57 CHEVY 150 & 67 CHEVY IMPALA SS

Diecast Modelcilik ve Model Araçlarla Ilgili Herşeyi Bu Başlık Altında Paylaşabilirsiniz...

Yetkili: resatsirin

Re: 57 CHEVY 150 & 67 CHEVY IMPALA SS

İletiYazar: bigshark » 12 Kas 2009, 08:41

Chevy 210 serisi


Chevrolet 210 serisi 1953-1957 yillari arasinda uretilmis orta modellere verilen isimdir.Ismini o zamanlar bu modeller icin uretim hattinda verilen 2100 numarasindan almistir.210 serisi 1953 yilindan daha onceki yillarda uretilen Styleline Deluxe modelinin yerine kullanilmaya baslamistir.1957 yilindan sonra Chevrolet uretim hattinda cikan modellerde ortadan kalkmis ve Belair modeli ortaya cikmistir.(1957 yilinda hem 210 serisi hem de Belair serisi vardir, ama 1958 yili ile 210 serisi artik ortadan kalkmistir.)


Styleline Deluxe serisi 53-54 yillari arasinda Chevrolet'nin en cok satan modellerinden olmustur.Bu model 150 serisinde olmayan stil ve luksu beraberinde getirmistir.210 serisi 1953 yilinda bir cok govde sekli icerisinde secenek olarak sunulmustur.
(Convertible,Sport Coupe Hardtop,2 ve 4 kapili sedanlar ve station wagon )1954 yilinda convertible ve hardtop iptal edilmis, fakat biraz daha luks bir model olan deri/vinil koltuklu Delray Club Coupepazara tanitilmistir. Bu model 1957 yilina kadar tum modellerde bir opsiyon olarak sunulmustur.

Amerikan halki daha luks modellerden daha ekonomik modellere yonelince "Belair" serisi "150" ve "210" serisinden daha az satmaya baslamistir.Bu durum karsisinda Chevrolet 1955 yilinin ortasinda tekrar "210 Sport Coupe Hardtop" modelini piyasaya surmustur.210 serisi hicbir zaman kendisinden daha luks ve kaliteli bir ic iscilik ve malzeme sunan Belair serisi kadar cok satmamistir.

150 serisinde olmadigi halde, 210 serisi luks versiyon Belair serisine yakin bir luks ve konfor sunmustur.Mesela Powerglide otomatik sanziman,elektrikli camlar ve elektrikli koltuk opsiyonu 210 serisinde de opsiyon olarak sunulmustur."210 Beauville" Chevrolet'nin luks station wagonu olarak 1953 yilinda uretilmeye baslamistir.Fakat Beauville 1954 yilinda Belair olmus, 1955'de tekrar 210 serisine donmustur.

Gunumuzde, 1953-1957 yillari arasindaki Chevrolet Belair serisi araclar koleksiyonerler tarafindan en cok aranan modellerdir.Buna karsilik, 210 serisi ozellikle 1953 convertible 210 serisi cok nadir bulunan degerli bir arac olarak bilinmektedir.Ayni sekilde 210 serisi 1953 ve 1955-1957 yillari arasinda uretilmis vinil/deri ic aksamli Del Ray Club Coupe , Sport Coupe hardtop'lar oldukca degerlidir. Diger modeller buna gore daha pahali olsada, asagi yukari ayni yada yakin ozelliklerdeki 210 serisi daha az butceli koleksiyonerler ve meraklilari icin iyi bir secimdir.150 serisinde olmayan, fakat 210 serisinde yeterli olcude bulunan krom aksam ve ic detaylar, 210 serisi araclari daha cekici ve konforlu hale getirmistir.

1953-1954

210 serisinin ilk uretildigi yillardir.Iki sene icerisinde uretilen modeller arasinda temelde bir fark yoktur.Ama, on izgara ve arka kromaj aksamda kucuk farklilar vardir ve 1954 yilinda model tiplerinde bir azalma soz konusudur.Gosterge panelindeki sinyal lambalari 1953'de beyaz 1954 de yesildir.


Motor
1953 ve 1954 yillarinin her birinde 2 degisik motor secenegi vardir.Daha guclu olan "Blue Flame" motore Powerglide otomatik sanziman ile kullanilmistir.Butun 210 serisi araclar icin 3 vitesli manual senkromecli sanziman standarttir.Fakat ayni zamanda otomatik sanziman secenekleri de mevcuttur.Butun motorlar ustten subapli versiyonludur.(OHV-Overhead valve)Ayni zamanda 1954 senesi 6 volt elektrik sistemine sahip Chevrolet markali araclarin uretildigi son yildir.

235 in³ "Thrift-King" 108 HP (1953 Manual Sanziman)
235 in³ "Blue Flame" 115 HP (1953 Powerglide)
235 in³ "Blue Flame" 115 HP (1954 Manual Sanziman)
235 in³ "Blue Flame" 125 HP (1954 Powerglide)

Sanzimanlar
3-ileri Senkromecli manual
3-ileri Senkromecli "overdrive" versiyon
2-ileri Powerglide otomatik.

1955

1955 yili yepyeni bir sasenin tanitim yilidir.Ve ayni zamanda efsanevi kucuk bloklu (findik motor) motorlarin kullanildigi ilk yil.o zamanlar 210 serisi alicilari otomatik sanziman opsiyonundan istediklerini ucretsiz olarak secebiliyorlardi.


Motorlar

235 in³ "Blue Flame" 123 HP (Manual Sanziman)
235 in³ "Blue Flame 136 HP (Otomatik Sanziman)
265 in³ "Turbo-Fire"V8 162 HP veya 180HP (opsiyonel)

Sanzimanlar

3-ileri Senkromecli manual
3-ileri Senkromecli "overdrive" versiyon
2-ileri Powerglide otomatik.

1956

Motor secenekleri ayni olmakla birlikte motor gucleri arttirilmistir.265cui V8 motor uc degisik manifold cikisli hale gelmistir.


Motorlar

235 in³ "Blue Flame" 140 HP.
265 in³ "Turbo-Fire" OHV V8 170 HP.
265 in³ "Turbo-Fire" OHV V8 4 barrel karburator 210 HP.
265 in³ "Turbo-Fire" OHV V8 cift 4 barrel karburator 225 HP.

Sanzimanlar

3-ileri Senkromecli manual
3-ileri Senkromecli "overdrive" versiyon
2-ileri Powerglide otomatik.


1957

1957 yilinin en onemli ozelligi 283cui kucuk bloklu V8 makinede gizlidir.Ayni zamanda ilginc olarak 210 serisinde enjektorlu motor secenegi de sunulmustur.210 serisi ayni zamanda Belair modelinde kullanilan ic aksamin bir cok parcasini kullanmistir.210 serisinde Belair'de kullanilan renkler ile ayni govde rengi ve tavan boyasi secilebiliyordu ve ic kisimda torpido uzerinde Chevrolet yazisi goze carpiyordu.

Motorlar

235 in³ "Blue Flame" 140 HP.
265 in³ "Turbo-Fire" OHV V8 162 HP.
283 in³ "Super Turbo-Fire" OHV V8 185 HP.
283 in³ "Super Turbo-Fire" OHV V8 4 barrel karburator 220 HP
283 in³ "Super Turbo-Fire" OHV V8 cift 4 barrel karburator 270 HP
283 in³ "Super Turbo-Fire" OHV V8 Rochester Ram-Jet enjektorlu 283HP

Sanziman
3-ileri Senkromecli manual
3-ileri Senkromecli manual overdrive versiyon
2-ileri Powerglide otomatik
Turboglide degsik vitesli otomatik

1954 210 serisi 4 kapi Sedan

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1955 210 serisi 2 kapi

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



1956 210 serisi 2 kapi

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



1956 210 sport coupe

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: 57 CHEVY 150 & 67 CHEVY IMPALA SS

İletiYazar: bigshark » 12 Kas 2009, 08:47

Belair Serisi
"Belair" serisi General Motors'un 1953-1975 yillari arasinda Chevrolet bolumunde uretilen araclarda bir opsiyonel secenek idi. 1950-1952 yillari arasinda Chevrolet'in en ust sinif Hardtop Deluxe modeli Belair modele donustu.Belair serisi Kanada'da 1981 senesine kadar uretilmeye devam edildi.
1953-1957
1953-1957 ilk jenerasyondur, bu donemde uretilen arabalar 2 kapi hartop, 4 kapi hardtop, 2 kapi convertible, 4 kapi sedan,2 kapi coupe'dir.1953 yilinda Chevrolet en ust seriye Belair adini verdi.Bununla beraber 150 ve 210 serisi de secenek olarak sunuluyordu.
Yine 1953'de Chevrolet kendi arabasinin tanitim reklamlarinda "tamamen yeni, her seyiyle yeni" govde,arka ve on panellerden bahsediyordu.Bununla beraber, 1949-1952 yillari arasinda uretilen araclar hem ayni saseyi hemde ayni mekanik parcalari kullaniyorlardi.Belair serisi araclarda genis bir kromaj kaplama kullanilmisti.Ozellikle on-arka tampon ve izgaralarda bu goze carpiyordu.Ic kisimda torpido uzerindeki kaplama disinda torpido rengi govde rengi ile ayni ve uyumlu hale getirilmisti.Aluminyum kaplama uzerinde "Chevrolet" yazisi goruluyordu.Alt versiyonlar icin arabalarin herhangi bir yerinde belirleyici bir yazi yada arma yoktu.Sadece kaputta ve bagaj uzerinde Chevrolet armasi bulunuyordu.1953 Belair'in ic kisminda ozellikle gosterge panelinin alt kisimlarinda cok fazla kromaj kaplama goze carpiyordu.Ayni zamanda direksiyon uzerindeki buyuk korna cemberi arabaya bir heybet katiyordu.Ic doseme ve ful taban halisi ile tam boy jant kapaklari Belair serisinde standarttir. 1954 Belair 1953 ile cok benzer sadece on izgarada degisiklikler yapilmistir, bir de arka stop lambalarinda. Bu yillar boyunca, sanzimana bagli olarak 2 motor secenegi olmustur.Iki motor secenegi de "Blue Flame" 6 silindirli motorlar idi.Bu motorlarda hidrolik subap kaldiricilar ve aluminyum pistonlar kullanilmistir.115HP'lik motor manuel vitesli araclar icin standartti.Powerglide sanzimanli araclar 125 HP'lik hidrolik subap kaldiricilar ve ful yag basincli motorlardi.1953-1954 yillari arasinda uretilen Belair modelleri convertible, hardtop coupe, 2 ve 4 kapili sedan ve 1954 icin Beauville station wagon modeli (agac kaplama dis govde ve ozellile yine agac kaplama gorunumlu yan arka cam kenarlari )olarak siparis verilebiliyordu.Hidrolik direksiyon 1953'te opsiyonel idi. 1954'de Belair modellerinde hidrolik/guclendirilmis frenler, elektrikli koltuk ve elektrikli on camlar opsiyonel olarak sunulmaya baslanmisti.
1955'de Chevrolet 'ler de V8 motor opsiyon olarak sunulmaya basladi.Yeni 265 cui. V8 motor modern, ustten sibop,yuksek sikistirma oranlari gibi ozellikleri getirmisti.Temel V8 2 barrel karburatorlu motor 162HP guc veriyordu ve "Powerpack" opsiyonlu 4 barrel karburator ve diger guclendirmeler ile beraber 180HP' e kadar cikiyordu. Bu yilin sonlarinda "Super Power Pack" opsiyonu secenekler arasina eklendi ve bu yeni opsiyon ile daha yuksek bir cekis gucu ile 180+15 HP'lik guc satin alinabiliyordu.
Gunumuzde bir cok merakli Belair modelini V8 ile ozdeslestirmistir, halbuki bu iki konu birbirinden tamamen bagimsizdir.
Bu yilda, Chevrolet'nin yeni modeli yepyeni bir stil almis ve meraklilari tarafindan yeni govde ve ozellikler cok cekici bulunmustur.O yil, Ford ve Plymouth Chevrolet'nin stilini taze ve temiz, basit hatli bulmuslardir. Belair modellerinde daha alt modellere ek olarak ful taban halisi, on camurluklarda krom logo ve armalar,krom acma kollari,ful jant kapagi gibi aksesuarlar ve farkliliklar vardi.Ayrica modeller kendi icinde altin rengi harflerle yazilmis "Belair" yazisi ile de ayrilabiliyorlardi.
55-56 ve ozellikle 57 Belair 'ler tum zamanlarin en cok bilinen ve aranan Amerikan arabalari olmuslardir.Iyi bakilmis, toplu ve diri ornekleri (ozellikle Sport Coupe ve convertible olanlar) her zaman el usutunde tutulmuslardir.Insani etkileyen goruntuleri, ekonomik yakit tuketimleri ( diger marka ve modellere gore) ve dozunda kullanilan kromaj aksam ve kuyruk yapilariyla kendi uretim tarihlerinden 20 yil sonra bile Detroit fabrikalarinda uretilen daha buyuk, daha luks ve daha konforlu arabalardan cok daha fazla sevilmis ve daha cok aranir olmuslardir.
1955-57 yillari arasinda uretilen 2 kapili Nomad station wagon sadece Belair serisi olarak uretilmisti ve kendine ozgu bir govde yapisi ve nikelaj yapisi vardi. Seri uertim haline gelmeden once, Nomad 1954 yilinda Corvette modeli uzerine kurulmus bir konsept arac statusundeydi.1956'da ilk defa 4 kapi direksiz model uretildi ve bu modele Sport Sedan dendi. 1956 sport sedan hem Belair hem de 210 serisi olarak uretildi.

1958
Impala, Bel Air, Biscayne ve Delray (ikinci jenerasyon)

1958-1965 yillari arasinda Arlington, Texas ,Oshawa, Ontario, Canada'da uretilmistir.Govde sekilleri 4kapi sedan,2kapi coupe,2 kapi convertible ve 4 kapi station wagon'dur.

1958 icin, Chevrolet modelleri yeniden dizayn edilme yilidir.Araba 57 yilina gore daha koseli, daha uzun ve daha agirdir.1958 yilinda Impala "Belair" yerine en ust versiyon Chevrolet modeli olmus, Belair 2. model haline gelmistir.Sonrasinda Biscayne ( daha onceki 210 serisi) ve Delray (daha onceki 150 serisi) serileri modeli tamamlamislardir.
1959-1965
Bu yillar arasinda Belair orta seri halini almistir.1959'da Chevrolet "Impala"yi Belair yerine en ust versiyon olarak uretme karari aldi.Biscayne, uretimi duran Delray'in yerini aldi ve en ucuz model oldu.
1960'tan sonra Belair ve Biscayne kolayca birbirinden ayrilir hale geldi. Arka kuyruk stop lambalari bu iki seride iki tarafta ikiser taneydi.Fakat ust versiyon Impala'da iki tarafta da 3'er tane stop lambasi bulunuyordu.Ayni zamanda Belair modeli ic ve dis kisimda Biscayne modelinden daha cok kromaj kaplama sunuyordu. Buna karsilik Belair modeli Impala'da sunulan bir cok ozellik ve aksesuari da barindiriyordu.
1962 yilinda Chevrolet Hard Top Belair Sport Coupe'yi son defa olarak Amerikan pazarina sunuyordu.Bu model 1961 yilindan itibaren "bubbletop" tabir edilen ( balon tavan) bir tavan ile ozellikle Drag yariscilari ( kalkis-hiz yarislari) arasinda cok populer oldu.61'de bu modelde 409 cui "W-block" V8 409HP bir makine vardi.Bu motorda aluminyum blok ve paneller ve 4 vites manual sanziman vardi.Bu konfigurasyondaki bir araba gunumuzde koleksiyonerlerin siddetle aradigi bir modeldir.Tabii 62 Impala SS'de yabana atilmayacak bir ozellige ve agirliga sahiptir.
1966-1975
Alt seri modeli, 3. jenerasyon , 1965-1970 yillari arasinda uretim fabrikalari Arlington, Texas,Oshawa, Ontario, Kanada'dir.
Govde sekilleri 4-kapi sedan,4-kapi station wagon,2-kapi coupedir.
Amerika'da 1971-1975 , Kanada'da 1971-1976 yillari arasinda uretim yapilmistir.1971-1973 yillari arasinda tum 6 silindirli motorlarda 3 ileri manual sanziman standarttir. Turbo-Hydramatic (opsiyonel 1971-1973 6 silindirli motorlar) V8 makinalarda 1971 ortalari ve sonrasinda uretilen modellerde standarttir.
Chevrolet Caprice
1960'larin sonlarinda "Caprice" modelinin tanitilmasiyla beraber, Belair ve Biscayne daha cok sirketler ve filo hizmeti verilen kurumsal musteriler icin uretilmeye basladi.Bununla beraber Belair hala daha temel, az aksesuarli ama Biscayne'den daha kormajli ve konforlu bir model arayanlar icin bir secim olarak kaldi.Biscayne'in 1972'den sonra uretimden kalkmasi ile Belair en alt seri olarak uretilmeye devam edildi.
6 silindir ve 3 ileri manual sanziman 1973 yilina kadar Belair'de standart olarak kaldi.1971 Ilkbaharindan sonra uretilen tum V8 Belair'lar otomatik sanzimanli olarak sunuluyordu.1973'te sadece 1,400 dolayinda arac 6 silindirli motorla uretildi ve sonrasinda 6 silindir kullanilmamaya basladi.1974 ve 1975'te uretilen tum Belair'lerde 350cui 2 barrel karburatorlu V8 motor ve Turbo-Hydramatic sanziman standart olarak sunulmustu.
1970-1975 araliginda Amerika'da satilan tum Belair'ler 4 kapi sedan veya Station Wagon modelleriydi.Buna karsilik Belair sport coupe (impala modeli uzerine oturtulmus)Kanada'da 1970 - 1975 yillari arasinda satilmistir.
Son uretim yilinda Caprice ve Impala gibi daha pahali modellere gore Belair'in hatlari ve sekli farkliliklar gosteriyordu.Ornegin,1975 modelde yeni bir tavan yapisi ve yeni bir torpido,radyo ve klima kontrol uniteleri, gosterge tablosunda son surat 100 mil,daha kucuk kilometre gosterge numaralari farkliligi gibi ayrintilar vardi.Ayni zamanda, bunlara ilave olarak musteriler 1975 Belair modelini 2 yeni opsiyon paketi ile alabiliyorlardi. Ekonomik mod gosterge panelli (gosterge tablosunda yakit ekonomisini gosteren bir bolum vardi) ve kaput altina saklanan su puskurtmeli silecekli model, sonucta Amerika'da son Belair 1975 yilinda uretildi ve sonra Belair defteri kapatildi.Buna karsilik Kanada'da en alt ve ucuz Chevrolet modeli olarak 1981 senesine kadar uretilmeye devam edildi.
Resim

mesaj için bigshark arkadaşımıza teşekkür edenler:
Bülent Aydoğan
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: 57 CHEVY 150 & 67 CHEVY IMPALA SS

İletiYazar: bigshark » 12 Kas 2009, 08:48

1953 Chevy Belair 2 kapi coupe

Resim


1954 Chevy Belair 4 kapi sedan


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1955 Chevy Belair Coupe

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



1956 Chevy Belair

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1957 Chevy Belair


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1958 Chevy Belair



Resim


Yukaridaki resimlere ek olarak;asagidaki linkde 1947-1958 yillari arasindaki Chevy'lerin tum modellerini ayri ayri gosteren resimleri bulabilirsiniz..



http://oldcarandtruckpictures.com/Chevrolet/1947-1958.html
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Önceki

Diecast Genel

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir