
Birkaç gün önce aldığım modellerden biri olan bu modeli paylaşma fırsatım ancak oldu... Bilal'in de konusunda paylaştığı gibi; güzel bir öğleden sonra geçirdik... Model dolu bir akşam üstü oldu ve Bilal de ummadığı ama çok sevindiği bir modelle oradan ayrıldı.
Ben de aslında bu SL'den -dayanamayıp- iki rengini de alacaktım ama, diğer rengini yakından görünce siyah olmadığını anladım ve vazgeçtim... Rengi, "metalik acı füme" olarak tabir edilebilecek bir renk ve kesinlikle alınmaz değil, ama benim beğenime uymadı ve arka farlarının belirginliği çok düşük seviyede olduğu için O'ndan vazgeçtim ve SL'den bir adet gümüş alarak ben de oradan ayrıldım... 1989 - 2000 yılları arasında üretilen ve ufak makyajlarla tam 11 yıl çok büyük bir satış rekoru kıran bu araç, Mercedes-Benz'in efsanevi SL serisinin -bence- güzel olan son örneği...


Model, Aa'ın tipik kalitesinin altında değil. Aaile alakası olmayacak kalitedeki 2006 CL 500'den kesinlikle çok daha tatmin edici kalitede ve altı metal olan (Espirit V8, Audi Quattro, 190E...) serilere de yakın... SL'in altı malesef pilastik ama, sırf mekanizmalı açılıp kapanan motor kapağı bile O'nu değerli kılmaya kafi; tıpkı 190E'ler gibi...




Aa'ın beni bu modelde en sevindirdiği yanlarından biri de; öncelikle bir tavanının (hard top) olması; hem de metal. Cabriolet modllerine tavan koymaması O'nun tipik huyuydu ve sanırım tavanlı olarak sattığı ilk modeli bu. Aa, daha önce Diablo Roadster modelinde tavan koymuş ve hatta geçme aparatlarını da yapmasına rağmen, sökülemeyen bir tavan olarak yapıştırarak sunmuştu...



Aa, bu sert tavanı metalden (diecast) ürettiği gibi, iç kısmını da geçiştirmemiş ve içini pilastik bir kaplama ile kaplamış. Kaplanan bu pilastiğin yüzeyi, mikro kabarcıklarla görsel ve dokunsal olarak desteklenmiş. Tavanı, modele bir çırpıda olmasada, kolayca yerleştirebiliyorsunuz ve modeli incelerken yere düşmemesi (metal olmasına rağmen) Aa'ın harika bir "artı"sı diyebiliriz. Ama modeli yerinden kaldırırken, tavandan tumamak gerekiyor, aksi halde sadece tavan elinizde kalıyor; her zamanki gibi sadece marşbiyelerden tutularak incelenebilir...


Modelin açılır-kapanır kısımlarının, bagaj kapağı hariç hepsi çok başarılı. Kapılar, tipik bir Mercedes-Benz'e uygun olarak mekanizmalandırılmış ve neredeyse 90 derece açılıyor; fotoğraflarda da görüldüğü gibi "it dirseği" tabir edilen basit mekanizmaya bir mekanizmaya sahip değil. Keza motor kapağı da, her iki tarafta da çift kollarla mekanizmalandırılmış. Bagaj kapağı ise, tüm bu özelliklere yakışmıyor ve hayal kırıklığı yaratıyor; fotoda da görüldüğü gibi, açılma mesafesi çok yetersiz ki iç kısmına ünlemli reflektör olmasına rağmen ve o reflektörün (kedi gözü) kapağı açınca görünmesi gerekirdi; Aa bunu atlamış... Aa'ın ürettiği son gözde Japon olan Nissan R35'teki bagaj mekanizmasının aynısının bunda da olması gerekirdi...



İç mekanda ise; kalitesi ne artan, ne azalan bir görünüm hakim. Kapıları kapattığınızda, iç mekan ile kapının iç döşemesinin hatlarının tutarlılığı, bu modelin bir Aa olduğunu hatırlatıyor... Ahşap olan kısımlar, mavun olarak seçilmiş. Ama, biraz daha gerçekçi yapılabilirmiş; uzaktan bakınca çok kötü değil ama yakından bakınca, pilastik üzerine "print boyama" tekniği ile yapılmış bir ahşap olduğu belli oluyor. İç renk konusunda, sanki başka renk yokmuş gibi, gümüş rengi modellere hep siyah iç mekan yapmaları da ilginç bir olay!


Mekanizmasını açıp-kapamak, insanda alışkanlık yapan motor kapağını açarken öyle bir keyif alıyorsunuz ki, detaysız olan bir motor kısmını göze batmaz hale getiriyor.


İlki 1989'da üretilen R129 kasa kodlu bu SL 'in, 1997 yılına ait makyajlı olan bu modelde, olması gerektiği gibi, ön far silecekleri yerini almış. Ama ön tekerlekerin hemen gerisinde, sıcak hava tahliye ızgaralarının hemen altında bulunması gereken "V12" logosu neden yok anlayamadım; çünkü bu bir SL600


Arka farları çerçeveleyen siyah pilastik kısım, 1/18 ölçeği için fazla kalın kalmış ve farın karakterini çok az da olsa bozmuş. Diğer renginde bu çerçeveler, farı tamamen silik göstermiş ve farlar ışıl ışıl durmuyor maalesef. Ama sonuç itibarı ile arka kısımın son görünümü kesinlikle tam bir SL...

Emniyet kemerleri, polyester türevi bir kumaştan ve parlak. Kemerlerdeki klipslerin büyüklüğü, 1/18 ölçeği ile eşleştirildiği zaman biraz büyükçe kalmış ama bu denli özenerek ve detayları tastamam düşünülerek model yapan Aa'ı tebrik etmek, bir modelcinin boynunun borcudur desek yalan olmaz...



Sonuç itibarı ile, heyecanla beklenen modellerden biri olan, Mercedes-Benz'in bu ikon aracının modeli, özellikle Mercedes-Benz fanatiği Diecast'ciler tarafından muhakkak sevinçle karşılandı ve benim de acilen beklediğim bir araçtı... Üretiminden çok kısa bir süre sonra ülkemize girmesi de, sabırsızlanıyor olan beni de, çok mutlu etti... Her ne kadar, acımasızca gibi gözükse de, son derece objektif olarak değerlendirdiğim bu model, Aa'ın son yıllarda "bazı modellerinde" düşürdüğü kaliteden nasibini almamış olarak görmek sevindirici... Asla bir Aa Lotus Espirit V8'in derin kalitesini barındırmasa da; yine Aa olan bir 2006 CL 500 kadar da itici ve şaşkınlık yaratacak detaysızlıkta da değil.
İlk R129'u Maisto ve Revell ürettiğinde, bunun gibi önemli bir aracın neden düzgün bir üreticisi olmadığını düşünüp dururdum... Tam 12 yıl önce de, Maisto'nun R129'unu almış bir modelci olarak, Aa'a ve O'nu çok geçmeden getirten Dekalo'ya teşekkür ediyorum.
Okuyan herkese teşekkürler...