
Öncelikle aracın alt bölümünü gövdeye sabitleyen 6 adet vidayı söktüm. Diğer parçalar birbirine geçme şeklinde yapıldığı için komple sökme işlemi çok kısa sürdü.

Aracın kaportasına bağlı plastik parçaları titizlikle koparmadan söktüm.

Sonrasında boya sökücü ile modeli ham sac haline döndürdüm. Ham halindeki sacı tinerle nemlendirilmiş bez ile bir güzel temizledim ve sonrasında astar attım. 1.katın kurumasını yarım saat bekledim ve 2.katı attım. Sonradan bagaj kapağındaki plakalık yeri deliğini kapatmak istedim çünkü kare plaka kullanmayacaktım. Bu yüzden bagaj kapağına macun çektim. Macun kuruduktan sonra zımpara ile yüzeyi düzelttim ve tekrardan astar attım.


Boyama işlemine geçmeden önce 1gün boyunca astarlı halde bıraktım aracı ve iç kısmını yapmaya başladım. Öncelikle tabanı, bagaj içini ve arka koltukların arkasını (bagaj içinde kalıyor) halı kapladım.



Sonrasında iç kısmında ufak bir detay çalışması yaptım. Ford'un Ghia modelleri lüks donanım paketi olarak geçtiği için içinde ahşap kaplamalar var. Bende bu durumu modelimde uyguladım. Öncelikle kapılardan başladım, sonra orta konsol ve vites bölgesine el attım. Maun görüntülü yapışkanlı folye kullandım. Folyeyi ısıtarak gereken yerlerde eğim verebiliyorsunuz ve kalıp gibi yapışmış oluyor.


Evet astar kurudu, şimdi gelelim boya işine; 2000 numaralı zımparayla bir güzel zımparaladım ve pütür yüzeylerin hepsini yokettim. Ardından aracımın rengi inci beyazı diye geçtiği için renk koduna göre Dupli Color'un RAL9010 kodlu boyasını kullandım. 3kat boyama işlemi yaptım. Her katın arasında 15dk bekledim. Boyama işleminin sonrasında opak boyaya vernik atmak istemesemde dayanamadım ve attım ama bu seferde biraz fazla kaçırmışım verniği


Modeli kurumaya bıraktım. Ama arada kurumasına yardımcı olmak içinse saç kurutma makinesini kullandım. Bu arada diğer işleri halletmek istedim. Motor odasının çerçevesi, kapıların üst kısımları eski rengindeydi ve onları beyaza çevirdim. Daha sonradan taşan kısımlarıda bir güzel temizledim. Ardından alt kısmı yine eski renginde olan modelimi bir güzel maskeleme yaptıktan sonra mat siyaha boyadım. Çünkü aracımın tampon altları ve yan marşbiyelleri siyahtı, bu şekilde bir adım daha gerçekçi oldu.


Evet yine detay çalışması yapmayı ihmal etmedim ve aracın ön camı hariç diğer tüm camlarını 2.numara film ile kapladım. Farkı görebilmeniz için film kaplanmamış cam ile yan yana çektim fotoğrafı. İlk gün hava kabarcıkları oluştu ancak saç kurutma makinesi yardımıyla bu kabarcıkların çoğundan kurtuldum.

Boya artık kurudu ve krom çalışmalarıma geçtim. Aracımda orjinal olarak krom bulunan yerleri, modelime yansıtarak birebir krom folye uygulaması yaptım. Bagaj kapağının işlerini tamamen bitirmek istedim ve Ford logosunu da yapıştırdım. Ardından plakamı takıp kilit yuvasını boyadım. Birde aynalardaki yapışkan sökülürken yırtıldığı için aynalara da krom folye uygulaması yapmayı ihmal etmedim.

Kapı yan çıtalar aracımda gövde rengine boyalı değil, buyüzden modelime de aynen yansıttım. Aynı zamanda tavan rayları da bu duruma dahildi. Bende maskeleme bantı ile bir güzel bantladıktan sonra mat siyah boyama işlemini yaptım, daha sonra taşan yerleri temizledim. İlave olarak motor kapağındaki fıskiyeleride unutmadım. Aynaların dip kısımlarınıda sonradan siyah folye ile şekil vereren sadece ayna kapağının boyalı olduğu izlenimini verdim.
Bu arada bütün MotorMax focuslarda fabrikasyon olarak hatalı takılan kapı kolları tarafımca düzgün olarak takıldı. Modelin ne kadar özensiz üretildiğini bir kez daha hatırlamış oldum.


Model bir taraftan toplanırken korktuğum esas konuya geçtim. MotorMax bu modelde jant-lastik ölçüsünü çok küçük tutmuş. Jantı yuvasına oturtmak için bir çok kesme biçme işlemi yapmak zorunda kaldım. Kullanacağım lastik ebatı daha kalın ve büyüktü. Bu yüzden akslardaki jant bağlantı yerlerini kısaltmak zorunda kaldım, aksi halde yeni lastiklerin neredeyse yarısı dışta kalacaktı. Ama sonunda hallettim.

Daha sağlam olması açısından jant bağlantı yerini jatlamaya ve esnemeye karşı koruyacak şekilde bir disk koyma fikri geldi aklıma. Modelin orjinalindeki diskleri söktüm, yenine parlak ve büyük diskler koydum. Kaliperleri aynen aldım ve kırmızıya boyayarak, diklerin üzerine yapıştırdım.

Lastikleri komple yerine oturttum ve modelimi kapattım. Son olarak egzoz değişikliği ve sunroof görüntüsünü yapmak vardı. Hasarlı Mustang Boss'tan söktüğüm egzoz kafasını aynen modele uyarladım. Sonrasında sunroof için ölçü alıp parlak siyah folye ile sunroof yaptım.


Son olarakta, kartondan 1:18'ini yaptığım Bas setimide modelimin bagajına koydum


