




|
||
diecastr.com
|
||
ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXE
12 ileti
• 1 sayfadan 1. sayfa
ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXE
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXENe arabaymış be Anadol. Bu kasaları hoşuma gidiyor. Hüseyin abinin görmesi lazım bunu
![]() ![]()
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXETabi ya Anadol en sevdiğim arabadır. Bizim ilk arabamız dır. Otomatik te üretilmişti 75 te. Fakat hiç beklendiği kadar ilgi görmeyen bir model olup, çok az sayıda satıldığını biliyorum. Ben a2 hastasıyım zaten Adana da en çok a2 vardır. Anadol Türk tarihini sırtında taşıyan arabadır. Vehbi Koç un bile kullandığı arabadır. Güzel arabadır
Ali Çaglar Gül
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXEAnadol tarihini , bulabildiğim kadarıyla epey bir eski zamanda okumuştum.
Fakat otomatik bilgisini ilk defa görüyorum , paylaşıma teşekkürler kardeşim. Merakım ise bunca zamandır piyasada neden hiç denk gelmemiş olmam. Onbeş yıl kadar önce , bir tamirci arkadaş Ford Mustang motor şanzımanı taktıydı. Anadol görüntülü , altı silindirli , otomatik şanzımanlı ilginç , temiz bir araçtı. Yarı Amerikan , yarı Türk melez ama fena bir şeydi. Ne oldu derseniz ; kısa bir maceraydı , yok oldu.
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXEEv arkadaşımın babasının vardı. İstanbul'a gittiğimde sürme şerefine erişmiştim. Biraz bakımsızdı ama çok keyif almıştım. Sürdüğüm araç galiba 1974 A1 MkII idi. Hatta vinil tavanı bile vardı be.
![]() ![]() ![]()
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXEGercekten ilginc bir bilgi bu, ne okumustum ne de gormustum otomatik vitesli Anadol'u. Guzel paylasim icin tesekkurler
![]()
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXEZarif.
Bu güzel başlık için teşekkürler Sarim Hocam. ![]() --- Emre Erbaşar
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXEAnadol'u üretme sevdası, tam bir kahramanlık hikayesidir.
Üretilmemesi için önlerine neredeyse her türlü engel çıkartılmıştır. Aydın Demirer ve Özgür Aydoğan'ın "Başlangıcından bitişine Anadol'un hikayesi" kitabını tavsiye ederim arkadaşlar, Dünya'dailk kitlesel üretimi yapılan fiber otomobil, ayrıca ilk wankel motor denemeleri, Türkiye'de ilk coupe, ilk buggy, ilk dizel motor (küçük arabalarda) Hepsi ayrı bir mücadele. ![]() (teşekkürler Doktor ![]() ![]()
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXESarim Hocam bu güzel paylaşım için teşekkür ederim.
![]() Güncel modeller güzel ama eskide olsa kendi tarihimizde modellerimi unutmamamız lazım diye düşünüyorum. ![]()
Re: ÇABA HİÇ BİTMEMİŞ... ANADOL DE LUXETolga Titiz'in de söylediği gibi Anadol tarihi hep ilklerle dolu. Bir o kadar da talihsizlikler, engellemeler var. De Luxe modeli de öyle sayılabilir. Ülkemizde otomatik vites önyargısı günümüzde yeni yeni yıkılıyor. O dönemde zaten seri üretim için çok az sayılarda satış yapılabiliyorken otomatik vites anadol karlı bir rakama ulaşamaması nedeniyle rafa kaldırılan onlarca projeden biri. Belki birkaç adet satılmıştır. Muhtemelen şanzıman problemi yaşayıp manuele dönmüşlerdir yıllar içinde.
Ayrıca Anadol markasının kendi içinde gerek arge gerek üretim tecrübesi olarak en iyi duruma ulaştığı yıllar malesef kıbrıs harekatının olduğu o yağ, şeker kuyrukları zamanı. Buna da başlıbaşıla talihsizlikler silsilesi diyebiliriz sanırım. Anadol tarihindeki bu ilklerden bir örnek de ben vermek isterim; Benim arabam Anadol SV1600 dünyanın ilk ve tek 5 kapılı fiberglass otomobilidir :) Hüseyin Cavit ÖZSOY
12 ileti
• 1 sayfadan 1. sayfa
Kimler çevrimiçiBu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir |