VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

Yetkili: BuRaK-B, G.HEPARSLAN

VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: Eray KIVRAK » 21 Ekm 2013, 00:01

Volkswagen AG, Almanya'da, 1937 yılında tek model halk tipi otomobil üretimi için Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi tarafından Alman Otomotiv Birliği'ne kurdurulan otomobil firması. Şirketin adı, Almanca'da halkın arabası anlamına gelmektedir. Grubun sahip oldugu markalar Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda,Volkswagen Ticari Araçlar ve şubat 2008'den bu yana Scania'dır.[1] Brezilya'daki fabrikalarında VW Titan Tractor adıyla kamyon üretimine başlamıştır. Güney Afrika Cumhuriyetindeki fabrikasında Volksbus adıyla otobüs üretmektedir.

Tarihçe

1940'tan sonra Alman savaş gücünü arttırmak için harekete geçirilen Volkswagenwerk (Wolfsburg), kara ve hava taşıtlarının, özellikle uzun menzilli V1 ve V2 güdümlü füzelerin yapımı için sanayi gücünü ordunun emrine verdi. II. Dünya Savaşı'ndan sonra Volkswagen'in denetimini, Milli İktisat Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Federal Almanya Cumhuriyeti, Aşağı Saksonya Hükümeti, fabrika yönetici ve personeli temsilcilerinden kurulu onbeş kişilik bir kurul üzerine aldı. Volkswagen "biz teknoloji üretiriz, diğerleri uygular" sloganını doğrularcasına dünyanın ilk hava soğutmalı motor sistemini üretti. Bunun nedeni su soğutmalı motorların II. Dünya Savaşı sırasında Rusya'nın sert iklimine dayanamayıp zarar görmesinden kaynaklanır. 1948'de Heinz Nordhoff (Berlin-Charlottenburg Politeknik okulu mühendisi, doğ. 1899) tarafından yeniden teşkilatlandırılan Volkswagenwerk, 1950'den sonra başlangıçtaki üretim kapasitesine ulaştı. 1953'te Batı Almanya'nın en çok otomobil üreten fabrikası haline geldi. Volkswagen, Adolf Hitler'in Alman halkını otomobil sahibi yapmak için yaptığı en geniş kapsamlı proje olarak kabul ediliyor.

Volkswagen ve 1980'li yıllar

Volkswagen 1980'li yıllarda dünya çapında genişleme hedefine ulaşmak için çalışmalara hız verdi. Uluslararası alanda faaliyete girişmeden önce kendi ürün çeşitlerini tamamen modernleştiren şirket, yeniden Avrupa'nın bir numaralı markası olma yolunda kararlı adımlarla ilerledi. Markanın en çok satan modeli olan Golf'un yanı sıra Polo, bagajlı versiyonu Derby, sportif modeli Scirocco, orta sınıf aile otomobili Passat ve 1981'in Eylül ayında da Passat'ın daha zengin donanımlı bagaj tipi Santana modeli bulunuyordu. Klasik kaplumbağa Volkswagen'in üretimi ise Latin Amerika ülkelerinden Meksika'da ve yeni yapılan bir anlaşmayla da Mısır'da devam etmekteydi. Bu tipin toplam üretim sayısı 1981'in 15 Mayıs'ında 20 milyonu aşarak yeni bir rekor kaydetmişti. 1983'ün Ağustos'unda sıra, en çok talep gören modelin yenilenmesine gelmişti ve ikinci nesil Golf, birincisi gibi büyük ilgiyle karşılandı. Benzinli ve Dizel motorlarının yanı sıra yeni Golf'un bir de çevre kirlenmesini önleyen katalitik egsoz sistemli tipiyle sipariş etme seçeneği vardı. Çevreye saygılı emisyon sistemi zamanla yaygınlaşıp tüm modelleri kapsayacaktı.
Genç nesil arasında ise çok popüler olan "GTI" modeline yüksek performanslı 16 supaplı bir motor, Mayıs 1985'te ilave edildi. Bu modelin uluslararası otomobil sporundaki başarıları kısa zamanda gündeme gelmeye başlamıştı ve 1986'da Grup A Dünya Ralli Şampiyonu oldu, Golf GTI 16V.

Böylece bütün modelleriyle Volkswagen'lerin üretimi ilerlerken, 1987'nin 23 Mart'ında beyaz bir Golf CL tipi, özel bir buluşmaya vesile oldu. O gün, Volkswagen kuruluşu 50 milyonuncu otomobilini üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyordu. Artık Golf modeli yalnız Almanya'nın değil, tüm Avrupa'nın en çok satan tek tip otomobili olmuştu. Bir yıl sonra Haziran ayında Golf modelinin toplam üretimi 10 milyona ulaştı. İki ay sonra da emektar Wolfsburg fabrikası kuruluşundan bu yana ürettiği 25 milyonuncu üniteyi uğurluyordu. Ancak bütün bu kutlamalar birbiri ardına devam ederken, otomobil pazarındaki yerini sağlamlaştıran Volkswagen, kendini 1990'lı yılların getireceği daha da çetin bir rekabete hazırlıyordu.

Volkswagen tasarım modelleri

1980'li yıllarla birlikte Volkswagen yeni bir hamle daha geliştirerek, gelecek yılların tekniğine ışık tutacak model tasarımları çıkarmaya başladı. Şirketin araştırma ve geliştirme faaliyetleri içinde yürütülen bu çalışmalar için 9.000 m2 ofis ve laboratuvar alanı ile 6.000 m2 atölye ve deney alanı tahsis edildi. Geliştirilmiş konfor, yüksek hızda güvenlik ve çevre kirliliği sorunları, bu bölümde derinlemesine inceleniyordu. AUTO 2000 projesi bu amaçla geliştirilen ilk model oldu. Hız denemelerinde kullanılan IRVW II modelinden sonra çarpıcı stili olan IRVW 4-Futura modeli geliştirildi. Bu modelin taşıdığı özellikler arasında martı kanadı gibi açılan geniş yan kapılar, ABS fren sisteminin yanı sıra otomatik park etme sistemi de vardır. Bu nedenle de hem ön, hem de arka lastikleri yön değiştirebiliyordu.
İlk otomobilleri, Hitler'in her Alman ailesini bir otomobil sahibi yapma düşüncesi doğrultusunda, Porsche firması tarafından tasarlanıp üretilmeye başlanan, oldukça ekonomik ve kullanışlı olan, Türkiye'de "kaplumbağa" ya da "tosbağa" olarak bilinen (İngilizcede Beetle, yani böcek) modeliyle Volkswagen'in ünü tüm dünyaya yayıldı. Tüm dünyada 20 milyondan fazla üretilmiş olan bu modelin üretimi 2003 yılına kadar devam etti. Aynı modelin günümüze uyarlanmış yeni versiyonu olan New Beetle ise 1999 yılında piyasaya sürüldü. Volkswagen, bugün birçok modeliyle dünya pazarında söz sahibi olan önemli bir otomobil firmasıdır.
Şu sıralar, TSI kodlu yeni motorunu Polo, Golf,Jetta, Scirocco modellerine monte edip satışa sürmektedir. Bu motor, 1.4 litre hacme sahip olup 160 beygir (170 beygir ve 140 beygir güç üreten sürümleri üretimden kaldırılıp, 122 beygir ve 160 beygirlik modeller ile değiştirilmiştir.) güç üretebilmektedir.

Uluslararası başarılar

Volkswagen'i 1980'li yıllara hazırlayan Toni Schmücker, 1981'in sonuna doğru şirketin idaresini Dr. Carl Hahn'a bıraktı. Otomotiv dünyasının globalleşme sürecine girdiği bu dönemde Dr. Hahn'ın liderliğinde birçok gelişmelere imza atıldı. Bunlardan en önemlisi Çin Halk Cumhuriyeti'nde Volkswagen Santana modelinin üretimine başlamak olmuştu. Bakir sayılan bu pazarda Volkswagen, bugün halen güçlü pozisyonda öncülüğünü devam ettirmektedir. Hahn döneminin ikinci büyük anlaşması ise İspanyol Seat markası ile yapıldı. Önceleri teknik işbirliği ile başlayan ilişkiler, sonraları FIAT'ın çekilmesiyle tam bir devir teslimle sonuçlandı. Volkswagen yönetimi altında SEAT'ta gelişmeler hızla ilerledi. Diğer taraftan Güney Amerika ülkelerine araç temin etmek için % 51 Volkswagen hissesiyle güçlü bir kuruluş olan AUTOLATINA kuruldu. Ünlü Berlin Duvarı henüz yıkılmamıştı ama Volkswagen yetkilileri Almanya'nın doğu kesimindeki otomotiv kuruluşlarıyla görüşmeleri başlatmışlardı. Dünya, yeni bir dönemin eşiğindeydi ve Volkswagen yönetimi de bunun bilinciyle gelişmeleri izliyordu.
Resim

Kullanıcı avatarı
Eray KIVRAK
SİTE YÖNETİCİSİ
SİTE YÖNETİCİSİ
 
İleti: 5513
Kayıt: 09 Tem 2010, 18:48
Konum: Ankara-Malatya
İsim: Eray KIVRAK
Yaş: 23
1/18 Model Sayısı: 36
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 5825
Eray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: G.HEPARSLAN » 21 Ekm 2013, 19:10

Konu tipini ilgili Festival kategorimize sabitledim Eray.. Paylaşım için teşekkürler kardeşim. :f:

mesaj için G.HEPARSLAN arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
G.HEPARSLAN
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14695
Kayıt: 13 Nis 2008, 22:41
Konum: ANTALYA-ANKARA
İsim: Gökhan HEPARSLAN
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 52
1/24 Model Sayısı: 8
1/32 Model Sayısı: 19
1/43 Model Sayısı: 24
1/64 Model sayısı: 78
1/72 Model Sayısı: 235
1/87 Model Sayısı: 82
- / -- Model Sayısı: 25
Motorsiklet Model: 15
Toplam Model Sayısı: 538
Rep Puani: 16901
G.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: eczserkan55 » 21 Ekm 2013, 19:33

Eray bilgilendirme çok güzel olmuş kardeşim eline sağlık ...

eczserkan55
MİSAFİR ÜYE
MİSAFİR ÜYE
 

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: E.Uca » 21 Ekm 2013, 21:34

Bilgi için teşekkürler...

mesaj için E.Uca arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
E.Uca
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9587
Kayıt: 14 Arl 2010, 19:43
Konum: Aksaray
İsim: ERMAN
Yaş: 36
1/18 Model Sayısı: 7
1/24 Model Sayısı: 5
1/32 Model Sayısı: 11
1/43 Model Sayısı: 52
1/64 Model sayısı: 98
1/72 Model Sayısı: 4
1/87 Model Sayısı: 4
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 184
Rep Puani: 6500
E.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yokE.Uca rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: Emre E. » 23 Ekm 2013, 07:25

Bilgi ve paylaşım için teşekkürler Eray. :friends:

---
Emre Erbaşar

mesaj için Emre E. arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
Emre E.
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14496
Kayıt: 21 May 2008, 16:34
Konum: ANKARA
İsim: Emre
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 116
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 500
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 116
Rep Puani: 19255
Emre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: gokhan derli » 23 Ekm 2013, 09:57

Bilgi için ben de teşekkür ederim Eray, ellerine sağlık..
Resim

mesaj için gokhan derli arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
gokhan derli
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 5827
Kayıt: 21 May 2009, 18:41
Konum: Antalya
İsim: Gökhan
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 1590
Rep Puani: 3930
gokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: Erdem » 23 Ekm 2013, 13:14

Emeğine sağlık Eray, çok güzel bir paylaşım olmuş gerçekten de :smile5:

mesaj için Erdem arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
Erdem
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 9880
Kayıt: 01 Ekm 2011, 01:59
Konum: IZMIR
İsim: Erdem
Yaş: 40
1/18 Model Sayısı: 84
1/24 Model Sayısı: 1
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 3
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 89
Rep Puani: 4370
Erdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yokErdem rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: spyker » 24 Ekm 2013, 10:18

Bu güzel anlatım ve paylaşım için teşekkürler.

mesaj için spyker arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
spyker
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1341
Kayıt: 02 Ağu 2011, 14:03
Konum: BURSA
İsim: Fatih SAHIN
Yaş: 36
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 880
spyker rep puani yokspyker rep puani yokspyker rep puani yokspyker rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: vos1974 » 24 Ekm 2013, 10:53

bilgi paylaşımı gerçekten harika ben volkswagen'ci olarak bu kadar detaylı bilmiyordum.Teşekkürler ellerine sağlık
Resim

mesaj için vos1974 arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
Kullanıcı avatarı
vos1974
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 460
Kayıt: 15 Haz 2008, 20:28
Konum: İstanbul
İsim: baris
Yaş: 33
1/18 Model Sayısı: 24
1/24 Model Sayısı: 21
1/32 Model Sayısı: 11
1/43 Model Sayısı: 45
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 11
1/87 Model Sayısı: 1
- / -- Model Sayısı: 16
Motorsiklet Model: 2
Toplam Model Sayısı: 131
Rep Puani: 310
vos1974 rep puani yokvos1974 rep puani yok

Re: VOLKSWAGEN TARİHÇESİ

İletiYazar: HkN-74 » 24 Ekm 2013, 18:14


mesaj için HkN-74 arkadaşımıza teşekkür edenler:
Eray KIVRAK
HkN-74
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1430
Kayıt: 04 Ağu 2011, 00:11
Konum: İstanbul-Bartın
İsim: Hakan
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1145
HkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yok


VOLKSWAGEN

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir