DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

Yetkili: BuRaK-B, REVOLUTION, Musa Can ÇİL, Alper GÖÇENER

DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 14 Arl 2009, 18:15

SUN STAR'ın Geleceğe Dönüş 2 (BACK TO THE FUTURE CAR PART 2) filmi için yaptığı bu modeli paylaşmak istedim.
Film arabaları merakımı biliyorsunuz; bu model uzun zamandır bende ama paylaşmadığımı farkedince hemen resimlerini çekip koymak istedim.
Başka markaları üretmediği için karşılaştırma yapamayacağım ama şunu söylemek gerek sun star kötü bir üretici değil.
Özellikle bu arabanın dış görünümü çok iyi yaptığını söyleyebilirim. Metalin farklı olduğunu sanmıyorum ama üstündeki boyanın kalitesi sayesinde aynı filmdeki gibi bir görüntüsü var. Bu versiyondaki artı bir özellikte altındaki bir düğme sayesinde tekerlekler katlanıyor ve uçuş moduna geçiyor. Bence arabadaki tek kötü taraf iç kalitesi. Çok kötü olmamakla birlikte diğer kaliteli üreticilerden ayıran en büyük kısım bu. Ama DE LOREAN'in normal versiyonundan daha detaylandırılmış olduğunu söylemek isterim.
Hadi bakalım OUT A TIME..!

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
En son BuRaK-B tarafından, 15 Arl 2009, 00:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.
Sebep: Fotoğraf Ekleme Kuralına Göre Düzenlenmiştir.
Resim

mesaj için REVOLUTION arkadaşımıza teşekkür edenler:
Kenan Şavklı
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: Akın AYDIN » 14 Arl 2009, 18:22

Çok güzel bi seriydi bu. De loreanıda çok severim. Teşekkürler Devrim abi paylaşımın için.
Resim
Kullanıcı avatarı
Akın AYDIN
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1282
Kayıt: 06 Oca 2009, 18:34
Konum: Eskişehir
İsim: AKIN
Yaş: 21
1/18 Model Sayısı: 2
1/24 Model Sayısı: 7
1/32 Model Sayısı: 5
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 1
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 17
Rep Puani: 1005
Akın AYDIN rep puani yokAkın AYDIN rep puani yokAkın AYDIN rep puani yokAkın AYDIN rep puani yokAkın AYDIN rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: tuningbg » 14 Arl 2009, 19:54

Devrim abi bu tür film yıldızı modeller nedense ismi pek duyulmamiş arka planda olan üretici yada firmalar tarafından yapılıyor.sonuçta kimin yaptığı önemli değil bence bu tür modellerde.önemli olan 1/1 e sağdık kalınarak yapılması.bu modelde çok hoş ve tatmin edici diye düşünüyorum.bu arada en sevdiğim film serisi geleceğe dönüş.her defasında ilk kez izliyormuş gibi hiç sıkılmadan büyük bir zevkle izlerim :smile: paylaşım için teşekkürler :y: diğer serileri varmı bilmiyorum ama onlarda oldumu keyifle seyretmesi kalır:)
Kullanıcı avatarı
tuningbg
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1684
Kayıt: 21 Ekm 2009, 10:30
Konum: İstanbul
İsim: Burak
Yaş: 28
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1650
tuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yoktuningbg rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: BuRaK-B » 15 Arl 2009, 00:43

Gayet yerinde bir üretim, zevkli bir koleksiyon parçası. Keyifle seyret Devrim Abi.
Kullanıcı avatarı
BuRaK-B
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7332
Kayıt: 02 Nis 2009, 01:46
Konum: Kadıköy/İstanbul
İsim: Burak BALIKÇI
Yaş: 32
1/18 Model Sayısı: 62
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 25
1/64 Model sayısı: 24
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 6
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 13
Toplam Model Sayısı: 130
Rep Puani: 10025
BuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 15 Arl 2009, 02:28

Akın AYDIN yazdı:Çok güzel bi seriydi bu. De loreanıda çok severim. Teşekkürler Devrim abi paylaşımın için.

Ben teşekkür ederim Akın beğenmene sevindim.
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 15 Arl 2009, 02:31

tuningbg yazdı:Devrim abi bu tür film yıldızı modeller nedense ismi pek duyulmamiş arka planda olan üretici yada firmalar tarafından yapılıyor.sonuçta kimin yaptığı önemli değil bence bu tür modellerde.önemli olan 1/1 e sağdık kalınarak yapılması.bu modelde çok hoş ve tatmin edici diye düşünüyorum.bu arada en sevdiğim film serisi geleceğe dönüş.her defasında ilk kez izliyormuş gibi hiç sıkılmadan büyük bir zevkle izlerim :smile: paylaşım için teşekkürler :y: diğer serileri varmı bilmiyorum ama onlarda oldumu keyifle seyretmesi kalır:)

Teşekkürler Burak benim için film arabaları artık vazgeçilmez oldu. diğer modelleri yok çünkü fiyatları pek ucuz olmuyor bende 4 modelin içinde en çok beğendiğim bunu aldım umarım ileride hepsini tamamlarım ama şimdilik listemde yoklar!
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 15 Arl 2009, 02:32

BuRaK-B yazdı:Gayet yerinde bir üretim, zevkli bir koleksiyon parçası. Keyifle seyret Devrim Abi.


Teşekkürler Burak'cığım zaten uzun bşr sğre masamın üstünde burdu hala keyifle seyrettiğim bir modeldir :drinksb:
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: MAKOSHARK » 15 Arl 2009, 03:46

Çok gerçekçi ve detaylı bir model bencede SUNSTAR'ın bence en güzel üretimlerinden biridir bu model ve seriyi tamamlamanı bende canı gönülden isterim kardeşim. :y: :y: :y:
Resim
Kullanıcı avatarı
MAKOSHARK
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 10753
Kayıt: 15 Haz 2008, 12:16
Konum: İSTANBUL
İsim: Deniz ÇAGLIYAN
Yaş: 47
1/18 Model Sayısı: 851
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 855
Rep Puani: 11586
MAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: Emre E. » 15 Arl 2009, 08:41

Tek kelime ile harika. OUT A TIME !!! :good2:
Kullanıcı avatarı
Emre E.
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14411
Kayıt: 21 May 2008, 16:34
Konum: ANKARA
İsim: Emre
Yaş: 43
1/18 Model Sayısı: 118
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 118
Rep Puani: 19150
Emre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 15 Arl 2009, 09:55

MAKOSHARK yazdı:Çok gerçekçi ve detaylı bir model bencede SUNSTAR'ın bence en güzel üretimlerinden biridir bu model ve seriyi tamamlamanı bende canı gönülden isterim kardeşim. :y: :y: :y:


Sağolasın Deniz abi; umarım ileride tamamlarım :handshake:
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: REVOLUTION » 15 Arl 2009, 09:56

Emre ERBASAR yazdı:Tek kelime ile harika. OUT A TIME !!! :good2:


Teşekkürler Emre :y: :drinksb:
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: bigshark » 15 Arl 2009, 10:32

Delorean konusunda bir kac laf etmeden olmaz.. Araba her ne kadar gercek bir Amerikan olmasa da ( Kuzey Irlanda uretimi) kendisine sempatim vardir. Back to the Future filmlerinin bu arabayi populer yapmasindan once de listemde olan bir araba. Ama film temali arabalari koleksiyonuma simdilik dahil etmek istemedigim icin uzak duruyorum .. Buyrun simdi de biraz Delorean hakkinda bilgi verelim..

DeLorean DMC-12, Delorean Motor Sirketi tarafindan Kuzey Irlanda'da 1981-1983 yillari arasinda uretilmis olan bir spor arabadir.Genellikle sadece DeLorean, olarak bilinir ve fabrika tarafindan sadece tek model uretilmistir.DMC-12 modelinde marti kanat tabir ettigimiz, yukari dogru acilip kapanan kapi yapisi,fiberglas govde tipine baglanmis boyasiz celik paneller goze carpmaktadir. "Back to The Future/Gelecege Donus" adli film uclemesinde DeLorean evde/elde yapilmis bir zaman makinasi olarak karsimiza cikmaktadir.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1981 Deloreanlar-ustte

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Gelecege Donus filmindeki zaman makinesi Delorean-ustte


Arabanin ilk prototipi 1976 Mart'inda ortaya cikti ve resmi uretim 1981 yilinda Kuzey Irlanda'nin Dunmurry sehrinde basladi. (Ilk DMC-12, 21 Ocak'da uretim hattindan cikmisti.) Uretim boyunca, arabanin bir cok yerinde degisiklikler oldu.(kaput yapisi, tekerlek/jantlar ve ic aksam).Yaklasik olarak 9,000 adet DMC-12 araba 1982 sonlarinda uretim sonlanincaya fabrikadan cikti.Gunumuzde 6,500 kadar DeLorean arabanin hali hazirda yurur vaziyette oldugu dusunulmektedir.1997 yilinda fabrika ve sirket ozel bir baska sirket tarafindan satin alindi ve yenilenmis araba uretilmeye yeninden baslandi.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



TARIHI GELISIM

1976 Ekiminde, ilk prototip DeLorean DMC-12Sef muhendis ve dizaynir William T. Collins tarafindan tasarlandi. (Daha onceden W.Collins Pontiac'da sef muhendis idi.) Orijinalinde,arabanin arka tarafindan bulunan motor bir Citroën Wankel rotary motor idi, fakat daha sonra motor Fransiz dizayni ve uretimi PRV (Peugeot-Renault-Volvo) enjektorlu bir V6 ile degistirildi.Bu zamanlarda dunyada onemli bir olay olan petrol krizi bas gostermisti. Collins ve DeLorean yepyeni ve denenmemis bir sase teknolojisinin patent haklarini aldilar.Bu sase sayesinde arabanin daha hafif olacagini ve uretim maliyetlerini dusurecegini dusunuyorlardi.Fakat bu sase yapisinin sonradan araba icin uygun olmadigini gorduler.

Bu ve benzer degisiklikler,orjinal konsept arabanin uretim zamani uzerinde baski olusturmaya basladilar.Arabanin tamaminda uretim oncesinde yeniden yapilandirma ihtiyaci ortaya cikti,araba unlu Ingiliz Markasi Lotus'un kurucusu ve sahibi Colin Chapman'in elinden gecti. Chapman arabaya Lotus tarafindan uygulanan son teknolijileri ve yenilikleri adapte etti.Arabanin sasesi unlu Lotus Esprit 'de kullanilan saseye cok benzedi.Orjinal, Giorgetto Giugiaro (unlu Italyan Dizaynir) oldugu gibi kaldi (Celik paneller ve marti-kanat kapi yapisi )


DeLorean'in arabayi gelistirmek ve sirketi olusturmak icin 175,000 USD'a ihtiyaci vardi.Bunun icin Hollywood yildizlarindan Johnny Carson ve Sammy Davis Jr 'i sirkete yatirim yapmaya ikna etti. DeLorean, gercek anlamda DMC-12 model arabalari Dunmurry (Belfast sehir merkezinden bir kac km disarda bir kasaba) Kuzey Irlanda'da uretiyordu.

DMC-12'nin uretiminin planlamasi 1979 yilinda da olsa, uretim 1978 Ekim'inde basladi.Muhendislik problemleri ve butce sorunlari araba uretimini 1981 baslarina kadar oteledi.Bu zamanlarda,Irlanda'da issizlik oranlari cok yuksekti ve yerli halk fabrikaya is basvurusunda bulunuyordu.Calisanlar oldukca tecrubesizdi,fakat oldukca yuksek ucretler aliyorlardi ve o zamanlardaki en iyi alet edavat ile calisiyorlardi.Kalite ile ilgili problemlerin bir cogu 1982 yilinda cozuldu ve arabalar bayilerden 12 ay 12,000 mil /19,300 km garanti altinda satilmaya basladilar.5 yil ve 50,000 mil /80,000 km servis anlasmasi da ayrica sunulmaya baslandi.

DeLorean Motor Sirketi 1982 yilinin sonlarinda iflas etti.(Sirket sahibi John Delorean 1982 yilinda uyusturucudan tutuklanmisti.)Daha sonra John Delorean suclu bulunmadi, fakat bu karar DMC-12'nin uetiminin sonlanmasini onleyemedi.Yaklasik olarak uretim hattindaki 100 araba iflas altindaki sirket tarafindan uretildi.Fabrikada kalan parcalar, Amerika garanti parca merkezindekiler,orjinal parca ureticilerinden gelenelerin hepsi 1983-1984 yillarinda Columbus Ohio Amerika'ya gonderildi.KAPAC adinda bir sirket bu parcalari musterilere posta ile satti.

1997'de , Texas DeLorean Motor Sirketi bu yedek parca stogunu satin aldi.Sonrasinda, kullanilmayan ve elde kalan govdelerin okyanusa atildigi dedikodusu yayildi.Yakin donemde ise, araba govdelerinin eritilerek ticari gemilerin govde yapiminda kullanildigi dedikodulari cikti.

1981 Ocak ve 1982 Aralik aylari arasinda 9,200 DMC-12 araba uretildi.Arabalarin neredeyse yarisi,1981 Ekiminde uretim bandindan cikti.Yaklasik 1,000 adet 1982 model araba Subat -Mayis 1982 tarihleri arasinda uretildi ve bu arabalarin hepsinin VIN kodlari iflastan sonra sirketi alan diger sirket tarafindan 1983 model olarak gorulebilmeleri icin degistirildi.Orjinal VIN kodlari 10XXX, 11XXX ve 12XXX olan arabalarin VIN kodlari 15XXX, 16XXX ve 17XXX oldu.Gunumuzde sadece 12XXXX VIN kodlu araclar kaldi ve bunlarin buyuk bir cogunlugu sagdan direksiyonlu modellerdir.

URETIM

DMC-12 'de bir takim ilginc ve olagandisi detaya rastlamak mumkundur:Marti-Kanat kapi yapisi-boyanmamis celik govde panelleri ve arka tarafa monte edilmis motorlar.


GOVDE

DMC-12'nin govde dizayni unlu Italyan dizaynir Giorgetto Giugiaro tarafindan yapildi.Ilginc bir ozellik olarak arabalarin govde panelleri celikten yapilmisti ve arabalar fabrika cikisi boynamiyorlar yada astar boyali olarak teslim ediliyorlardi.(sadece 3 araba 24 ayar altin kaplama ile kaplanmisti-ileride detaylarini gorebilirsiniz.)Boyanmis DeLorean'lar de gorulebilir, fakat bunlarin hepsi fabrikadan satin alindiktan sonra ozel olarak sahipleri tarafindan boyanmislardir.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Sonradan boyanmis, gunes isiginin gelis acisina gore renk degistiren boyali bir Delorean-ustte

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fabrikada calisanlari egitmek icin , bir kac yuz DMC-12 celik paneller olamdan uretildi ve bunlar celik paneller olmadan sadece fiberglas govdelerinin rengi olan siyah yuzunden "Siyah arabalar" olarak adlandirildi.Bu arabalarin hic biri halka satilmadi. Celik paneller fiberglas govde tasiyicilari uzerine monte ediliyordu.Govde, Lotus Esprit platformundan alinan Y sase yapisi uzerine oturtuluyordu.

Boyanmamis celik govde panelleri bu arabalarin restorasyonlarinda oldukca zorluk cikariyordu.Geleneksel otomobil govde restorasyonunda , paneller mumkun oldugu kadar orjinaline sadik olarak toplanmalidir.Kaportadaki problemler boya altindaki macun ile giderilebiliyorken, Delorean'da boya olmadigi icin celik panelleri duzeltmek ve orjinal hale getirmek cok buyuk ustalik ve maharet istiyordu.Bundan ote, celik panelleri boyamak da cok zor bir isti.DeLorean hasarli panellerin onarilmasindan cok, yenilenmesini oneriyordu.Herbir DeLorean servisinde bugun usta bir kaportaci ve yepyeni celik camurluk ve diger govde aksami bulunmaktadir.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Yedek Delorean kapilar..ustte

DMC-12'nin diger bir ozelligi de marti-kanat kapi yapisidir.Agir kapi yapisi yuzunden acilip kapanmada sorunlar yasaniyordu.Sonrasinda, problem hafif malzemeli marti-kanat kapiya sahip Mercedes-Benz 300SL ve bir hava pompasi ile acilip kapanan kapilari olan Bricklin SV-1,(bu araba hakkinda genel olarak daha onceden bahsetmistik, hatta yasayan bir ornegi hala Izmir'de var) model incelenerek cozuldu.Arabada kucuk kapi camlari vardi, cunku buyuk camlar kisa kapi panelleri yuzunden tam acilip/kapanamiyordu.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Delorean ve Bricklin yanyana-ustte
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: DE LOREAN BACK TO THE FUTURE CAR PART 2

İletiYazar: bigshark » 15 Arl 2009, 10:36

SUSPANSIYON SISTEMI

DMC-12'nin govde alti ve suspansiyon sisteminin buyuk bolumu Lotus Esprit 'den alinmistir.Dort tekerlekde birbirinden bagimsiz suspansiyon sistemi, helezon yaya yapisi ve teleskopik amortisor sistemi gozumuze ilk carpan detaylardan bazilaridir.On tarafta cift salincak yapisi varken,arka taraf cok baglantilidir.Arabanin suspansiyonunun orjinal gelistirme asamalarinda,arabanin yol tutusunun oldukca iyi oldugu soylenmisti. Lotus'un piyasadaki "yol tutus" konusundaki ustun rekabet gucunun DMC-12'nin uzerindeki etkisi goz ardi edilemez.Bununla beraber,Amerikan Hukumeti'nin "Tampon boyutlari agriligi" konusundaki duzenlemelerine uyum zorunlulugu yuzunden , suspansiyon sistemi degisti , arabanin fabrikasyon agirligi artti. Bu yuzden arabanin yil tutus ozellikleri degisti.Amerika'daki bir cok araba sahibi on suspansiyon yapisini ya degistirdi yada modifiye etti, boylece on tarafin agirligini orjinal hale getirip yol tutusu gelistirdiler.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1981 Lotus Esprit-ustte , Delorean Lotus platformu uzerine oturtulmustur

Arabada direksiyon sistemi ile tam tur daire 10.67 m'de tamamlaniyordu. DMC-12'de orjinalinde onde 14 inch arakada 15 inch'lik aluminyum alasimli jantlar vardi.Lastikler Goodyear NCT celik kusakli radyal lastiklerdi ve arka lastikler daha genis idi.Cunku motor arabanin oldukca arka tarafina monte edilmisti ve arabanin agirlik dagilimi % 35 on taraf, %65 arka taraf olarak ayarlanmisti.

DMC-12'de destekli hidrolik fren sistemi bulunuyordu ve 4 tekerlekde disk fren vardi. ( Diskler onlerde 25.4 cm, arkalarda 26.7 cm capindaydi.)



PERFORMANS

John DeLorean (sirketin kurucusu ve sahibi) ilk onceleri arabanin 200 HP civarinda bir motor gucune sahip olmasini planliyordu, fakat arabanin 170 HP guc ureten bir motoru oldu.Bununla beraber, Amerikan Hukumeti arabanin Amerika'da satilabilmesi icin egzost gazlari emisyon kurallarina gore arabaya katalitik konvortor takilmasini zorunlu kiliyordu.Bu yuzden arabanin motor gucunde 40 HP dusus yasandi ve bu guc kaybi DMC-12'nin performansini ciddi olcude etkiledi. Katalitik konvortor konusu suspansiyon sistemindeki degisiklikler ile birlesince, arabanin Amerikan versiyonu hayal kirikligi yaratti. DeLorean' in karsilastirma kitapciginda 0-100 km hizlanma degerleri 8.8 saniye olarak yazarken ( bu degerler 1980'li yillarda gercekten sapka cikarilmasi gereken degerlerdi. :o :o :o) , gercek testlerde 10.5 saniye degerleri ancak yakalanabiliyordu.Tabiiki kitapcikta yazan degerler ,Avrupa versiyonu icin 170HP lik motor ile yapilan testlerin karsiligi idi.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Delorean Motoru-ustte

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Monte Edilmeyi bekleyen Delorean motorlar..-ustte

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Delorean Sanzumanlar-ustte



FIYATLAR


Arabanin adi olan DMC-12, arabanin orjinal fiyatinin 12,000.- USD olmasindan kaynaklaniyordu.
Halbuki yeni DMC-12'lerin 25,000.- USD 'dan satildigi ve otomatik sanzumanli olanlarinin USD 650.- daha fazlaya satildigini goruyoruz.(Gunumuzun parasi ile 62,000- 65,000 USD fiyat araligina gelmektedir)

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Otomatik sanzuman secenegi-ustte


Araba ilk piyasaya ciktiginda, uzun bekleme listesi oldugundan bir suru insanin arabanin liste fiyatinin 10,000 USD fazlasini vermeye razi oldugu bu sayede bir an once araba almak istedigi goruldu.Bununla beraber, DeLorean Motor Sirketi'nin cokusunden sonra satilmayan elde kalan arabalarin liste fiyatinin altinda kaldigini goruyoruz.

DMC-12'de iki tane opsiyon listesi vardi. Birincisi otomatik sanzuman,(650 USD ekstra para) ikincisi gri yada siyah ic aksam ve doseme secimi.Bir cok satici opsiyonu ki bunlar; araba ortusu (117 USD), degisik renk taban halisi (84 USD);bagaj ustu esya tasiyici ve kayak tasiyici (269 USD) da bulunuyordu. Standart ozellikler listesinde; celik govde panelleri, marti kanat kapilar, deri kapli koltuklar ve ic aksam, klima,AM/FM radio ve kaset calar;elektrikli camlar,uzaktan kumandali kapi kilitleri ve ic ayarlamali aynalar, teleskopik direksiyon; renkli ve karartilmis camlar,on cam fiskiyesi ve arka cam bugu onleyici mekanizma vardi.

DMC-12'nin gunumuzdeki fiyatlari satilan yerlere ve tabiiki arabalarin kondusyon ve de ozelliklerine gore farklilik gosteriyor.2007 yili baslarinda, iyi durumdaki bir DeLorean'in fiyati asagi yukari 20,000-29,000 USD arasinda degisirken, fabrikasyon ayardaki bir araba 50,000 USD'a kadar alici bulabiliyor.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Cok iyi kondusyonda bir Delorean-ustte

Gunumuzde yasayan yaklasik 6,500 kadar DMC-12 oldugu tahmin ediliyor.Halen hemen hemen aranan her parcasi bulunabiliyor ve parca fiyatlari cok ucuk degerlerde degil.
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Sonraki

1/18 MODELLER

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir