FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

Yetkili: BuRaK-B, G.HEPARSLAN

FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: atesoglu » 19 Nis 2011, 20:16

FORD MUSTANG

Ford Mustang Ford Motor Company sirketi tarafindan uretilmis dunya capinda taninan ve artik bir ikon haline gelmis bir modeldir.Bir kompakt model olarak Ford Falcon modeli uzerine insa edilmistir.

Resim

1960 Ford Falcon

Uretim Amerika'nin Michigan eyaleti Dearborn kasabasinda 9 Mart 1964'te baslamis ve araba dunyaya ilk defa 17 Nisan 1964 Newyork Dunya Fuar'inda tanitilmistir.Ford Mustang modeli Model A'dan beri gelmis gecmis en basarili tanitim olmustur.

Resim

1927 Ford Model A

Araba buyuk stilist John Najjar'in II. Dunya Savasinin en unlu savas ucaklarindan P-51 Mustang'dan esinlenmesi sonucundan Mustang adini almistir. Ama Mustang ismi Amerika'da basi bos yasayan vahsi atlara da verilen isim oldugundan model ambleminde Amerikan Vahsi Ati figuru bulunmaktadir.

Resim

Mustang P-51



Mustang modeli Amerika'lilarin "pony car" dedigi buyuk kaputlu ama kisa ve kut arka kisimli spor araba sinifinda uretilmis bir arabadir.Uretildigi zamanda, diger Amerikan araba ureticilerini de bu sinifta arabalar uretmeleri icin cesaretlendirmis bir modeldir. Sonrasinda G.M. Chevy Camaro,AMC Javelin ve Chrysler'in Barracuda modelleri hep Mustang'ten esinlenmistir.Ayni zamanda Amerika'ya da getirilen Toyota Celica ve Ford Capri model Coupe'ler icin Mustang hep ornek alinacak bir model olmustur.

Mustang modelleri her yil biraz daha buyuk ve agir hale gelmislerdir.1971-1973 yillari arasinda Mustang severler ve Mustang sahipleri Ford sirketine yazilar yazarak Mustang model dizayninin 1964 yilinda uretildigi ilk zamanlara donmesini, bu kadar buyuk ve hantal bir modelin kendilerini arabadan sogutmaya basladigini bildiren yazilar yazmislardir.
Benzer marka modelleri zamanla kendilerini degistirseler de Mustang Amerikan Otomobil tarhinde uretimde kalmis , sadece 4 jenerasyon degisikligi gecirmis ve kendini gelistirmis ama ozunu kaybetmemis tek "pony car" sinifi arabadir.


ILK JENERASYON 1964-1973

Ford uretim muduru, Donald N. Frey ve Ford Genel Muduru Lee Iacocca bir araya gelerek 2 koltuklu motoru onde olan bir spor araba uretme fikri ile hareket ettiler.Bu model konsepti sonrasinda, Ford'un Lincoln-Mercury bolumunde David Ash ve John Oros tarafindan 4 koltuklu bir model dizaynina donusturukmek uzere uzerinde calisilan yeni bir proje haline geldi ve proje yarismasinda derece aldi.Arastirma Gelistirme masraflarinin kisilmasi ve planlanan USD 2,368.-lik satis fiyatina ulasilmasi yuzunden Mustang model olarak basit ve yalin bir aile spor arabasi olarak satisa sunuldu.Asagi yukari sasi, suspansiyon sistemi, aktarma organlari Ford Falcon ve Fairlane modellerinden alinmistir.Araba 1964 Falcon'un monokok tipli sasisi uzerine oturtulmustu.

16 Nisan 1964'de medya'da reklamlar cikmay basladi.O zamanlar 29 milyonluk televizyonu olan Amerikan halki icin TV reklamlari ve 2,600 gazete ( yerel ve ulusal)de buyuk boy ilanlar arabayi tanitiyordu.Araba ayni zamanda dunyaca unlu James Bond filmi "Goldfinger/Altin parmak" 'da Eylul 1964'de oynadi ve boylelikle ilk defa bir araba modeli bir filmde oynuyo ve daha buyuk kitlelere tanitiliyordur.Bugun bile Ford, James Bond filmlerinde kendi yeni model arabalarinin tanitimini yapmaktadir. ( Ford Mondeo ve yeni Ford Ka gibi)
Onceden planlanan satis rakamlari ilk yil icin 100,000 adetten az olarak hesaplansa da, ilk 18 ayda 1,000,000 adetten daha fazla Mustang uretilmistir.

Resim

1964 Ford Mustang-Donald Frey & Lee Iacocca

IKINCI JENERASYON 1974-1978

1970'ler cevreye olan duyarliligi daha cok gozler onune seriyor, Amerikan yasalari arabalarin cevreye verdigi zarari azaltmak amaciyla zehirli gaz ( Karbonmonoksit ) oranlarinin azaltilmasini istiyor, dunyayi saran petrol krizi zaten daha kucuk ve daha az yakit tuketen motorlu arabalara gecisi zorluyordu.Sonucta,buyuk ve cok yakit tuketen arabalar yavas yavas degisime ugramaya basliyordu.1964 yilinda Ford Motor Company baskani olan Lee Iacocca (orijinal Mustang modelinin uretilmesinde cok buyuk emegi vardir) 1974 yilinda daha kucuk, daha az yakit tuketen bir Mustang yapilmasi icin talimat verdi.Bu yeni model esasinda Ford Maverick uzerine kurulu gibi gorunse de aslinda Ford Pinto bazli bir arabaydi.

Resim

Ford Maverick

Resim

Ford Pinto

Yeni model ilk enerji krizinin patlak verdigi Ekim 1973 yilindan iki ay once tanitilmistir.Yeni modelde araba kuculmus,o donem Amerikan pazarina iyice girmis olan kucuk boyutlu Avrupa ve Japon spor arabalar ile rekabet edecek bir model haline gelmistir.
(Toyota Celica ve Ford Capri-Ford Capri modeli Almanya ve Ingiltere'de uretilmis ve Amerika'da Mercury bolumu tarafindan ithal otombil olarak satilmistir.)ilk yilin satis rakamlari 385,993 adetti, Orijinal Mustang'in satis rakamlari ile kiyaslandiginda (418,812) daha dusuk kaldigi ortaya cikiyordu.

Lee Iacocca yepyeni bir araba istiyor, ama yeni modelin 1964 orjinal Mustang'e daha cok benzemesini ozellikle belirtiyordu ve adeta "kucuk bir mucevher" olarak adlandirilmasini istiyordu.Bununla beraber, orjinal modelden kucuk olmasi disinda, daha agir,yeni Amerikan emisyon ve guvenlik yasalarina uyumlu bir araba.Performans kacinilmaz olarak dusuyordu, fakat dortnala giden Mustang ablemi hala oz izgarada yerini almaliydi.

Araba Coupe ve Hatchback versiyonlari ile hazirdi.1975 yilinda degisiklikler gorulmeye basladi, 302 Cui V8 makinede yapilan degisikliler 5.0 litre motor olarak lanse edilse de aslinda 4.94 L kapasitedeydi Yeni bir Ekonomik sinif motor "MPG Stallion"
(Daha az yakan/ 1 galon benzinle daha fazla yol yapan bir aygir olarak lanse edildi ). Diger degisiklikler goruntu ve performansda yapilan degisiklikler olarak 1976'da "Cobra II" ve 1978'de "King Cobra" olarak karsimiza cikti.



Resim

1974 Mustang

Resim

1974 Mustang II Ghia Coupe

Resim

1975 Mustang Modelleri


Resim

1976 Mustang Cobra II

Resim

1977 Mustang


Resim

1978 Mustang King Cobra

UCUNCU JENERASYON 1979-1993

1979 Mustang daha uzun olan Ford Fox platformunda uertilmeye basladi (ilk onceleri bu 1978 1978 Ford Fairmont ve Mercury Zephyr icin gelistirilmisti).Ic aksam arka koltugun daha da kuculmesine karsin 4 kisinin konforlu bir yolculuk yapabilmesi icin yeniden dizayn edildi. Bagaj kismi buyudu, motor kompartimani daha kolay servis yapilmasina olanak saglamak uzere biraz daha buyudu.

Govde sekilleri coupe (notchback) ve hatchback ve 1983'de uretime sunulan bir convertible idi.Opsiyonel olarak alinabilecek aksesuar ozelliklerine gore alt modeller L, GL, GLX, LX, GT, Turbo GT, SVO (1984-86), Cobra ve Cobra R (1993)dir.

1980'li yillarda petrol fiyatlarindaki artisa bagli olarak dusen satis rakamlari yeni Mustang'de bir takim gelistirme ihtiyaclarini ortaya cikardi.O zamanlarda Michigan, Flat Rock kasabasinda AutoAlliance International'e ait fabrikada uretilen Mazda Mx-6 bezeri bir arac halini aldi.Mustang'e gonul verenler V8 Motor opsiyonu bile olmayan Japon dizayni, onden cekisli bir Mustang modeli istemediklerini Ford fabrikasina ve ust yonetime ilettiler. ( Gercekten takdire sayan bir davranis bence.. [:D] [:D] )Sonucta, mevcut Mustang modelinin on gorunusunun 1987 yilinda degistirilmesi gundeme geldi.Mazda MX-6 benzeri arac 1989'da Ford Probe oldu.

Resim

Mazda MX-6

Resim

Ford Probe


Resim


1979 Mustang


Resim

1981 Mustang


Resim

1982 Mustang

Resim

1983 Mustang Convertible



Resim

1986 Mustang GT

Resim

1987 Mustang GT

Resim

1988 Mustang GT

Resim

1989 Mustang GT 5.0

Resim

1990 Mustang LX 5.0

Resim

1991 Mustang

Resim

1992 Mustang Limited Edition LX Convertible 5.0

Resim

1993 Mustang SVT Cobra

DORDUNCU JENERASYON 1994-2004

1994'de Mustang ilk olarak son 15 yil icindeki en buyuk dizyan degisikligine ugradi.Kod adi "SN-95" olan bu yeni modelde,Ford muhendisleri Fox platformunda gelistirilmis yeni bir arkadan itisli versiyon gelistirdiler ve bu platforma "Fox-4." adini verdiler.Patrick Schiavone tarafindan yapilan yeni dizayn daha onceki yillarda uretilen Mustang'lerden bir cok stil ozelligini bunyesinde barindiriyordu.Ilk olarak notchback coupe modeli uretilmiyordu.

Baz model 3.8 L OHV V6 (232 cui) motor ve 145 HP veya 150 HP ile standart 5 ileri manual veya opsiyonel 4 ileri otomatik sanzuman ile satilmaya baslandi.Ilk onceleri 1994 ve 1995 Mustang GT'de kullanilan bu motorlardan sonra, 1996'da yaklasik olarak 40 yil sonra kucuk blok 281 cui( 4.6 L) V8 motor Mustang GT'de kullanilmaya baslaniyordu. Yeni motor 215 HP guc uretiyordu sonrasinda 225 HP' guc uretir hale getirildi.

1999 icin, Mustang Ford'un diger arabalarinda da uygulamaya basladigi yeni koseli dizayni, daha buyuk lastikler ve dis govdeki degisikleri yapti.Fakat temel olarak ic aksam ve sasi bir onceki model ile hemen hemen ayniydi.1999 yilina motor ayni kalsa da yeni gelistirmelerden nasibini aldi.Standard 3.8L V6 motordaki yeni gelistirilmis bolunmus emme manifoldu sayesinde 190 HP guc uretir hale gelmisti,bu arada Mustang GT'de kullanilan 4.6 V8 'in gucu 260 HP'e cikmisti.

Resim

1994 Mustang 3.8 V6


Resim

1996 Mustang


Resim

1997 Mustang GT

Resim

1998 Mustang GT Race Track



Resim

1999 Mustang


Resim

2000 Mustang GT


Resim

2001 Mustang Convertible


Resim

2002 Mustang GT

Resim

2003 Mustang GT


Resim

2004 Mustang GT

BESINCI JENERASYON 1995- GUNUMUZ

2004'te Kuzey Amerika Uluslararasi Otomobil Fuari'nda, Ford tamamen yenilenmis kod adi "S-197, olan yepyeni bir Mustang'i ortaya cikardi.Bu tamamen yeni D2C platformunda 2005 model yili icin uretilmis bir araba idi.Araba Sef stilist muhendis Hau Thai-Tang ve govde tasarimcisi Sid Ramnarace tarafinda 5.nesil olarak 1960'larin fastback Mustang'lerinden esinlenmis yepyeni bir model olmustu.Ford'un tasarim bolumu baskanlarindan J Mays, bu yeni dizayni "retro-futurism olarak adlandirilmistir.( gecmisle/gelecek)

5. Nesil Mustang Flat Rock, Michigan'da Auto Alliance International tesislerinde uretiliyor. Baz model 240HP guclendirilmis demir bloklu 4.0 L SOHC V6 motorla satisa sunuluyor.Mustang GT aluminyum blok 4.6 L SOHC silindir basina 3 subapli degisken V8 (VCT)300 HP'lik motora sahip.Baz model Mustang standart Tremec T-5 5 vites manual asnzuman, Ford'un gelsitirdigi 5R55S 5 vites otomatik sanzuman ise opsiyonel olarak sunuluyor.Mustang GT'de ayni otomatik sanzuman V6 motor opsiyonu ile de satisa sunulmus fakat guclendirilmis Tremec TR-3650 5 vitesli manual sanzuman GT'nin ekstra guclu motorunu yolda daha hakim bir sekilde tutmaya yarar hale gelmistir.

Yenilenmis 2010 model Mustang 2009'un ilk aylarinda tanitilacaktir.Esasinda yeni model 2008 Los Angeles Uluslararasi Otomobil Fuarin'dan sonra internet dunyasinda tum Mustang severler tarafindan gorulmus ve begenilmistir.


Resim

2005 Mustang

Resim

2005 Mustang Polis Arabasi

Resim

2006 Mustang Shelby GT-H

Resim

2007 Mustang GT California Special Convertible

Resim

2007 Mustang GT California Special Convertible-ustten gorunus


Resim

2008 Mustang Warior Pink Edition

Resim

2008 Mustang Shelby GT500 KR-King of the Road-Edition

Resim

2010 Mustang


Resim

2012 konsept Mustang [/quote]
Resim

Kullanıcı avatarı
atesoglu
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 2380
Kayıt: 18 Nis 2009, 22:45
Konum: ADANA
İsim: Ates
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 44
1/24 Model Sayısı: 10
1/32 Model Sayısı: 4
1/43 Model Sayısı: 10
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 14
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 82
Rep Puani: 3850
atesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: atesoglu » 19 Nis 2011, 20:17

Dosya için ;Bilgi birikimini bizlerle paylaşan Serdar Genç'e teşekkür ediyorum.
Resim

mesaj için atesoglu teşekkür aldı- 3:
bigshark, G.HEPARSLAN, Sertan ÖKTEM
Kullanıcı avatarı
atesoglu
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 2380
Kayıt: 18 Nis 2009, 22:45
Konum: ADANA
İsim: Ates
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 44
1/24 Model Sayısı: 10
1/32 Model Sayısı: 4
1/43 Model Sayısı: 10
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 14
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 82
Rep Puani: 3850
atesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: adraka » 19 Nis 2011, 20:20

Bir Amerikancı olarak ama hiç Mustang'i olmayan bir Amerikancı olarak konuşuyorum :grin:
Gerçekten bir an göz kırpmadığım için gözümden yaş gelecekti o derece hoşuma gitti ve içtenlikle, dikkatlice okudum .Resimleri inceledim ,ellerine sağlık abicim :+1: :+1: :bye:
http://ahmeterdogan.deviantart.com/
"Fotoğraf Bir Sanattır.Önemli olan bakmak değil görmektir..."

mesaj için adraka arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
adraka
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 295
Kayıt: 25 May 2010, 21:28
Konum: Ankara
İsim: Ahmet
Yaş: 17
1/18 Model Sayısı: 9
1/24 Model Sayısı: 6
1/32 Model Sayısı: 10
1/43 Model Sayısı: 19
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 2
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 4
Motorsiklet Model: 2
Toplam Model Sayısı: 52
Rep Puani: 205
adraka rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: camorenesi » 19 Nis 2011, 20:38

Ateş abi ellerine sağlık,bir konu ancak böyle güzel anlatılabilirdi,çok güzel bir paylaşım,Amerikancıları çok iyi anlarım ama Amerikancı olmayan sıradan bir insan bile Mustang'e hayrandır,Mustang gördüğü zaman içi titrer,hayranlıkla o motorun sesini dinler,tıpkı benim gibi :nod:
Resim

mesaj için camorenesi arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
camorenesi
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 2613
Kayıt: 25 Şub 2011, 01:49
Konum: CEBECİ-ANKARA
İsim: Eren CELIK
Yaş: 29
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 10
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 111
- / -- Model Sayısı: 165
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 314
Rep Puani: 4920
camorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yokcamorenesi rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: Barış » 19 Nis 2011, 20:40

Hem bilgilendirme bakımından hemde görsellik bakımından mükemmel bi paylaşım olmuş Ateş abi. :good2:
Resim

mesaj için Barış arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
Barış
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 903
Kayıt: 07 Mar 2010, 22:15
Konum: ISTANBUL
İsim: BARIS
Yaş: 16
1/18 Model Sayısı: 18
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 2
1/43 Model Sayısı: 6
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 23
Rep Puani: 955
Barış rep puani yokBarış rep puani yokBarış rep puani yokBarış rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: Turan ÇAPAR » 19 Nis 2011, 20:42

Ateş abi ellerine, kollarına ve emeğine sağlık abi. Verdiğin bu bilgiler beni çok etkiledi. 2010 Mustang çok güzel görünüyor ama görmek nasip olmadı daha. Amerikancıların hele ki Burak abinin bu Mustnag sevgisine ve ilgisine hak vermemek mümkün değil.

Paylaşım için teşekkürler.
Resim

mesaj için Turan ÇAPAR arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
Turan ÇAPAR
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1460
Kayıt: 27 Kas 2010, 18:23
Konum: İSTANBUL-KASTAMONU
İsim: Turan ÇAPAR
Yaş: 19
1/18 Model Sayısı: 11
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 28
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 36
Rep Puani: 1005
Turan ÇAPAR rep puani yokTuran ÇAPAR rep puani yokTuran ÇAPAR rep puani yokTuran ÇAPAR rep puani yokTuran ÇAPAR rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: atesoglu » 19 Nis 2011, 20:54

Arkadaşlar;
Emek ve dosya Bigshark(Serdar Genç) üyemize ait.Gösterdiğiniz ilgiye teşekkürler. :drinksb:
Resim
Kullanıcı avatarı
atesoglu
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 2380
Kayıt: 18 Nis 2009, 22:45
Konum: ADANA
İsim: Ates
Yaş: 41
1/18 Model Sayısı: 44
1/24 Model Sayısı: 10
1/32 Model Sayısı: 4
1/43 Model Sayısı: 10
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 14
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 82
Rep Puani: 3850
atesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yokatesoglu rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: ozgurs82 » 19 Nis 2011, 20:55

Elinize sağlık,çok güzel bir paylaşım :coffee:

mesaj için ozgurs82 arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
ozgurs82
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 3721
Kayıt: 22 Haz 2010, 22:31
Konum: Büyükçekmece/İstanbul
İsim: Ozgur Sahin
Yaş: 30
1/18 Model Sayısı: 55
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 55
Rep Puani: 1980
ozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: ..alper.. » 19 Nis 2011, 21:53

Ateş abi teşekkürler paylaşım için ,içerik için (bigshark) Serdar abi'ye de teşekkürler. Gerekli ve olması gereken bir tarihçe olmuş forum adına derlenmesi gereken eksik konulardan biriydi paylaşım için teşekkürler. :drinksb: :+1:
Resim

mesaj için ..alper.. arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
..alper..
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 759
Kayıt: 07 Ağu 2009, 15:16
Konum: İzmit / Kocaeli
İsim: Alper Hatinoglu
Yaş: 28
1/18 Model Sayısı: 19
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 4
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 23
Rep Puani: 1300
..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok..alper.. rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: masato » 19 Nis 2011, 23:00

Çok değerli bilgiler... :tey: Araba sevdası olupda içinde mustang sevgii olmayan biri varmıdır bilemiyorum doğrusu... :tey: Palaşım için çok çok çok teşekkürler Ateş abi... :tey:
Resim
74 mekan 06 vatan 50,5 özvatan

mesaj için masato arkadaşımıza teşekkür edenler:
atesoglu
Kullanıcı avatarı
masato
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 7611
Kayıt: 13 May 2009, 13:22
Konum: Ankara-Bartın
İsim: M.Alper ESATOGLU
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 65
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 2
1/43 Model Sayısı: 1
1/64 Model sayısı: 1
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 13
Toplam Model Sayısı: 84
Rep Puani: 4050
masato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yokmasato rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: eczserkan55 » 20 Nis 2011, 00:27

Çok güzel bir paylaşım olmuş Ateş abi ... :sapka:
eczserkan55
MİSAFİR ÜYE
MİSAFİR ÜYE
 

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: bigshark » 20 Nis 2011, 11:42

atesoglu yazdı:Arkadaşlar;
Emek ve dosya Bigshark(Serdar Genç) üyemize ait.Gösterdiğiniz ilgiye teşekkürler. :drinksb:



Begenileriniz icin cok tesekkurler,daha onceden yaptigim bir calisma idi..Bu konuda yapilan baska calismalari da bu baslik altina ekleyecegim... Bol Mustang'li gunler dilerim.. :inlove: :inlove: :inlove:
Resim

mesaj için bigshark teşekkür aldı- 3:
G.HEPARSLAN, metal gear, Sertan ÖKTEM
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Re: FORD MUSTANG _TARİHÇE!!!

İletiYazar: bigshark » 20 Nis 2011, 11:51

Gerci baslangicda asagi yukari ayni bilgileri verdik ama gorseller biraz daha farkli.. Ilk jenerasyon icin biraz daha detay verelim..Calismalar Ford ve Ozellikle Mustang'e gonul vermis Moskova'dan Melih Kayiran arkadasimiza ait... Kendisine tesekkurlerimizi sunuyoruz.. :inlove: :inlove: :y: :drinksb:

Lee Iacocca ve başarısı

Mustang’in başarısı hakkında birçok kişi tesadüfi olduğunu düşünmektedir. Bunda doğruluk payı olsa bile bu başarının asıl sahipleri yetenekli (o zamanlar başkan yardımcısı , sonradan da Ford Motor Company’nin başkan olan) Lee Iacocca ve onun en az kendisi kadar kendi mesleklerinde yetenekli tasarımcı ve araştırmacı ekibidir. Thunderbird’ün popülaritesinin bitmeye başladığı zamanlarda Ford birçok meraklıdan artık farklı bir araba yapmanın zamanı geldiğine dair mektuplar alıyordu. O yıllarda rakip Chevrolet’in Corvair’i belli bir satış çizgisini tutturmuş, ithal arabaların satış rakamları da yılda 80.000 adetler gibi ciddi rakamlara dayanmIitı. Bu veriler Iacocca’yı Amerikan görünümlü, Avrupalı performans ve şıklığı sunan bir araba yapma havasına sokmuştur.

Iacocca’nın ‘’Genç Düşünce’’ filosofisi, o günün şartlarında düşünülebilecek en ideal fikirdi. II. Dünya savaşı sonrası doğum artışlarının meyveleri gençler, 60’ların başında araba satın alıyor olacaklardı. Bilimsel araştırma çalışmaları, 1960-70 yılları arasında 15-29 yaş grubunun %40 artacağını, buna karşılık 30-39 yaş grubunun ise %9 azalacağını gösteriyordu. Bu sebeple daha genç alıcı marketini hedefledi Iacocca. Ancak o devirlerde daha ortada olmayan bir marketi hedeflemek her baba yığidin harcı değildi. Yine de araştırmacılar genç kitlenin beklentilerini araştırıp ilginç değerler buldular. Örneğin , 25 yaş altı kitlesinin %36’sı ‘’yerden dört ileri’’ vitesli arabaları tercih ediyorken, sadece %9’u koldan vitesli otomatiğe evet diyordu. Yine bu grubun %35’i ’’bucket seat’’ (önde iki koltuk) opsiyonunu favori olarak nitelendiriyordu. Buna rağmen ortada olmayan bir alıcı kitlesine hitap eden bir arabanın imalatına karar aldırmak Iacocca için çok zor, hatta imkansız bir görev olmuştur. Iacocca’nın takımında ürün planlama müdürü olarak çalışan Donald Frey, yıllar sonra üst yönetimi yeni bir araba yapmaya ikna etmenin zorluğunu, ’’ Ford Genel Merkezinde onlarla beraber 5 duble içmek zorunda kaldık’’ şeklinde anlatmıştır.

Mustang I ilk defa 1962’de Watkins Glen New York U.S. Grand Prix yarışında yarışcı Dan Gurney kullanırken tanıtıldı. Araba çok beğenilmişti. Car and Driver dergisi arabayı çok iyi bir iki kişilik spor araba olarak değerlendirip övgüler yağdırdı. Otomobil dünyasının diğer duayenleri de methiyeler yağdırmalarına rağmen Iaccoca ‘’Onların ifadelerine baktıkca, bu arabanın yapmak istediğimiz çok satan bir araba olmaktan çok uzak olduğunu anladım’’ demiştir. Onun istediği 4 kişlik, daha büyük, geleneksel Amerikan çizgilerinden daha farklı ve ÇOK SATAN bir araba yapmaktı.

Resim
Resim
Resim

Mustang’i Ford Division Studio’da Joe Oros başkanlığında Gail Halderman ve L.David Ash dizayn etmişler. Oros’un dizaynı Eylül 1962’de onay görmüş ve ondan sonra Ford’un mihendisleri işe el atmışlar. Dizayn, mühendisliğin önüne geçmiş, hatta Ford Motor Company’nin şirket içi prosedürleri dahi zaman zaman ihlal edilmiş. Ancak satın alan müşteriler, yine de arabanın içinin fonksiyonel olmasından dolayı arabayı bir mühendislik eseri olarak görüp, arabayı insanı ‘A’ noktasından ‘B’ noktasına götürecek bir vasıta olmaktan ziyade kullanılan bir makina olarak kabullenmişler.

1963’te MustangII doğmuş. Bu sefer Oros ve takımı o günkü adı ile Cougar denilen uzun kaputlu, kısa bagajlı, 4 kişinin seyahat edebileceği araba modelini kilden yapmışlar ve kısa zamanda da üretime geçilmiş. 1963 Ekiminde Mustang II ortaya çıkmış. Mustang I’i daha çok beğenen spotif araba meraklıları Mustang II ile memnuniyetsizliklerini ‘’Mustang sulandı’’ diye dile getirmişlerdir. Ancak bu eleştiriler 17 Nisan 1964’teki resmi tanıtmadan sonra yok olmuştur.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


Bu döneme ait son bir not da şöyle. İlk Mustang yapılana kadar daha adı konulamamış. ‘Special Falcon’, ‘T-Bird II veya Thunderbird II’ adları Mustang ile beraber dillerde dolanmış. Mustang II Cougar olarak adlandırılmış. Ford’un reklam acentasından John Conley, bu işin adını Iacocca ile beraber koymuş. Bu şahıs atlarla ilgilendiğinden Colt, Bronco, Pinto,Maverick serisinden Mustang’e gelinmiş. Bazı kovboy resimlerinin de etkisi ve ‘geniş ve açık alanların yarattığı heyecan’ ile Mustang adına karar verilmiş. (Yalnız Cougar amblemi neden 65 Fastback'te ben de anlayamadım.)

Resim
Resim
Resim

mesaj için bigshark teşekkür aldı- 4:
..alper.., Emre E., G.HEPARSLAN, Sertan ÖKTEM
Kullanıcı avatarı
bigshark
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1367
Kayıt: 18 May 2009, 16:50
İsim: Serdar GENC
Yaş: 46
1/18 Model Sayısı: 102
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 7
Toplam Model Sayısı: 113
Rep Puani: 2405
bigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yokbigshark rep puani yok

Sonraki

MUSTANG

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir