ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

Yetkili: BuRaK-B, REVOLUTION

ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 03 Mar 2013, 01:50

Tum foruma selamlar ve sevgiler :smile: Koleksiyona son katilan uyeyi mutlulukla tanitmak isterim: 1964 Buick Riviera... Tanitima gecmeden Serdar Abi'ye (bigshark)tesekkurlerimi sunuyorum zira modeli gormem daha once kendi koleksiyonundan yaptigi paylasim sayesinde oldu. Biraz arastirma yapinca ve yine Serdar Abi'nin paylasimindan arabanin hikayesini okuyunca bu guzelligi alma istegim gittikce guclendi. Pek kolay bulunan bir model olmasa da sansim yaver gitti ve koleksiyona katildi :smile: Her zamanki gibi 1/1 aracla ilgili bilgi ve resimler ile baslayacagim. Bilgileri diecast review sitesinden derledim, asil detayli bilgileri de Serdar Abi'nin klasikoto.org sitesindeki yazisindan aldim. Modelle ilgili bilgileri ise resimlerin altinda okuyabilirsiniz. Sonuna kadar okuyacaklarin sabri icin simdiden tesekkurler, iste karsinizda zerafet ve gucun birlesimi ile ortaya cikan 1964 Buick Riviera :syg:
ASAGIDAKI BILGILER DIECAST.ORG SITESINDEN DERLENMISTIR
Uzun zamandır lüks segmentte geniş ve büyük arabaların üreticisi olarak bilinen Buick 1963’te ilk spor coupe aracı olan Riviera modelini tanıttı. Riviera ismi güzel kumsalları, egzotik yerleri çağrıştırması için seçilmişti. Yeni araç anında başarıya ulaştı, Riviera standart Buick lüksünün gerekliliklerini (tamamiyle halı kaplama iç mekan, klima, elektronik saat, vb.) ve Buick müşterilerinin beklentilerini karşılıyordu. Kaput altında 325 veya 340 beygirlik V8 motor yer alıyordu. ‘Süper Tirbün 400’ otomatik şanzıman pürüzsüz bir sürüş sağlıyordu.
1963 Riviera tabii ki bir ‘muscle’ araç değildi ancak o kadar büyük bir başarı yakaladı ki Buick arabanın kozmetik kısmında ve genel görünümde ufak değişikliklere giderek (kaput üstü krom aksesuar, ön çamurlukta ve bagajın sağ tarafında yeni yazılar) 1964 Riviera’yı tanıttı. Yeni araçta asıl sürpriz kaput altındaydı, Buick 1964’te ‘büyük silahları’nı çıkarttı: yeni dörtlü karbüratör ‘Vahşi Kedi’nin 340 beygirlik gücünü 360 beygire yükselterek kediyi aslana çevirmişti. Bu araba eskiden tanıdığımız Buick değildi. Riviera artık bir ‘muscle’ araç olmuştu ve bu sınıftaki arabaları kullananlar için Buick markasında bir standartı temsil ediyordu. Bir yandan araç hala çekiciydi, performansı ile sürücüsünü yollarda ‘hücum ettirirken’ klas hatları ile adeta flört ediyordu. Riviera komple bir araçtı: stil, zerafet ve sağlamlık özelliklerini barındırıyordu. Saf Amerikan demirine Avrupai bir dokunuştu, ağırdı ve rüyaların arabasıydı…
ASAGIDAKI BILGILER SERDAR ABI'NIN KLASIKOTO.ORG SITESINDEKI YAZISINDAN ALINMISTIR:
General Motors stil ve dizayn sefi, Bill Mitchell bir is gezisi icin Londra'daydi.Geleneksel olarak Londra'da yine sisli bir hava hakimdi, Bill sabah erkenden kalkti ve kaldigi Otel'in karsisinda bulunan kucuk bir Cafe'de kendine guzel bir kahve ismarladi.Unlu Ingiliz kahvesinden ilk yudumu almisti ki 1955 model Rolls-Royce Silver Dawn, sislerin icinden cikarak koseyi dondu ve sagdaki sokakta durdu.Bill hayran hayran Rolls-Royce'u seyretti.Arabanin sekli ,govdenin dizayni ve ihtisami, motorun sesi Bill'in bundan sonraki hayati boyunca hic bir zaman gozunun onunden gitmeyecekti.
Bu olaydan bir kac yil sonra, G.M. yonetimi Bill Mitchell'e bir problemle ilgili olarak gelmisti.O donemde Ford yeni arabasi Thunderbird ile pazarin altini ustune getiriyor ve diger marka arabalarini hallac pamugu gibi atiyordu.G.M. yonetiminin yeni bir model bularak Ford ile basa cikmasi ve O'nunla savasmasi gerekiyordu. Kendi markalari altinda, yeni bir "Kisisel Luks Araba" konsepti olusturmak zorundaydilar.Araba, hizli oldugu kadar, luks sayilacak ozellikleri de bunyesinde barindiriyor olmaliydi. ( Cadillac'in bir alt markasi gibi gorunen La Salle 'in kalitesi ve luks ozelliklerine yakin bir model dusunuluyordu.)
Bill Mitchell , nasil bir araba tasarlayacagini dusunurken, aklina Londra'da gordugu Rolls-Royce gelir.Hemen 1950'li yillara ait Rolls-Royce resimlerini toplamaya baslar. Bu Ingiliz guzelinin Amerikanlastirilmasi ile ortaya cikacak bir araba konseptinin, mukemmel bir plan olacagini, bunun icin hemen harekete gecilmesi gerektigini, ama son derece gizlilik icinde calisilmasinin gerekliliklerini de biliyordu.Hemen bir kac eskiz cizildi, resimlerden olusan bir katalog hazirlandi ve tum arastirmalar tamamlandi.Bill konuyu, cok guvendigi ve tuttugu dizayn ustalarindan biri olan Ned Nickes ' a anlatti ve projeyi O'na verdi.

Ned ve ekibi bir cok eskiz cizimi gerceklestirdi, yapilan calismalarin hepsi, Bill tarafindan; "-Cok fazla Rolls-Royce esintisi var" yada "-Burada yeterince Rolls-Royce goremiyorum" bahaneleriyle geri cevrildi. Sonunda, Bill ve Ned 1955 model yilindan gelen bir araba uzerinde hem fikir olup, son sekliyle bu arabadan ilham almaya karara verdiler. 1955 Ferrari SuperAmerica . Bu araba; uzun, alcak ve piril piril parliyordu. Rolls-Royce Silver Dawn modelinin traslanmis ve yeniden yapilandirilmis seklini andiriyordu.
Plan dahilindeki arabalarin birlestirilmesi ve detaylara verilen onem G.M. stil ve dizayn bolumunden daha once benzerine rastlanmamis bir calismaydi.1962'de La Salle XP-715 prototipi tum dunyaya gosterilmek uzere hazir hale gelmisti.
Alinan tepkiler inanilmazdi,fakat Cadillac La Salle alt markasinin yeniden elden gecmesi ve dizayn edilmesinden yana degildi.Buna karsin Buick, eger G.M. yoneticileri bu projeye yesil isik yakarlarsa hemen uretime gecmeye coktan hazirdi.Bazi politik nedenler projeyi erteledi, fakat Bill Mitchel yilmadi ve projeyi kovaladi.Sonunda Bill Mitchell'in bebegi olan Buick Riviera dogdu.

Marka degisikliginden sonra, uretim oncesi son prototip yapildi.1963 Buick Riviera prototipi XP-715'in cok benzeri idi, fakat temelde 2 fark goze carpiyordu:
1) XP-715'in kaput ustundeki cikintisi yok olmustu.
2) XP-715'deki on farlar izgaradan alinmis ve camurluklara oturtulmustu ve yandaki barlar ile gizlenmisti.Son kararda ortaya cikan sonuc , gercekten cok etkileyici ve harika bir arabayi ortaya cikariyordu ve G.M. yonetimindeki herkes bu konuda hem fikirdi.
Bununla beraber, uretime gecmek icin hayli zor sartlarin yerine getirilmesi gerekiyordu.Yeni model Riviera 'nin sasesi o zaman uretilen hic bir araba ile ayni olmamaliydi.Bu gerekce,yeni projelere her zaman ilk planda maliyetler acisindan bakan G.M. yonetimini ikna etmek icin oldukca zor bir baslangicti.Fakat G.M. yoneticileri, pazardaki trendi ve rakiplerinin tutumlarini yakindan gorup inceledikleri icin Riviera'nin bu durumdan kurtulabilmek icin iyi bir sans olduguna inandilar.Sonrasinda,muhendisler on farlarin izgaradan alinarak on camurluk yanlarina getirilmesini cok masrafli buldular. Sonucta; Bill Mitchell kendi istedigi benzersiz saseyi elde etti , fakat camurluk koselerindeki gizli far yapisi yerine, on izgarada yer alan farlara razi oldu.

1963 model Buick Riviera, Ekim 1962'de halka tanitildi ve satilmaya basladi.Uretim 40,000 adet ile sinirlandirilmisti. Araba digerleriyle karsilastirilinca, biraz daha pahali olmasina ragmen (tipik benzer arabalar yaklasik 5,000 USD civarinda satiliyordu.) uretilen tum arabalar ilk 7 ay icinde satildi.Tum otomobil elestirmenleri ve dergiler arabadan ovgu ile bahsedip " Bu zamana kadar uretilmis en iyi yol tutusa sahip araba" olarak nitelendirdiler.

1964 icin, Riviera icin daha fazlasi oldu, araba gelistirildi.Bazi ic aksam ve gorunum paketleri eklendi,motor secenekleri fazlalasti.Bununla beraber,1965 model yilinin yukselen satislari Bill Mitchell'in her zaman yapmayi istedigi bir seyi yapmasina olanak sagladi."Gizli Farlar" ...Tabiiki , 1965 model yili ayni zamanda bir cogumuzun inandigi ve gonulden baglandigi en guzel Amerikan arabasi dizayninin da son yili olmustur.
1/1 ARABA FOTOGRAFLARI
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Resim
Onden gorunum oldukca heybetli, HW61 incelikli calismis
Resim
Maalesef stop lambalari boyama, bu kadar guzel bir modellemeye yakismamis
Resim
Resim
Her iki yandan zarif tasarim kendini belli ediyor
Resim
KELEBEK CAMI HAREKETLI!!! Daha once herhangi bir modelde gormedigim cok guzel bir ozellik
Resim
Resim
Resim
Kapi ici ahsap calismasi guzel yansitilmis, koltuklar ileri-geri hareketli ve ic mekan calismasi tatmin edici
Resim
Resim
Plakaligi indirince benzin deposu gorunuyor, guzel bir ozellik daha
Resim
Resim
Anten hareketli
Resim
Resim
Jantlar birer sanat eseri adeta, ben cok begendim
Birkac bonus resim:
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
En son Erdem tarafından, 03 Mar 2013, 16:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 değişiklik yapıldı.

mesaj için Erdem teşekkür aldı- 6:
basketci_ny, Bülent Aydoğan, Emre E., eraye, H.YUKSEL, sui_cast
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Emre E. » 03 Mar 2013, 08:47

Oy oy oy... harika bir Amerikan daha gelmiş. :tmi:

İyi günlerde sergilensin Erdem, çok şık. :nazar:

---
Emre Erbaşar
Kullanıcı avatarı
Emre E.
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14496
Kayıt: 21 May 2008, 16:34
Konum: ANKARA
İsim: Emre
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 116
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 500
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 116
Rep Puani: 19255
Emre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: masato » 03 Mar 2013, 11:45

Stoplarda plastik olsa imiş tam süper bir model olacakmış... Ama diğer detayları ile bu eksikliğini tamamen kapatıyor bence... İyi günlerde keyif ile seyireylenmesi dileği ile...
Resim
74 mekan 06 vatan 50,5 özvatan
Kullanıcı avatarı
masato
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7611
Kayıt: 13 May 2009, 13:22
Konum: Ankara-Bartın
İsim: M.Alper ESATOGLU
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 65
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 2
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 1
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 13
Toplam Model Sayısı: 84
Rep Puani: 4050
masato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 03 Mar 2013, 23:37

Emre E. yazdı:Oy oy oy... harika bir Amerikan daha gelmiş. :tmi:

İyi günlerde sergilensin Erdem, çok şık. :nazar:

Guzel sozlerin icin cok tesekkurler Emre Abi, gercekten sık bir Amerikan klasigi bu arac. 1950'li yillar temamdan nasil uzaklastim bilemiyorum ama 1964-1969 donemi kesinlikle ilgimi cekiyor :smile5:
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Eray KIVRAK » 03 Mar 2013, 23:38

Şöylenecek bişey yok. :x:
İyi günlerde sergile Erdem abi.
:smile:
Resim
Eray KIVRAK
SİTE YÖNETİCİSİ
SİTE YÖNETİCİSİ
 
İleti: 5513
Kayıt: 09 Tem 2010, 18:48
Konum: Ankara-Malatya
İsim: Eray KIVRAK
Yaş: 23
1/18 Model Sayısı: 36
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 5825
Eray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 03 Mar 2013, 23:38

masato yazdı:Stoplarda plastik olsa imiş tam süper bir model olacakmış... Ama diğer detayları ile bu eksikliğini tamamen kapatıyor bence... İyi günlerde keyif ile seyireylenmesi dileği ile...

Tesekkurler Alper, senin de belirttigin gibi stop lambalarina Highway 61 markasi nasil bu kadar ozensiz yaklasmis anlamak mumkun degil. Tabii hareketli kelebek cami beni benden aldi :smile5:
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 03 Mar 2013, 23:40

Eray KIVRAK yazdı:Şöylenecek bişey yok. :x:
İyi günlerde sergile Erdem abi.
:smile:

Tesekkurler Eray, vitrinde guzel duracagina inaniyorum :smile:

mesaj için Erdem arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Serdar Gökhan » 04 Mar 2013, 00:39

Hayırlı olsun abi fena bir model edinmişsin. :inlove: Arkasındaki Riviera yazısına kurban. :bravo: :nazar:
Modelcilik bir tutkudur...
Kullanıcı avatarı
Serdar Gökhan
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7059
Kayıt: 15 May 2010, 22:11
Konum: Samsun
İsim: Serdar
Yaş: 33
1/18 Model Sayısı: 22
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 4
1/64 Model sayısı: 98
1/72 Model Sayısı: 3
1/87 Model Sayısı: 9
- / -- Model Sayısı: 4
Motorsiklet Model: 1
Toplam Model Sayısı: 142
Rep Puani: 3895
Serdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yokSerdar Gökhan rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: eraye » 04 Mar 2013, 11:02

Güle güle sergileyin, çok özel bir model :nazar:

HW61 çoğu modelde kendini ön farların kenarlarına çaktığı pimlerle belli ediyor ne yazık ki. Çok ince detaylara giren bu üreticinin en kısa zamanda yeni modellerde bu eksiğini de gidermesi en büyük dileğim. Plakalık altı benzin kapağı gibi detayları daha önce HW61'lerde gördüm ama kelebek cama ben de ilk defa tanık oldum :happy:

Bu kadar özel bir model için nikelaj işçiliği de biraz başarısız gibi ve anten çok kaba görünüyor. Bu arada fazla eleştirel oldu galiba :x: Sadece model çok güzel olduğu ve HW61 gibi bir üreticiden geldiği için beklentiler biraz daha yüksek, yoksa modele laf yok, başka bir üretimi de olduğunu sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
eraye
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 953
Kayıt: 06 May 2011, 14:09
Konum: Ankara
İsim: Eray Esengin
Yaş: 39
1/18 Model Sayısı: 268
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 100
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1815
eraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yokeraye rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: bigshark » 04 Mar 2013, 13:29

Mukemmel bir model edinmissin Erdem, zaten arabanin hikayesini de paylasmissin, soyleyecek bir sey yok. HW61'in bu modeli uretirken gosterdigi bazi yerlerdeki ozensizlik gercekten insani hayrete dusuruyor.. Ama cok nadir bir model olmasi itibariyle garajda bulunmasi hos, gule gule sergile.. :lol:
Resim
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 04 Mar 2013, 23:41

Serdar Gökhan yazdı:Hayırlı olsun abi fena bir model edinmişsin. :inlove: Arkasındaki Riviera yazısına kurban. :bravo: :nazar:

Tesekkurler Serdar, 1/1 araci gormek isterdim dogrusu :smile:
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 04 Mar 2013, 23:46

eraye yazdı:Güle güle sergileyin, çok özel bir model :nazar:

HW61 çoğu modelde kendini ön farların kenarlarına çaktığı pimlerle belli ediyor ne yazık ki. Çok ince detaylara giren bu üreticinin en kısa zamanda yeni modellerde bu eksiğini de gidermesi en büyük dileğim. Plakalık altı benzin kapağı gibi detayları daha önce HW61'lerde gördüm ama kelebek cama ben de ilk defa tanık oldum :happy:

Bu kadar özel bir model için nikelaj işçiliği de biraz başarısız gibi ve anten çok kaba görünüyor. Bu arada fazla eleştirel oldu galiba :x: Sadece model çok güzel olduğu ve HW61 gibi bir üreticiden geldiği için beklentiler biraz daha yüksek, yoksa modele laf yok, başka bir üretimi de olduğunu sanmıyorum.

Eray Bey, elestirilerinize kesinlikle katiliyorum. Zaten yurtdisi forumlarda da en sikayetci olunan konular boyama ile gecistirilen stop lambalari ve krom parcalardaki deformasyondu. Ben krom parcalar konusunda sansliymisim (surucu tarafindaki cam cerceve disinda) ama antenin kaba olmasina katiliyorum (ki baska HW61 modellerinde cok daha ince antenler gormustum) Kelebek cami ise super bir detay, ayrica dediginiz gibi baska bir ureten de yok bu modeli. Yorumunuz icin tesekkur ederim :handshake:

mesaj için Erdem arkadaşımıza teşekkür edenler:
eraye
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: ZERAFET VE GUCUN BIRLIKTELIGI:1964 BUICK RIVIERA

İletiYazar: Erdem » 04 Mar 2013, 23:48

bigshark yazdı:Mukemmel bir model edinmissin Erdem, zaten arabanin hikayesini de paylasmissin, soyleyecek bir sey yok. HW61'in bu modeli uretirken gosterdigi bazi yerlerdeki ozensizlik gercekten insani hayrete dusuruyor.. Ama cok nadir bir model olmasi itibariyle garajda bulunmasi hos, gule gule sergile.. :lol:

Yorumun icin cok tesekkurler Serdar Abi, zaten almaya karar vermemde senin modelinin etkisi olmustu. Olumsuz yonlerine ragmen boya kalitesi ve aracin guzelligi kusurlari kapatiyor, ayrica senin bilgilerinden faydalanmama izin verdigin icin tekrar tesekkurler :handshake:

mesaj için Erdem arkadaşımıza teşekkür edenler:
bigshark
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9906
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 87
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 92
Rep Puani: 4385
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Sonraki

Yeni Alınan 1/18 Modeller

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir