


1/1 Aracla Ilgile Bilgiler:
Chevrolet Corvette G.M. tarafindan 1953 yilindan itibaren uretilen spor bir arabadir.Araba orjinal olarak Harley Earl tarafindan dizayn edilmis olup sonrasinda Myron Scott adindaki yeni dizaynir tarafindan gelistirilmistir.Araba ilk onceleri Flint, Michigan ve St. Louis, Missouri'de uretilmeye baslamis,gunumuzde ise sadece G.M.'un Kentucky'deki Bowling Green fabrikasinda uretilmeye devam etmektedir.Ulusal Corvette Muzesi yine ayni kentte olup,arabanin tarihi kutlamalari bu muzede yapilmaktadir.
Uretime basladigi 1953 yilindan gunumuze kadar 6 nesil/jenerasyon Corvette uretilmis, zaman zaman bunlar C1'den C6'ya kadar adlandirilmislardir.Her jenerasyonun kendi icinde degisik ozellikte ve versiyonda farkli alt modelleri ortaya cikmistir.Gunumuzde uretilen C6 versiyonu icinde yer alan ZR1 alt modeli Corvette tarihinde kullanilan en guclu motora sahip arabadir.Yillar icinde,Corvette versiyonlari bir cok odul alip Indianapolis 500 yarislarinda 1978'den beri eskort araba olarak yer almaktadir.
Amerika'da ve dunyanin bir cok ulkesinde Corvette Chevrolet markasi altinda satilirken, Avrupa ve Japonya'da Chevrolet markasindan bagimsiz kendi "Corvette" markasi adi altinda satisa sunulmaktadir.Araba coupe ve convertible govde tipinde uretilirken , sedan versiyonunun uretimi gunumuzde G.M. yoneticileri tarafindan dusunulmektedir.
1965 327/375 Fuel Injected Corvette
Bu neslin dizayn edilmesinde degisik seylerden ilham alinmis ve etkilenilmistir.Ilk etkilenilen unlu araba Jaguar E-Type'dir.G.M. dizayn bolumunde calisan Bill Mitchell bir Jaguar E-Type sahibidir ve arabasini gunluk olarak kullanmaktadir.Dolayisiyla Corvette'de Jaguar E-Type'dan cokca etkiler gorebiliriz.Ayni zamanda balikciliga cok merakli olan Mitchell yakaladigi Mako Kopekbaligindan da cok etkilenmistir.1961'de Corvette bir yilda 10,000'den fazla arac satarak, ilk defa cok satan bir araba haline gelmeye baslamistir.
1/1 Arac Resmi

Modelin Resimleri

Modelin kutusu heyecan yaratmaya yetiyor, convertible siyah parcanin altinda inceleme cubugu yer aliyor. Ayrica modelin isminin yer aldigi agir bir metal tabla da kutuya eklenmis.


Farlar kapali iken daha cekici gorundigi kesin



Arkadan gorunumunu cok sevdim.



Motor detaylari basyapit kelimesinin hakkini veriyor, muthis




Gostergeler cok gercekci, kontak anahtari mevcut ve vites hareketli

Corvette logolu paspaslar ayri bir poset icerisinde modelle geliyor.


Silecekler cok ince bir iscilikle yapilmis, goz alici.



2 resim ustte yer alan siyah bolum kaldirildiginda lastik degistirme seti gorunuyor.

Convertible top ile gorunumu kesinlikle daha az cekici bence, o yuzden sadece bir resim cektim bu haliyle.


Bu noktada Serdar Abi'ye danismak istedigim bir konu var: acaba tekerleklerdeki sari seritler ne ifade ediyor





Bir GMP klasigi olan acilip kapanabilen camlar


Hareketli guneslikler







Cikartilabilen tekerlekler simdiye kadar hicbir modelimde olmayan bir ozellikti; harikaymis :smile5:





Modelin alt kismi da oldukca detayli, cesitli teller ve parcalar yapilan calismanin inceligini gosteriyor


Yedek tekerlek cikartilabiliyor, baska bir guzel detay






Torpido gozune konulmasi icin hazirlanmis kullanici kitapcigi ve brosur, tabii ki minyatur boyutlarda :smile:



