
Tüm forum üyelerimize tekrar merhaba. Bir önceki paylaşımımda da belirttiğim gibi bu sunumun bir “Vatoz” olacağını söylemiştim. Ve bu eşsiz güzelliği paylaşmaktan çok mutluyum. Neden “Vatoz” dendiğine geçmeden önce bu modeli kazanmamda yardımcı olan Erdem abiye teşekkür ederim. Yaklaşık dört veya beş yıl olacak ama anca sıra geldi bu güzelliği

Aslında daha önceki paylaşımlarımda da Corvette tarihinden bahsetmiştim ama bu sefer daha farklı yönlerine değinmek istiyorum. Fakat Corvette adının nereden geldiği, büyük Amerikan otomobillerinin yanında neden bu küçük gövdeli otomobile geçildiği vb. konular ’53 model olan ilk aracın paylaşımına kalsın.


Öncelikle “Muscle Car” ın ne anlama geldiğinin kafalarda oturtulması gerekiyor. Bildiğiniz üzere Amerikan araçları büyük gövdeli ( kimilerine göre kaba ), büyük homurtulu motorlu ve şaşaalı olarak nitelendirilen araçlardan meydana gelir. Yani otomobil tarihinde büyük yeri olan araçlardır. “Muscle Car” ise bu araçların aile versiyonları ile coupe versiyonlarının harmanlanıp oluşturduğu daha orta boyutlarda ( 5,5 – 6 m olanları da var


Gelelim “Stingray” konusuna… Stingray versiyonu ilk kez ’63 yılında üretilen ve C2 kasa ismiyle bilinen (ki en değerli Corvette oluyor kendileri) araçta kullanılmıştır. ’63-’67 yılları arasında “Sting Ray” olarak yazılırken ’67 yılından sonra olan kasalarda “Stingray” olarak yazılmaya başlamaktadır. Sonuç olarak ikisi de “Vatoz” anlamına geliyor. Fakat gerçek kelime karşılığı sadece ’63 yılında üretilen arabadır. Bilenler bilir arka tarafta Split-Window denen ayrık iki küçük camı vardır. Ve tepeden arka bölüme doğru bakıldığında bir vatozu andırmaktadır. Aslında bu tasarım ünlü dizayn şefi Bill Mitchell’in hırçın deniz canlılarına duyduğu hayranlıktan kaynaklanıyormuş. Nitekim “Mako” türü köpekbalığını da bu arkadaş çok sevdiği için “Mako Shark” adında efsane konsept arabaları da yapılmıştır. Hatta bu köpekbalığını odasının duvarına astırmış ve tasarım ekibine balığın renklerinde bir araç yapmalarını söylemiş. Ne yaptılarsa olmayan ( Mavinin tonlarından griye dönen bir renktir ) tasarım ekibi bir gece gizliden balığı ofisten kaçırmış ve yaptıkları arabanın rengine balığı boyamışlar.


Konuma tekrar geri dönersem; '63 modeldeki efsane ayrık camlar, müşterilerden gelen şikayetler üzerine ( arka tarafın içeriden görünmeme sorunu ) ’64 yılında yekpare tek cama dönülme gereksinimini açığa çıkarmıştır. O zaman camlarını bu şekilde değiştiren müşteriler nereden bileceklerdi en değerli modelin sadece ’63 yılında üretilenler olacağını dimi


’67, ’68 ve ’69 model Corvette’leri özel kılan bir başka durum ise şimdiki ünlü LS motorların atası olan L88 kodlu motorun sadece bu üç yılda üretilen araçlarda kullanılmasıdır. Bu motorlar 12.5:1 sıkıştırma oranı yüzünden sadece en az 103 oktan benzinle çalışmakta, forged piston ve dereceli eksantrik ile donatılmışlardır. 427ci yani 7000 cc hacmindeki motordan 6500 devir bandında 550 hp güç alınabilmekte ve 0-100 km hızlanması 6 saniye civarındadır. ( Burada bir başka hikaye paylaşmak gerekiyor; müşterilerin az sigorta primi ödemeleri ve yarışlara teşvik etmemek amacıyla “5200 devirde 430 hp” olarak pazarlanmış bu araçlar


Ve bu üç yıl içinde bu motorlu arabalardan sadece 216 adet üretilmiştir. C2 kasa “Sting Ray” modelinden sonra en değerli olanlar bu L88 motor kodlu Corvette’lerdir.
Modele geçecek olursam;
Mükemmele yakın boyası , üstü açık versiyon olması, detaylı ve ince işçilikle işlenmiş gövde hatları, açılabilen farlar, lazer kesim metal direksiyon simidi, limitli üretim olması ( 6000 limitli ne kadar da az ve öz bir sayı


Sabredip okuyanlara teşekkür eder, herkese keyifli incelemeler dilerim…


Bir daha ki paylaşımım bir “yılan” veya “çiftlik canavarı” olacak. Seçim sizin olsun



























