Shelby Custom GT 500E ve ......

1 / 1 Araçların Fotoğraflarını Veya Özelliklerini Bu Başlık Altından Paylaşabilirsiniz.

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: bigshark » 27 Ağu 2009, 08:16

Ilk Mustang nasil orataya cikti??

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
Resim

mesaj için bigshark arkadaşımıza teşekkür edenler:
BuRaK-B
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: bigshark » 27 Ağu 2009, 08:18

2010 Mustang Shelby GT500

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



2010 Mustang Shelby GT500 Convertible

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: bigshark » 27 Ağu 2009, 08:21

Ya buna ne demeli? :lol: :lol: :lol: :lol:

1965 Ekim ayinda, o zamanlar Amerika'nin en cok satan arabasi olan Ford Mustang ile ilgili olarak , Newyork'da bulunan Empire State binasi ( Cok unlu ve bir zamanlar dunyanin sayili uzun gokdelenleri arasinda gosterilen bina, bugun Newyork'a giden turistlerin ziyaret ettikleri ve terasindan muhtesem Newyork Manhattan manzarasi izledikleri bir bina haline gelmistir.) Genel Muduru'nun aklina bir fikir gelir. Binanin 86. katindaki terasinda muhtesem Manhattan manzarali bir Ford Mustang sergilemek! ..

Ford yoneticileri ilk once bu fikir karsisinda sasirdilar, ama ilginc gelen bu oneriye olumlu baktilar. Hemen, bu konuda bir ekip olusturuldu.Ekip, binada bir inceleme baslatti, tum koridorlar, kapilar ve asansorler olculdu, incelendi. Sonucta, beyaz bir convertible Mustang'in once 4 ana parcaya ayrilmasi, bu parcalarin binaya tasinmasi (bir cok kucuk parca ile beraber) , sonrasinda asansor ile parcalarin 86. kata getirilmesi ve buradaki terasda parcalarin tekrar birlestirilerek butun bir Mustang haline donusturulmesi planlandi.

Dearborn Ford Fabrikasi'nda, bu isi yapabilmek icin tam uc is gunu harcandi.Sonunda, 20 Ekim aksami saat 22:30'da Ford ekibi 33. caddede bulunan binanin kapisindan araba parcalarini tasimaya basladi.

Her sey yolunda gidiyordu, birden ekip araba direksiyon uzunlugunun asansore sigmayacagini anladi. Bir takim calismalar sonunda sorun giderildi ve saat sabaha karsi 04:30'da araba 86.kattaki seyir terasinda tekrar birlestirilmis ve havadan helikopter ile fotograflanmaya hazir bir sekilde bekliyordu.("Arabayi neden direkt helikopter ile tasiyip binanin terasina indirmemisler?" diye bir soru geliyor insanin aklina, ama herhalde ya o zaman bir araba tasiyacak buyuklukte ticari helikopter yoktu, yada kendi sectikleri yolun daha cok ses getirecegine inaniyorlardi bilemiyorum, ama gercekten ilginc.. )

Fotograflar cekildikten sonra araba ayni gun sabahi terastan alinip, kapali ic kisima alindi ve camla kapli bir camekana konuldu.Bu sayede, binayi gezen ziyaretciler Mustang'i orada gorunce buyuk bir suprizle karsilasiyorlar ve cok sasiriyorlardi.

5 ay sonra, 16 Mart 1966'da araba tekrar parcalara ayrildi ve binadan getirildigi gibi disari cikartildi.1964'den beri 9 milyondan fazla Mustang satildi, fakat yaypilan bu arabalardan sadece bir tanesi Empire State binasinin tepesinden Newyork'u gorebildi. :):):)


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



Herhalde Mustang ile ilgili bu kadar bilgi yeterlidir? Yok daha istiyoruz diyen varsa, elimde baska bilgi ve detaylar da var.. :tey: :dance7: :good2:
Resim

mesaj için bigshark arkadaşımıza teşekkür edenler:
BuRaK-B
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: REVOLUTION » 27 Ağu 2009, 10:07

bigshark yazdı:Herhalde Mustang ile ilgili bu kadar bilgi yeterlidir? Yok daha istiyoruz diyen varsa, elimde baska bilgi ve detaylar da var.. :tey: :dance7: :good2:


Ben istiyorum Serdar abi; Harika bir yazı olmuş eline sağlık. Bu paylaşımın tam bir ansiklopedi tarzında olmuş böylece mustang severler haricindeki her arkadaşımızda bilgi sahibi olur ve hatta bir tutku başlayabilir :y:
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: mustafacelebi » 27 Ağu 2009, 10:13

Yani forum forum olalı 1/1 konusunda böyle detaylı başlık görmemiştir.Herkesin ellerine sağlık.. :y:
Resim
mustafacelebi
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 4183
Kayıt: 04 Ağu 2008, 11:04
Konum: İSTANBUL/Sancaktepe
İsim: Mustafa Çelebi
Yaş: 27
1/18 Model Sayısı: 20
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 33
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 53
Rep Puani: 1901
mustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yokmustafacelebi rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: REVOLUTION » 27 Ağu 2009, 14:20

mustafacelebi yazdı:Yani forum forum olalı 1/1 konusunda böyle detaylı başlık görmemiştir.Herkesin ellerine sağlık.. :y:

Kesinlikle katılıyorum Mustafa bence harika oldu böyle!
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: bigshark » 27 Ağu 2009, 15:55

Biraz daha Mustang bilgisi verelim.. Gerci bu calisma tam bitmemisti,(sadece 64-66 modelleri kapsiyor) bazi konular daha onceki yazilarimda da vardi ama, bu da baska bir arkadasin calismasi.. Fazla bilgi goz cikarmaz umarim.. :lol: :lol: :lol:

Lee Iacocca ve başarısı

Mustang?in başarısı hakkında birçok kişi tesadüfi olduğunu düşünmektedir. Bunda doğruluk payı olsa bile bu başarının asıl sahipleri yetenekli (o zamanlar başkan yardımcısı , sonradan da Ford Motor Company?nin başkan olan) Lee Iacocca ve onun en az kendisi kadar kendi mesleklerinde yetenekli tasarımcı ve araştırmacı ekibidir. Thunderbird?ün popülaritesinin bitmeye başladığı zamanlarda Ford birçok meraklıdan artık farklı bir araba yapmanın zamanı geldiğine dair mektuplar alıyordu. O yıllarda rakip Chevrolet?in Corvair?i belli bir satış çizgisini tutturmuş, ithal arabaların satış rakamları da yılda 80.000 adetler gibi ciddi rakamlara dayanmIitı. Bu veriler Iacocca?yı Amerikan görünümlü, Avrupalı performans ve şıklığı sunan bir araba yapma havasına sokmuştur.

Iacocca?nın ??Genç Düşünce?? filosofisi, o günün şartlarında düşünülebilecek en ideal fikirdi. II. Dünya savaşı sonrası doğum artışlarının meyveleri gençler, 60?ların başında araba satın alıyor olacaklardı. Bilimsel araştırma çalışmaları, 1960-70 yılları arasında 15-29 yaş grubunun %40 artacağını, buna karşılık 30-39 yaş grubunun ise %9 azalacağını gösteriyordu. Bu sebeple daha genç alıcı marketini hedefledi Iacocca. Ancak o devirlerde daha ortada olmayan bir marketi hedeflemek her baba yığidin harcı değildi. Yine de araştırmacılar genç kitlenin beklentilerini araştırıp ilginç değerler buldular. Örneğin , 25 yaş altı kitlesinin %36?sı ??yerden dört ileri?? vitesli arabaları tercih ediyorken, sadece %9?u koldan vitesli otomatiğe evet diyordu. Yine bu grubun %35?i ??bucket seat?? (önde iki koltuk) opsiyonunu favori olarak nitelendiriyordu. Buna rağmen ortada olmayan bir alıcı kitlesine hitap eden bir arabanın imalatına karar aldırmak Iacocca için çok zor, hatta imkansız bir görev olmuştur. Iacocca?nın takımında ürün planlama müdürü olarak çalışan Donald Frey, yıllar sonra üst yönetimi yeni bir araba yapmaya ikna etmenin zorluğunu, ?? Ford Genel Merkezinde onlarla beraber 5 duble içmek zorunda kaldık?? şeklinde anlatmıştır.

Mustang I ilk defa 1962?de Watkins Glen New York U.S. Grand Prix yarışında yarışcı Dan Gurney kullanırken tanıtıldı. Araba çok beğenilmişti. Car and Driver dergisi arabayı çok iyi bir iki kişilik spor araba olarak değerlendirip övgüler yağdırdı. Otomobil dünyasının diğer duayenleri de methiyeler yağdırmalarına rağmen Iaccoca ??Onların ifadelerine baktıkca, bu arabanın yapmak istediğimiz çok satan bir araba olmaktan çok uzak olduğunu anladım?? demiştir. Onun istediği 4 kişlik, daha büyük, geleneksel Amerikan çizgilerinden daha farklı ve ÇOK SATAN bir araba yapmaktı.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustang?i Ford Division Studio?da Joe Oros başkanlığında Gail Halderman ve L.David Ash dizayn etmişler. Oros?un dizaynı Eylül 1962?de onay görmüş ve ondan sonra Ford?un mihendisleri işe el atmışlar. Dizayn, mühendisliğin önüne geçmiş, hatta Ford Motor Company?nin şirket içi prosedürleri dahi zaman zaman ihlal edilmiş. Ancak satın alan müşteriler, yine de arabanın içinin fonksiyonel olmasından dolayı arabayı bir mühendislik eseri olarak görüp, arabayı insanı ?A? noktasından ?B? noktasına götürecek bir vasıta olmaktan ziyade kullanılan bir makina olarak kabullenmişler.

1963?te MustangII doğmuş. Bu sefer Oros ve takımı o günkü adı ile Cougar denilen uzun kaputlu, kısa bagajlı, 4 kişinin seyahat edebileceği araba modelini kilden yapmışlar ve kısa zamanda da üretime geçilmiş. 1963 Ekiminde Mustang II ortaya çıkmış. Mustang I?i daha çok beğenen spotif araba meraklıları Mustang II ile memnuniyetsizliklerini ??Mustang sulandı?? diye dile getirmişlerdir. Ancak bu eleştiriler 17 Nisan 1964?teki resmi tanıtmadan sonra yok olmuştur.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.



Bu döneme ait son bir not da şöyle. İlk Mustang yapılana kadar daha adı konulamamış. ?Special Falcon?, ?T-Bird II veya Thunderbird II? adları Mustang ile beraber dillerde dolanmış. Mustang II Cougar olarak adlandırılmış. Ford?un reklam acentasından John Conley, bu işin adını Iacocca ile beraber koymuş. Bu şahıs atlarla ilgilendiğinden Colt, Bronco, Pinto,Maverick serisinden Mustang?e gelinmiş. Bazı kovboy resimlerinin de etkisi ve ?geniş ve açık alanların yarattığı heyecan? ile Mustang adına karar verilmiş. (Yalnız Cougar amblemi neden 65 Fastback'te ben de anlayamadım.)

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Dünyanın en popüler arabalarından biri olan Ford Mustang, 17 Nisan 1964?te New York Dünya Fuarında halka tanıtıldı. Bundan birgün önce Mustang, Alabama eyaleti, Huntsville şehrindeki bir yarışta ??Pace Car?? (Öncü araba) olarak tanıtilmış ve Time ve Newsweek dergilerine kapak konusu olarak geçmiştir. Her ne kadar 17 Nisan 1964 resmi tanıtma tarihi olarak geçse de, Ford?un reklam ve PR şirketleri aracılığı ile ilk bilgiler sızdırılmış ve Henry Ford ?un 20 yaşındaki yeğeni tarfından bir gece resepsiyonuna getirilen siyah bir convertible, Newsweek tarafından hemen konu edilmiştir. Car and Driver dergisi Mustang?i ??1932 V8 B Roadster?dan sonra Detroit?den çıkan en iyi araba?? olarak nitelendirmiştir.

Nisan 1964 Dearborn Ford fabrikası Mustang Üretim Hattı
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


16 Nisan akşamı, 9.30?da 3 ana tv kanalında Mustang?in ön koltuklarını gösteren ilk reklam filmi ile 27 milyonluk bir kitlenin görmesi sağlanmıştır. 2600?den fazla yazılı basın ve tvlerde aynı anda ilk reklamlar sunulmuştur. Satış galerilerini ilk gün dört milyondan daha fazla kişi ziyaret etmis ve ilk günde toplam 22.000 araba siparişi verilmiştir.


İlk yıl satışları 417.000 adeti bulmuş olup, otomobil tarihinin bir rekoru kırılmıştır.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustang, 1964 yılı Indianapolıs yarışının resmi öncü aracı seçilmiştir.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustanglar 1964?ün altı ayında üretildiğinden, 1964.5 veya 1964 ½ veya ilk 1965?ler diye anılır. İlk Mustanglar?ın VIN numaraları 5 ile başlar ve 1965?i temsil eder. Mustang?ın 64 mü yoksa 65 mi olduğunu anlamanın en kolay yolu kaputuna bakmaktır. 65in kaput ucu biraz daha öne kıvrık olup, 64?lerde bu özellik yoktur.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustang kendi adına ilk kez 1999 yılında çıkarılan Posta Puluna sahip olmuştur. Pulda 1964 ½ Convertible resimlenmiştir.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1964 Mustanglarda 3 tip motor ve 2 tip kasa sunulmuştur:
Motorlar
170cid 1V 6-cyl 101 hp U Code
260cid 2V V-8 164 hp F Code
289cid 4V V-8 210 hp D Code

Fiyatlar
Convertible, standard $2,557
Coupe, standard $2,320

Üretim miktarları
Convertible, standard 28,833 adet
Coupe, standard 92,705 adet
Total 121,538

VIN numarası açıklamaları
5 Üretim yılının son rakamı
T Üretim yapılan fabrika (F-Dearborn, R-San Jose, T-Metuchen)
07 Kasa kodu (07-coupe, 08-convertible)
F Motor kodu
100001 Üretim sıra numarası
Örnek: 4T07F100001



1965?ler

Ford, 1965 üretim serisine Fastback modelini ekledi. Buna rağmen Coupe en çok satan model olma özelliğini koruyarak toplam satışların %75?ini yakaladı.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustang?in çok tutulan daha gösterişli modeli GT, 1965 Nisanında tanıtıldı. Üç tip kasada da GT opsiyonu seçmek mümkündü. İki adet herbiri 225 veya 271 BG olan V8 motorla beraber üç veya dört ileri manuel şanzuman veya Cruise-O-Matic otomatik şanzuman seçme şansı GT modelleri ile sunuldu. 65 GT?nin özel gösterge tablosu daha sonra 66 modellerinde standart hale geldi. GT?nin, özel alt kasa çizgileri, radyatör panjuruna gömülü sis farları, çift eksoz uçları ve ön çamurluktaki GT ambleminden oluşan upgrade paketini 165.03 USD?ye almak mümkündü.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Salon upgrade paketleri ?Deluxe? ve ?Pony? olarak adlandırılıyordu. Özellikleri, iki renk döşeme ve koltuğun sırt yaslanan kısmında işlenmiş koşan at ?Pony? amblemidir.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Mustang?in performanslı modelleri olan Shelby?ler ilk kez 1965?de tanıtıldı.İlk modeller, arka koltuğu sökülmüş, yerine yedek lastiği konulmuş Fastback?lerdi. 289 cid?lık motorlar 306 BG verecek kadar güçlendirilmişlerdi. Bu ilk modellerin hepsi de Beyaz üstü mavi çizgili, siyah salon döşemeli idi. Benzin depo kapaklarında üçlü çubuk ve Pony amblemi vardı.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


?Unique Performance? adlı bir atölye, 2004?de 65 ve 66 fastbacklerden Shelby GT 350 SR üretmeye başladı. Bu arabalar modern teknoloji kullanarak üretildi. İlk üretilan araba Barrett-Jackson müzayesinde 151.200 USD?ye alıcı bulmuştur. Nicolas Cage?in ?Gone in 60 seconds? filminde aşık olduğu 1967 Shelby G.T.500 "Eleanor" un kopyalarını da Unique Performance üretmektedir.

Mustang, 1964?de James Bond ?Goldfinger? filmi ile de ilk defa sinema dünyasında görüldü. James Bond?un kullandığı Aston Martin DB5?i, Tilly Masterson kullandığı 64 ½ Mustang ile takip eder. Bond?un jant kapaklarından çıkan döner bıçaklar Mustang?in lastiklerini ve kaportasını parçalar. Bu film için bir de Altın renkli Mustang hazırlanmış olup, maalesef çekimlere yetiştirilemediğinden bir bayide kalmış, sonra bayinin oğlu tarafından drag yarışlarında biraz hırpalanmış (1988-90 arası), sonra bir piyangoda bir talihliye hediye edilmiş, en sonunda da Barrett-Jackson müzayesinde 2001?de 65.000 USD?ye satılmış.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Bond?un Thunderball filminde de Fiona Volpe?un kullandığı mavi bir 65 convertible kısa da olsa görünür.


Motorlar
200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid 2V V-8 200 hp C Code
289cid 4V V-8 225 hp A Code
289cid 4V V-8 271 hp Hi-Po K Code
289cid* 4V V-8 306 hp Hi-Po K Code

Fiyatlar
Convertible, standard $2,557
Coupe, standard $2,320
Fastback, standard $2,533

Üretim miktarları
Convertible, standard 65,663
Convertible, bench seats 2,111
Convertible, luxury 5,338
Coupe, standard 372,123
Coupe, bench seats 14,905
Coupe, luxury 22,232
Fastback, standard 71,303
Fastback, luxury 5,776
Toplam 559,451 adet

Shelby Üretimleri
Competition models (R) 36
Racing and special models 12
Street production models 516
Toplam 564 adet

VIN numaraları açıklaması
5 Üretim yılının son rakamı
T Üretim yapılan fabrika (F-Dearborn, R-San Jose, T-Metuchen)
07 Kasa kodu (07-coupe, 08-convertible, 09-Fastback)
F Motor kodu
100001 Üretim sıra numarası
Örnek: 5T07F100001

Shelby VIN numaraları açıklaması
SFM Shelby Ford Mustang
5 Üretim yılının son rakamı
S S-Street, R-Race
001 Üretim sıra numarası
Örnek: SFM5S001

1966?lar

1966?da Mustang?de fazla değişiklik olmadı. Dışarda radyatör panjuru içindeki koşan at dizaynı, yan çıtalar ve benzin depo kapağı biraz değiştirildi. Salonda ise, Ford Falcon?dan alınan ilk modellerin gösterge tablosu kaldırılarak, yerine beş yuvarlak göstergeli tablo ile yenilendi.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Ford, 1.000.000?uncu arabayı ilk çıkışından 18 ay sonra yakaladı. Bunun anısına 200 adet özel ?Sprint 200? serisi üretildi. Bunlar, V6 motorlu diğer Mustang?ların aynısı olup, ayırt eden özellikleri krom hava filtre yuvası ve motor kapağında kırmızı harflerle "Mustang powered Sprint 200" yazısıydı.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


66 Shelbylerde arka koltuk tekrar yerine geldi ve yeni renkler ilave edildi. Böylece müşteriye daha sevimli görünme politikası uyguladılar. Görüş kolaylığı sağlamak amacı ile arka yan pencereler havalandırma ızgarası yerine konuldu. Benzin depo kapağında Kobra yılanı amblemi yerini aldı. Arkada bagaj kapağı altında "G.T. 350" amblemi, ilk 300 arabadan sonra üretilenlere ilave edildi.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Araba kiralama Şirketi Hertz tarafından özel 1.000 adet "G.T. 350" sipariş edildi. Bunların yan şeritlerine "G.T. 350H" yazılmakla birlikte, bu arabalar "Rent-a-Racer." (?Yarış arabası kirala? diye tercüme edilebilir.) olarak anılır. Bazı uyanık Mustang sahiplerinin arabayı kiralayıp kendi motoru ile değiştirip iade ettiği rivayet edilir. Günlük 17 USD + mil başına 17 cente Shelby motoruna sahip olmak bayağı iyi bir ticaret olsa gerek. Eski bir kiralık arabaya sahip olmak pek tercih edilmediğinden, ikinci el sahipleri arabalarının Hertz görünümlerini değiştirmişler. Amerikan Shelby Otomobil Derneğinin yardım ve destekleri ile birçoğu tekrar hayata kavuşturulmuştur. Hertz modellerinin 800 kadarı siyah, diğerleri kırmızı, yeşil,mavi ve beyaz üretilmiş. Orjinalinde sadece siyah ve bayazlarda kaput üzeri çizgiler olmakla birlikte sonradan restore edilenlerin çoğu bu opsiyonu ilave etmişler.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1966?da sadece altı adet herbiri faklı renkte Shelby GT 350 convertible üretilmiş. Bu sebeple en az bulunan ve pahalı Mustang convertible olarak geçerler. Aynı yılda onbir adet de supercharged G.T.350S Shelby üretilmiş.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


?High Country Special? modeli sadece 333 adet 1966?da üretilmiştir. Bu promosyon modeli 66-68 arasında ve Timberline Green, Columbine Blue, ve Aspen Gold renklerinde üretilmiş olup, sadece Colorado, Wyoming, ve Nebraska?nın bazı yerlerinde satılmıştır. Arabalarla beraber bayiiye teslım edilen özel amblemleri satıcı veya alıcının istediği yere monte ediliyordu.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Motorlar
200cid 1V 6-cyl 120 hp T Code
289cid 2V V-8 200 hp C Code
289cid 4V V-8 225 hp A Code
289cid* 4V V-8 271 hp Hi-Po K Code
289cid** 4V V-8 306 hp
289cid*** 4V V-8 390 hp
* Shelby G.T. 350?de de mümkündü
**Shelby G.T. 350-R
***Shelby G.T. 350S

Fiyatlar
Convertible, standard $2,652
Coupe, standard $2,416
Fastback, standard $2,607
Shelby G.T. 350 $4,428

Üretim miktarları
Convertible, standard 56,409
Convertible, bench seats 3,190
Convertible, luxury 12,520
Coupe, standard 422,416
Coupe, bench seats 21,397
Coupe, luxury 55,938
Fastback, standard 27,809
Fastback, luxury 7,889
Toplam 607,568 adet

Shelby Üretimleri
G.T. 350 1,368
G.T. 350 Convertible 6
G.T. 350 H (Hertz) 1,001
G.T. 350 Race cars 4
G.T. 350S (Supercharged) 11
Toplam 2,388 adet

VIN numaraları açıklaması
6 Üretim yılının son rakamı
R Üretim yapılan fabrika (F-Dearborn, R-San Jose, T-Metuchen)
07 Kasa kodu (07-coupe, 08-convertible)
C Motor kodu
100001 Üretim sıra numarası
Example: 6R07C100001

Shelby VIN numaraları açıklaması

SFM Shelby Ford Mustang
6 Üretim yılının son rakamı
S S-Street, R-Race
0001 Üretim sıra numarası
Örnek: SFM5S001

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
Resim

mesaj için bigshark arkadaşımıza teşekkür edenler:
BuRaK-B
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: Desolator » 27 Ağu 2009, 18:14

Kasaya söyleyecek laf zaten yok ama motor bir harika yaa ... :yeah: Paylaşım için teşekkürler Devrim abi :drinksb:
Resim
Kullanıcı avatarı
Desolator
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 2287
Kayıt: 15 Haz 2008, 09:49
Konum: İstanbul - Tekirdağ
İsim: Sinan Ates
Yaş: 26
1/18 Model Sayısı: 20
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 1
Toplam Model Sayısı: 22
Rep Puani: 630
Desolator rep puani yokDesolator rep puani yokDesolator rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: BuRaK-B » 27 Ağu 2009, 20:26

:rock2: :rock2:
Serdar Abi konuya renk kattın abicim. Böylesine harika bir bilgi arşivin olduğu için seni çok takdir ediyorum. Tam 1 saattir resimlere bakıp konu anlatımını okuyorum. Tarihi boyunca bilmediğim birkaç olayı da öğrenmiş oldum sayende. Tekrar tekrar bu otomobile aşık oluyorum. Tüm tarihi boyunca birsürü başarıya imza atmış ve herzaman beğenilmiş olan bu efsaneye hayran olmamak elde değil. Söylenecek söz bulamıyorum doğrusu. Hayatta en büyük hayalim bu otomobile sahip olmak ve aklımda çok sayıda planlarım var bu iş için ve hayatımın ilerleyen dönemlerinde mutlaka bir Mustang sahibi olacağım... :pray1:

Birkaç resim de ben ekleyeyim...
Öncelikle Devrim Abi'ye bahsettiğim gri renkli 2009 yapımı olan Eleanor:
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Diğer fotoğraflar...
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


İşte 2010 Mustang GT
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Veeeee, Shelby GT500KR...
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.
Kullanıcı avatarı
BuRaK-B
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7332
Kayıt: 02 Nis 2009, 01:46
Konum: Kadıköy/İstanbul
İsim: Burak BALIKÇI
Yaş: 32
1/18 Model Sayısı: 62
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 25
1/64 Model sayısı: 24
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 6
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 13
Toplam Model Sayısı: 130
Rep Puani: 10025
BuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yokBuRaK-B rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: REVOLUTION » 28 Ağu 2009, 01:32

Serdar abi bu yeni eklediğin bilgilerden bazılarını ilk defa okuyor ve öğreniyorum bu yüzden çok keyif aldım teşekkür ederim.
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: REVOLUTION » 28 Ağu 2009, 01:33

Desolator yazdı:Kasaya söyleyecek laf zaten yok ama motor bir harika yaa ... :yeah: Paylaşım için teşekkürler Devrim abi :drinksb:


Her nekadar capon olmasada siyah bir başka güzel değilmi Sinan ?
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: REVOLUTION » 28 Ağu 2009, 01:41

BuRaK-B yazdı:Öncelikle Devrim Abi'ye bahsettiğim gri renkli 2009 yapımı olan Eleanor:
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Burak; buda fena yaptı beni, bende bu resimler yoktu çok beğendim Böyle eski kasa üzerinde yapılan değişiklerle günümüze uyarlanmasına bayılıyorum.
Eğer çözünürlüğü yüksek ise bunları bana yollarsan çok sevinirim arşivime katayım :y:
Resim
Kullanıcı avatarı
REVOLUTION
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 6404
Kayıt: 22 May 2009, 13:14
Konum: İSTANBUL
İsim: Devrim SEN
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 224
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 1
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 12
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 9
Motorsiklet Model: 22
Toplam Model Sayısı: 270
Rep Puani: 5230
REVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yokREVOLUTION rep puani yok

Re: Shelby Custom GT 500E ve ......

İletiYazar: Desolator » 28 Ağu 2009, 10:23

REVOLUTION yazdı:
Desolator yazdı:Kasaya söyleyecek laf zaten yok ama motor bir harika yaa ... :yeah: Paylaşım için teşekkürler Devrim abi :drinksb:


Her nekadar capon olmasada siyah bir başka güzel değilmi Sinan ?


Güzelde laf mı abi.. İnanılmaz duruyor :shocked3: Siyahı kimseler beğenmesede benim herzaman favorim.. :rock2:
Resim
Kullanıcı avatarı
Desolator
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 2287
Kayıt: 15 Haz 2008, 09:49
Konum: İstanbul - Tekirdağ
İsim: Sinan Ates
Yaş: 26
1/18 Model Sayısı: 20
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 1
Toplam Model Sayısı: 22
Rep Puani: 630
Desolator rep puani yokDesolator rep puani yokDesolator rep puani yok

ÖncekiSonraki

1 / 1 Araçlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir