BMW' NİN TARİHÇESİ

Yetkili: BuRaK-B, G.HEPARSLAN

BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: G.HEPARSLAN » 17 Kas 2012, 15:57

BMW (Bayerische Motoren Werke AG'nin kısaltması)(Türkçe: Bavyera Motor Fabrikası A.Ş.), Alman otomobil ve motosiklet üreticisi. BMW ayrıca, Mini ve Rolls-Royce, otomobil şirketlerinin sahibidir.

Üretildiği ülke: Almanya
Kurulduğu Yıl: 1913
İsmi Nereden Geliyor: Bayerische Motoren Werke ( Bavyera Motor Fabrikası )
Kurucusu: Karl Friedrich Rapp
Amblemin Anlamı: BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.


Şirketin sloganı ve resmi kurumsal dili İngilizcedir. Sloganı 'The Ultimate Driving Machine' yani 'En Gelişmiş Sürüş Makinası'. Bu sloganla, ünlü Alman teknolojisini ve AR-GE'deki kendine güveni vurguluyor.

Şirket, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretiminine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır.

BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir.





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ek Bilgiler:

Savaş sonrası Almanya’da BMW motorlarına ait parçalar tencere ve diğer mutfak eşyaları olarak kullanılmaya başlandı.

1947’de BMW fabrikalarındaki malzemeler 17 ülkeye dağıtılırken, bir çoğu ise adreslerine ulaşamadı.

1948’de İngiltere’de Arlington-Fraser-Nash ve Bristol isimli üreticiler lisanslı BMW araçları üretmeye başladılar. Bu araçlar Cenova Motor Fuarında sergilendi

BMW 1941’den beri tasarlanan ilk motorsikletini, yasağın kalkmasının artından New York’ta sergiledi.

1950’ de İlk Boxer motorlu BMW motorsikleti olan BMW R 51/2 üretim bantlarındaki yerini aldı.

Savaş öncesi 2L 6 silindir bir motorun geliştirilmiş versiyonuna sahip olan araç BMW’nnin yeni sedan sınıfındaki temsilcisi oldu.

1954’te BMW 502 Cenova Motor Show’da tanıtılırken taşıdığı 2,6L V8 motor, %50 daha fazla güç üretmekteydi ve savaş sonrası Almanya’da üretilen ilk V8 motora sahipti. Bir öğretmenin aylık maaşının 200-300DM arasında olduğu dönemde, sedan, cabrio ve coupe olarak satılan BMW 502, 17bin DM’den başlayan fiyatlarla satılmaktadu. Sonraları 502’ye 3,2L’lik yeni bir V8 takıldı.

1959’da satışa sunulan 3,2L Super’de önlerde disk frenler standart olarak sunulmaktadyı. 1961’de 501’in üretimi sona ererken, 502’nin 2,6L’lik versiyonu 2600 adını alırken, 3,2L’lik versiyon 3200S olarakta bilinen 3200 Super adını aldı. 160bhp gücüyle Dünya’nın En Hızlı Sedan’ı ünvanını aldı.
Count Goertz tarafından tasarlanan 503, 1955’te Frankfrut Otomobil Fuarında tanıtıldı. 1956 ile 1960 yıllarında 139 adet üretilen araç, Almanya’da üretilen ilk elektrik tavanlı cabrio ünvanına sahip.

1952 yılına gelindiğinde BMW’nin motorsiklet üretimi 3 yılda 10.000’den 30.000’e yükseldi. 1953te 100.000.’ci BMW motorsikleti R67/2 üretim bandından geçti.

502 cabrio’nun üretildiği 1954 yılında, BMW World Motorcycle Sidecar ‘ın şampiyonu oldu ve tam 20 yıl boyunca bu ünvanını korudu. (Motorscycle Sidcar: Yanında yolcu kabini olan motorsikletler)

Frankfurt Otomombil Fuarı’nda BMW 507 tanıtıldı.

BMW 501 – Baroque Angels

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


BMW 507

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Toyota 2000GT Coupe, Porsche 911 gibi araçların tasarımında da rolü bulunan Alman Endüstri Mühendisi Albrecht von Goertz’in tasarladığı araç, birini Elvis Presley satın alırken, toplamda 252 adet üretildi.
4 ileri kademeli şanzımana sahip araçta 150bhp gücünde 3,2L V8 motor bulunuyordu ve şasisi hafif alaşımlardan oluşuyordu.
Güncel modellerden BMW Z8’in tasarımında büyük etkisi olan ve koleksiyoncularıın peşinde en çok koştuğu araçlardan olan 507, maliyetleri ksımak açısından sınırlı sayıda üretildi. Öyle ki, BMW satılan her 507’den para kaybediyordu.

Yuvarlanan yumurta lakaplı BMW Isetta 50’li yılların en pöpüler ufak araçlarından oldu.





Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


507’nin neden olduğu büyük mali kayıplar sonrası Daimler-Benz ile bir birleşmenin planları konuşmaya başlayan firma, yönetim kurulu başkanı Kurt Golda’nın, en büyük ortak Herbert Quandt’ı BMW’nin bir geleceği olduğuna ikna etmesi ile bu plandan vazgeçti.

Isetta ile oluşan küçük araç imajından kurtulan BMW, yeni modeli BMW 700 ile mali zorluklarından da sıyrıldı ve kaliteli performanslı otomobiller sınıfında yerini sağlamlaştırdı.

Giovanni Michelotti tarafından tasarlanan araç ilk olarak 2+2 Coupe olarak piyasaya sürüldü. Sonraları 2kapılı Sedan karosere kavuşan BMW 700i 1961’de daha uzun ve lüks bir model olurken, 1962’de BMW LS olan ismi, 1963’te BMW 700CS oldu.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


700c’lik BMW R67 motoruyla üretilen BMW 700, 1960 ile 1965 arasında 22 uluslarası yarışı kazandı. Bir çok zaferini kendisinden oldukça güçlü olan araçlara karşı kazanan BMW 700’ün sırrı, arkada konumlandırılan motoru, mükkemel fren ve yol tutuş performanslarında yatıyordu.

1959 yılında 30bhp gücündeki motoruyla tanıtılan BMW 700, 1960 yılıdan 40bhp’şlik sport Coupe verssiyonuna kavuştu.
Çift solex karbüratörler, kısa emiş manifoldu, silindir kaflarının ve egzantrik millerinin modeifiye edildiği 700Sport modeli 75bhp gücündeydi ve 170kmh hıza ulaşabiliyordu.
1965’te önce Coupe ve Sedan, bir kaç ay sonra da Cabrio versiyonunun üretimi biten BMW 700’den toplamda 180.000 adet üretildi.

Çoğunluğu, bugün halen BMW’nin yarış pilotu olan Hans Joachim Stuck’ın babası olan Hans Stuck Sr. Tarafından kullanılan 19 adet BMW 700RS modeli üretildi. 1960’da 60 yaşında olan Hans Stuck’ın kazandığı Almanya Tırmanma Yarışı, BMW’nin 1940’da Mille Miglia’dan bu yana kazandığı ilk otomobil yarışı oldu.

İlk 4 silindirli modern BMW olan BMW 1500 tanıtıldı. Yeni jenerasyonun ilk öncüsü olan BMW 1500’ün ik versiyonu 1499cc gücündeydi ve 5700rpm’de 80bhp güç üretiyordu ve 1060kg ağırlığında idi. Önlerde disk frenlere ve 4 tekerlekte bağımsız süspansiyonu sahip araç 4 kapılı sedan karoserde satışa sunuldu.

Aracın üzerindeki modern mühendislik otomotiv çevrelerince hayranlıkla karşılandı ve 1962 ile 1964 arasında 23.807 adet 1500 üreten fabrikalar isteği karşılamakta zorlandı...

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


BMW’nin orta sınıf aile sedan’ı olarak tanıttığı araç kısa sürede büyük bir popülerlik kazandı ve performanslı modeller isteği baş gösterdi.
Bu sayede BMW 1500 ile, BMW’nin spor sedan geleneği başlamış oldu. Otomobil severlerin gönlünde apayrı bir yer edinen BMW’nin imajı sağlam temeller ile kurulmuş oldu..

BMW 1500
Motor: Su soğutmalı sıralı 4 silindir
1499cc SOHC
Bore x Stroke: 82mm x 71mm
Sıkıştırma: 8,8:1
Karbüratör: 1 adet Solex 34PCIB (1964’te 36-40 PDSI Solex)
Güç: 5700rpm’de 80bhp
Şanzıman: 4 ileri manuel

1963
BMW 1800 piyasaya çıktı.

İlk olarak 1773cc’lik 90bhp gücünde motorla üretilen BMW 1800’ün 1800TI, 1800TI/SA şeklinde farklı modelleri sunuldu. Standart BMW 1800, 170kmh’lik bir hıza sahipti ve 0-100kmh hızlanmasını 13saniyede tamamlıyordu.

BMW 1800TI
Motor: Su soğutmalı sıralı 4 silindir
1773cc SOHC
Bore x Stroke: 84mm x 80mm
Sıkıştırma: 9,5:1
Karbüratör: 2 Solex 40 PHH
Güç: 5800rpm’de 110bhp
Şanzıman: 4 ileri manuel
Maksimum Hız: 175kmh


BMW 1800 TI/SA
Yalnızca 200 adet üretilen bu model, ilk M3 olarak kabul görebilir.

Motor: Su soğutmalı sıralı 4 silindir
1773cc SOHC
Bore x Stroke: 84mm x 80mm
Sıkıştırma: 10,5:1
Karbüratör: 2 Adet Weber
Güç: 5800rpm’de 130bhp
Şanzıman: 4 ileri manuel
Maksimum Hız: 200kmh

1965
Allach’ta bulunan uçak motoru fabrikası satıldı ve BMW uçak motoru üretimine son verdi.

1966
3 Serisinin temelleri atılıyor. Yeni 2 kapılı BMW 1600

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1967
BMW 1600’ün cabrio versiyonu satışa çıkıyor. Kısıtlı sayıda üretilen araç kısa sürede koleksiyoncuların gözdesi haline geliyor.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


BMW 2000 ve 2000TI /

BMW 2000
Motor: Su soğutmalı sıralı 4 silindir
1990cc SOHC
Bore x Stroke: 89mm x 80mm
Sıkıştırma: 8,5:1
Karbüratör: Solex 40 PDSI
Güç: 5500rpm’de 100bhp
Şanzıman: 4 ileri manuel
Maksimum Hız: 168kmh

BMW 2000TI
Motor: Su soğutmalı sıralı 4 silindir
1990cc SOHC
Bore x Stroke: 89mm x 80mm
Sıkıştırma: 9,5:1
Karbüratör: 2 Adet Solex 40 HH
Güç: 5500rpm’de 130bhp
Şanzıman: 4 ileri manuel
Maksimum Hız: 185kmh

1971
Dünyanın ilk Hatchhacklerindne olan Touring modeller tanıtıldı. Bugünkü Compact BMW geleneğinin ilk temsilcilerinden sayılıyorlar.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


1972

Tüm zamanların en başarılı fabrika yarış takımı olan BMW M GmbH kuruldu. M GmbH aynı zamanda BMW’nin yol otomobillerini modifye ediyordu. Zamanla yol versiyonlarından çok daha farklı özelliklere sahip çok özel araçlar üreten M GmbH aynı ilk ilk yavrusu olan BMW Turbo’yu yarattı. Bu konsept M1’in ik hali olarak anılmaktadır. Ayrıca tasarımı 90’lı yılların en başarılı spor araçlarından olan BMW 8’in yaratılmasına ışık tutmuştur.

1973 BMW 3.0CS



1976 BMW 2002



BMW SER 7 E23 1977



BMW 635 CSi



BMW e30 318i 1985



BMW 750iL V12 (1988)



1990 BMW 325i



1992 BMW E36



1993 BMW 850Ci



Çeşitli kaynaklardan alıntıdır...

G.HEPARSLAN
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14708
Kayıt: 13 Nis 2008, 22:41
Konum: ANTALYA-ANKARA
İsim: Gökhan HEPARSLAN
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 52
1/24 Model Sayısı: 8
1/32 Model Sayısı: 19
1/43 Model Sayısı: 24
1/64 Model sayısı: 78
1/72 Model Sayısı: 235
1/87 Model Sayısı: 82
- / -- Model Sayısı: 25
Motorsiklet Model: 15
Toplam Model Sayısı: 538
Rep Puani: 16906
G.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: blacksonblondes » 17 Kas 2012, 16:32

Gökhan Abi belgesel tadında bir anlatım olmuş,emeğine sağlık.

mesaj için blacksonblondes arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
blacksonblondes
FORUM ÖZEL ÜYESİ
FORUM ÖZEL ÜYESİ
 
İleti: 578
Kayıt: 29 May 2012, 15:56
Konum: ÇANAKKALE
İsim: Yüksel Digan
Yaş: 32
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 30
Rep Puani: 440
blacksonblondes rep puani yokblacksonblondes rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: Eray KIVRAK » 17 Kas 2012, 16:48

Harika bir paylaşım.
Teşekkürler Gökhan abi. :smile:
Resim

mesaj için Eray KIVRAK arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Eray KIVRAK
SİTE YÖNETİCİSİ
SİTE YÖNETİCİSİ
 
İleti: 5513
Kayıt: 09 Tem 2010, 18:48
Konum: Ankara-Malatya
İsim: Eray KIVRAK
Yaş: 23
1/18 Model Sayısı: 36
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 5825
Eray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yokEray KIVRAK rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: ATTAROGLU » 17 Kas 2012, 18:18

BMW ve paylaşım mükemmel Gökhan abi, teşekkürler. :syg:

ATTAROGLU
MİSAFİR ÜYE
MİSAFİR ÜYE
 

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: HkN-74 » 17 Kas 2012, 18:48

Aşk üç harf BMW derler :)

Kalitesi zaten belli bir marka :)

mesaj için HkN-74 arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
HkN-74
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 1430
Kayıt: 04 Ağu 2011, 00:11
Konum: İstanbul-Bartın
İsim: Hakan
Yaş: 34
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 1145
HkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yokHkN-74 rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: gokhan derli » 17 Kas 2012, 19:11

Emeklerine sağlık Gökhan. Güzel bir yazı..
Resim

mesaj için gokhan derli arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
gokhan derli
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 5828
Kayıt: 21 May 2009, 18:41
Konum: Antalya
İsim: Gökhan
Yaş: 42
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 1590
Rep Puani: 3930
gokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yokgokhan derli rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: G.HEPARSLAN » 17 Kas 2012, 19:29

Teşekkürler arkadaşlar. Ufak tefek birşeyler hazırlamaya çalıştım sizler için. Malum, marka; dipsiz bir kuyu olunca BMW' lerin içinde kayboluyorsunuz. :)

Forumumuzda BMW konusunda çok daha fazla bilgiye sahip tecrübeli üyelerimiz var,

Akın kardeşimin açtığı başlıkta olduğu gibi ayrı ayrı da ele alabilirsiniz.

:arrow: BMW M3′ün Tarihçesi

Yapacağınız katkılardan dolayı ve şimdiden teşekkür ederim..
G.HEPARSLAN
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14708
Kayıt: 13 Nis 2008, 22:41
Konum: ANTALYA-ANKARA
İsim: Gökhan HEPARSLAN
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 52
1/24 Model Sayısı: 8
1/32 Model Sayısı: 19
1/43 Model Sayısı: 24
1/64 Model sayısı: 78
1/72 Model Sayısı: 235
1/87 Model Sayısı: 82
- / -- Model Sayısı: 25
Motorsiklet Model: 15
Toplam Model Sayısı: 538
Rep Puani: 16906
G.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yokG.HEPARSLAN rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: resatsirin » 17 Kas 2012, 19:53

BMW festivali kapsamında Guzel bir paylaşım olmuş :handshake:

BMW konusunda diger arkadaşlarında katkıları olacağını düşünüyorum cok model ve bilgi olacağı malum :moto:

Teşekkürler :drinksb:
Resim

mesaj için resatsirin arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
resatsirin
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 5202
Kayıt: 18 Haz 2011, 22:56
Konum: İZMİR/Göztepe
İsim: resatsirin
Yaş: 26
1/18 Model Sayısı: 55
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 76
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 131
Rep Puani: 6785
resatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yokresatsirin rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: ozgurs82 » 18 Kas 2012, 00:51

Elinize sağlık :coffee:

mesaj için ozgurs82 arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
ozgurs82
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
KIDEMLİ ÖZEL ÜYE
 
İleti: 3721
Kayıt: 22 Haz 2010, 22:31
Konum: Büyükçekmece/İstanbul
İsim: Ozgur Sahin
Yaş: 30
1/18 Model Sayısı: 55
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 55
Rep Puani: 1980
ozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yokozgurs82 rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: MAKOSHARK » 18 Kas 2012, 03:37

Harika olmuş Hocam..Sağolasın.. :y: :y: :y:

mesaj için MAKOSHARK arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
MAKOSHARK
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 10848
Kayıt: 15 Haz 2008, 12:16
Konum: İSTANBUL
İsim: Deniz ÇAGLIYAN
Yaş: 47
1/18 Model Sayısı: 851
1/24 Model Sayısı: 4
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 855
Rep Puani: 11586
MAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yokMAKOSHARK rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: srht » 18 Kas 2012, 04:11

Emeğine sağlık Gökhan abi. Festivale yaraşır nitelikte bir paylaşım olmuş.

507'nin hikayesine şaşırdım. Lâkin araç resmen dönemin Corvette'ini yansıtıyor.

1500/1600 Serisi ise "bence" BMW'nin bugününün temelinin atıldığı modeller. Özellikle tasarım anlamında kendisinden sonraki modellerin atası diyebilirim.

Teşekkürler bu güzel paylaşım için.
Resim

mesaj için srht arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
srht
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 5419
Kayıt: 03 Oca 2010, 10:49
Konum: Bucak/BURDUR-İSTANBUL
İsim: Serhat
Yaş: 30
1/18 Model Sayısı: 0
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 0
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 0
Rep Puani: 5630
srht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yoksrht rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: Emre E. » 18 Kas 2012, 10:00

Emeğine sağlık Gökhan. Festivale yakışır, yerinde bir paylaşım olmuş.

---
Emre Erbaşar

mesaj için Emre E. arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Emre E.
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 14496
Kayıt: 21 May 2008, 16:34
Konum: ANKARA
İsim: Emre
Yaş: 45
1/18 Model Sayısı: 116
1/24 Model Sayısı: 0
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 0
1/64 Model sayısı: 500
1/72 Model Sayısı: 0
1/87 Model Sayısı: 0
- / -- Model Sayısı: 0
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 116
Rep Puani: 19255
Emre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yokEmre E. rep puani yok

Re: BMW' NİN TARİHÇESİ

İletiYazar: Korkut Varol » 18 Kas 2012, 11:14

Güzel bir derleme , teşekkürler.
Bir küçük ekleme: Tiplerin sonu 02 ile bitiyorsa 2 kapılı anlamı taşır.
1600 - 2000 : 4 kapı
1602 - 2002 : 2 kapı
(yazıda var ve ben atladıysam da özür)

Tüm bunların 2002 yuvarlak stoplusunu da tek geçerim.

mesaj için Korkut Varol arkadaşımıza teşekkür edenler:
G.HEPARSLAN
Kullanıcı avatarı
Korkut Varol
V.I.P. ÜYE
V.I.P. ÜYE
 
İleti: 203
Kayıt: 04 Arl 2008, 02:23
Konum: Ankara
İsim: Korkut Varol
Yaş: 58
1/18 Model Sayısı: 3
1/24 Model Sayısı: 69
1/32 Model Sayısı: 0
1/43 Model Sayısı: 14
1/64 Model sayısı: 15
1/72 Model Sayısı: 1
1/87 Model Sayısı: 5
- / -- Model Sayısı: 1
Motorsiklet Model: 0
Toplam Model Sayısı: 166
Rep Puani: 1430
Korkut Varol rep puani yokKorkut Varol rep puani yokKorkut Varol rep puani yokKorkut Varol rep puani yokKorkut Varol rep puani yokKorkut Varol rep puani yok

Sonraki

BMW

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron