 Model Sayısı: 10
1/43 Model Sayısı: 19
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 2
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 4
Motorsiklet Model: 2
Toplam Model Sayısı: 52
Rep Puani: 205
adraka rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: Kenan Şavklı » 15 Tem 2010, 00:56

Bir gün bana da yararı kesinlikle olacak çok kilit bilgiler Erol abi. Teşekkürler. Komalak cilayı, Babam'ın müzik aletlerine cila yaparken kullanmasından biliyorum. Ben ufakken -zaman zaman- keman, lavta, ud gibi müzik aletlerini bana cilalatırdı. :music:
Resim
Kullanıcı avatarı
Kenan Şavklı
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 5166
Kayıt: 29 Ekm 2008, 00:29
Konum: istanbul
İsim: kenan savkli
Yaş: 30
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 9113
Kenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yokKenan Şavklı rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: andy1 » 15 Tem 2010, 16:12

Kenan kardeşim,

Gomalak aslında hobi işinin temelidir ama bu kadar ucuz malzemeyi insanlar bilirse ve yapmasını öğrenirse,meşhur markalar hobi marketlerde kime ürün satacaklar :)

Gomalak bizim gibiler için olmassa olmazlardandır,yine küçük bir öneri,su çamur birikintileri demiştim ya,gomalağı dökün hazırladığınız zemine kurusun,pırıl pırıl pis bir su birikintisini hiç uğraşmadan gerçekleştirebilirsiniz !

İsterimki,bu hobiye gönül verenler pahalı ürünleri almak için üzülmesinler,anadolunun bir çpk yerinde kareşlerimiz ne alabilirlir ne bulabilirler nede maddi güçleri buna izin verir,elimden geldiğince bu hobiye meraklı kardeşlerim en ucuz malzemelerle en kaliteli markaların boyalarından daha güzel netice alsınlar !

Nasip olursa silikonla kalıp almayı ve basit şekilde ürün çoğaltmayıda anlatamaya çalışıcam,yedek lastikler,stop lambaları,farlar,ve hatta koltuklar,jantlarınızı çoğaltmanız mümkün !

Şuna inanın verdiğim karışımları tam yaparsanız piyasadaki en kaliteli boya ile aynı işi hatta daha iyisini yaparsınız,eskitme boyaları satılıyor sadece gülüyorum ürüne değil ama satılan ürün profosyoneller için onlar bile o ürünleri saf haliyle kullanmazlar,katkı yaparak kullanırlar !

Anlatılacak çok şey var ama nasip bakalım !

Bu arada paylaşımları başka forumlarda sitelerde değiştirerek kendileri yapıyormuş gibi anlatanlardan ricam,olduğu gibi yayınlayın kızmam gücenmem ama sahtecilik yaparak emek hırsızlığı yapmayın,kul hakkı bir gün karşınıza çıkar !

Formumuz'dan alıntı olduğunu lütfen belirtin,bu hem bizlere hem kendinize saygınızıda gösterir !
andy1
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 799
Kayıt: 17 Mar 2010, 18:37
İsim: Andy
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 525
andy1 rep puani yokandy1 rep puani yokandy1 rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: VoldroY » 16 Tem 2010, 05:00

Erol abi o emek hırsızlığı ciddi anlamda iğrenç bir olay.Sana tavsiyem jpg formatında yayınlaman yazılarını o zaman uzun uzun yazmaları gerek sahtecilik yapmaları için.

Çok değerli bilgiler paylaşmışsın abi.Çok teşekkür ederim.

Planım bu bilgileri 1:24 Bell Air modelimde denemek. :) Eğer modeli verdiğim arkadaş duygusal bir bağ kurmamışsa tabi. :)

Saygılar abi.Yorumlarını görmek güzel.Umarım sağlık durumun,keyfin çok iyidir. :) Dualarım hep seninle. :)

Kendine iyi bak abi.
Resim
Kullanıcı avatarı
VoldroY
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 466
Kayıt: 27 May 2010, 21:18
Konum: Ankara
İsim: Berkcan
Yaş: 16
1/18 Model Sayısı: 18
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 2
1/43 Model Sayısı: 5
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 2
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 31
Rep Puani: 105
VoldroY rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: sherpa » 16 Tem 2010, 10:40

Erol abi akrilik boya ve fircayi 10tl ye aldim 6renk boy var ama sentetik vernik kalsin vernik cikmaz falan dedim sadce akrilik boya el surulunce dokuluyo illa lazimmks tskkur ederim erol abi cok super bilgi
Resim
Kullanıcı avatarı
sherpa
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 2540
Kayıt: 13 Şub 2010, 00:03
İsim: Bilgi ÖNDES
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1955
sherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yoksherpa rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: andy1 » 16 Tem 2010, 15:39

sherpa yazdı:Erol abi akrilik boya ve fircayi 10tl ye aldim 6renk boy var ama sentetik vernik kalsin vernik cikmaz falan dedim sadce akrilik boya el surulunce dokuluyo illa lazimmks tskkur ederim erol abi cok super bilgi


Bilgi kardeşim,

Akrilik boya koruma ister,fakat seneteik vernik asla arabanın boyasına zarar vermez,sökmesi ise inanılmaz kolaydır,pamuğa sentetik vernik koy ve sil anında çıkar !

Sellozik verniklerde ise böyle bir işlem söz konusu olmaz,kullanılmasını tavsiye etmem !

Kolay gelsin.
andy1
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 799
Kayıt: 17 Mar 2010, 18:37
İsim: Andy
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 525
andy1 rep puani yokandy1 rep puani yokandy1 rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: andy1 » 09 Ağu 2010, 20:51

Konuya ekleme yapmak istedim !

Onur Kardeşime,teşekkür ediyorum (marenello),başlamadan önce !

Eskitme boya malumunuz zor gelebilir,fakat yeni bir detayı anlatmak istiyorum,ben tembelim uğraşamam diyenler için (şaka elbetteki) !

Bilgisayarnızdan,her hangi resim olabilir,hurda araçlar,yada biraz daha abartalım,allı güllü bir resim beğendiniz,yada arabanıza komple deniz görünümü vermek istiyorsunuz,kısaca hayal gücünüze kalmış !

İlk uygulama basit anlık çalışmadır tek tek anlatmak istiyorum !

Malzemeler:

1.Renkli fotokopi resim (tercihinize kalmış,uygulayacağınız desenler) !
2.Senteteik vernik,ister sprey isterseniz normal kutu senteteik vernil,mat yada parlak yine sizin tercihinize kalmış !

Bu yöntem inanılmaz basittir,yapmanız gereken,resmi alıp,kat yapmadan aracınıza yapıştırın,önerim beyaz tutkal en idealidir,merak etmeyin sizi yanıltmasın,inanılmaz bir koruma yapacağız !

Resmi istediğiniz şekilde yapıştırdıktan sonra,tamamen kurumasını bekleyin !

Kuruduktan sonra,verniğimizi atıyoruz,senteteik vernik,tabaka yapar ama merak etmeyin kalın olmaz,vernik kurusun,aşırı parlak bir görüntü olacaktır,sizde şaşırırsınız,vereceği parlaklıktan ötürü !

Tam kuruduktan sonra,''0'' a yakın zımpara atıyoruz,pürüz vs bırakmamak için,zımparadan sonra pamuklu beze 3-5 damla sentetik tiner damlatıyoruz ve zımparaladığımız bölgeleri güzelce siliyoruz,tam kuruduktan sonra,son kat verniğimizi atıyoruz,tam kuruduğuna emin olun !

Netice mükemmel olacaktır,inanılmaz düz ve prüzüsüz bir zemin olduğunu göreceksiniz,resim tamamen altta kaldığından,bakan herkes bu decali nerden buldun diye soracaktır,normal kağıt olduğuna zor inandırırsınız !

Ben daha parlak istiyorum kristal cam gibi olsun derseniz çözümü kolay,normal oto cilası ile bastırmadan silin,temiz bir pamukla parlatın,netice pırıl pırıl bir görüntü olacaktır !
............................................
2.nci yöntem

Bu biraz daha zordur,ama neticesi bakan herkesi hayran bırakacaktır,hurda görünüm olsun diyorsunuz ama ben boya ile ıvır zıvırla uğraşmamam derseniz,yapmanız gereken,internetten hurda araç resimleri beğenmeniz ve bunları profosyonel renki fotokopi olan yerlerde bastırmanızdan ibarettir !

Resimlerimizi aldık,yöntem aynı,fakat uygulama farklıdır !

Malzemeler,beyaz tutkal,mat sentetik vernik,ve beğendiğiniz resim !

Resimler hazırsa,uygulamaya başlamadan önce dikkat !Resimleri ters yapıştırıyoruz,yani resim olan ön tarafa beyaz tutkal sürüyoruz ve aracın yapıştırılacak bölümünede,ve resmi yapıştırıyoruz !

Görüntü sizi şaşırtmasın çunki kağıdın beyaz yüzeyi görünecektir,tam kurumasını bekleyin !

1 bardağa normal su koyun,ve işaret ve orta paröağınızı suya daldırıp,beyaz yüzeyi ovuşturmaya başlayın,görseceksinizki beyaz kağıt çıkmaya başlayacak,dikkat edilmesi gereken husus,fazla ıslatmayın,beyaz kağıdı aldığınızda zaten ne dediğimi anlayacksınız,çunki resim belirgenleşmeye başlayacaktır !

Komple kağıt bölümü yavaş yavaş çıkardıktan sonra,gördüğünüz şey,orjinal resminizin görüntüsü olacaktır,bu görüntü biraz soluk sanki darbeli gibi görünümde olacağından eminim hoşunuza gidecektir !

Kuruduktan sonra,mat verniğimizi atıyoruz,vernik tam kuruyunca ''0'' zımpara atıyoruz,sonuç mat ve kirli resim olacaktır,bu yöntem harika sonuçlar verir,isterseniz akrilik boya ile kafanıza göre rutuşlarda yapabilirsiniz !

Lastikler tamponlar içinde basit ve kolay çözümdür !

En önemlisi ise bu yöntem araçlarınıza asla ve asla zarar vermez,beğenmedim aracım maf oldu demessiniz yapmanız gereken basit,senteteik tinerle yaptığınız işlemleri silin,eski parlak haline hatasız dönecektir !

Umarım faydalı olabilmişimdir !
andy1
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 799
Kayıt: 17 Mar 2010, 18:37
İsim: Andy
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 525
andy1 rep puani yokandy1 rep puani yokandy1 rep puani yok

Re: ORJİNAL ESKİTME NASIL YAPARIZ,UCUZ ÇÖZÜM YOLLARI !

İletiYazar: masato » 12 Ağu 2010, 20:28

Her zamanki gibi arşivlenmesi gereken bilgiler... Teşekkürler Erol abi... :tey:
Resim
74 mekan 06 vatan 50,5 özvatan
Kullanıcı avatarı
masato
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7611
Kayıt: 13 May 2009, 13:22
Konum: Ankara-Bartın
İsim: M.Alper ESATOGLU
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 65
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 2
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 1
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 13
Toplam Model Sayısı: 84
Rep Puani: 4050
masato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yok


Modifikasyon Bölümü

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir

cron