1 sayfadan 1. sayfa

1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 14:08
Yazar: cavallino

Bu karşılaştırmada iki farklı materyalden elde edilen ve farklı üreticiler tarafından yorumlanan Ferrari F12 modelini inceleme altına aldım. Resin mi diecast mi, kapılar açılsın mı açılmasın mı, tekerlekler hareketli olsun mu olmasın mı... Bu tartışma yıllar boyu sürecek ve somut bir neticesi de olmayacak görünüşe göre. Bazı üreticiler uygun maliyet ile resin model piyasasında sağlam bir yer edinmeye başladı, MR ve BBR ise daha düzgün işçilikleri ve gösterişli modelleri ile genelin bir parça üzerinde, tabi limitli üretim kıstaslarını da unutmadan belirtmek lazım.

F12'ye dönecek olursak, HWE bu modelle birlikte fiyat/performans konusunda iyi sayılabilecek bir parça ile raflara modelini koydu. Boya/montaj/parça kalitesini geliştirmesi, köpük kutuya geçiş yapması en azından ilerlemeye çalıştığının bir göstergesi. Misal yeni üretim bir Minichamps'e baktığımızda (Porsche 991, Focus RS, McLaren MP4, BMW GT2 vb... ) halen MC'nin günümüz model teknolojisinde çok gerilerde kaldığı görülebilir. Eleştirim direkt olarak MC'ye olmamak ile birlikte genel olarak HWE modellerinin kendisini geliştirmesine vurgu yapmak içindir, diğer taraftan HWE'e de mükemmel modeller üretmiyor tabii ki.

Başta da belirttiğim gibi HW fiyat/performans konusunda bu modelle ciddi manada güzel bir vitrin modeli üretmiş. Fotoğraflardan ziyade elde incelendiğinde daha da hoşa giden bir model, ekstra detaycı gözle incelemedikce vitrinde de oldukça güzel bir duruş sergiliyor. Tabi yarı açık camları ve, dev vites pedallarını gözardı etmek lazım :smile: . Egzozlar da eski üretimlerden bir parça daha düzgün dursa da maalesef yine HW'nin en zayıf noktası. MR'da ise iç mekan işçiliği tamamen gözününe çıkıyor ve kusursuz kalıp ve boya ile birlikte çok güzel bir uyum oluşturuyor. Ön farlardaki gündüz ve sinyal ledleri çok iyi işlenmiş, egzozlar tam olması gerektiği gibi. Sunuş ve limit detayları da özel bir model olduğunu fazlası ile hissettiriyor.

Sonuç olarak bu iki üretimde tercih tamamen aracın koleksiyoncuya ne kadar hitap ettiğine ve tabi hesap/kitap işine kalıyor. Benim gibi tek marka koleksiyoncusu muhtemelen tercihini MR/BBR'dan yana kullanıp; vitrinimde F12'de bulunsun diyen HWE üretiminde tercih kılacaktır :sapka: .



Resim

Resim

Resim

ResimResim

MR < - > Hotwheels Elite


Resim Resim


Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Resim Resim

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 14:48
Yazar: Berent TURAN
Bu detaylı karşılaştırma için öncelikle teşekkürler. MR tabiki farkını göstermiş fakat HWE'i yabana atmamak gerek. MR fiyatları yüksek tabi ki, tercih koleksiyonere kalmış. Edinmek istediğim modeller arasında kendileri.. Güzel günlerde sergileyin.

Peki benim sorum da şu; Daha önce başka bir yerde karşılaşmadığım için söylüyorum.. HW içerisinde sadece 458 Italia modelini ele alırsak, normal 458 ile Elite Series'teki 458 arasında nasıl bir fark var?

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 14:57
Yazar: KADIHAN
Aydın inceleme için teşekkürler! Fakat resin konu olunca nedense modelden uzaklaşıyorum! Aslına bakıldığında sana katılıyorum çünkü üreticiler resin ile maliyetlerini düşürmeye çalıştılar, ancak koleksiyonerler farklı sebeblerden dolayı baştacı tarzında değerlendirdiler resin'i! Zaten günümüz şartlarına bakıldığında fiyatlar ele alınırsa nereye gittikleride aşikar! Aslında hedeflemediği bir başarı sağladı üreticiler! Konumuza dönsek fena olmayacak :grin: Sana katılıyorum ve HWE benim tercihim olurdu diyorum! Güzel günlerde sergilenmesi dileğiyle!

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 20:16
Yazar: eczserkan55
Aslında teknik olarak Diecast model ile diecast modeli kıyaslamak kolaydır ... Aynı şekilde bir resin model ile başka bir resin modeli kıyaslamakta derece olarak Resin ile diecast modeli kıyaslamaktan kolaydır ... Biraz karışık olan ise Resin bir model ile Diecast modeli kıyaslamak :sweat: ... :smile:
Tamda bu konuyla ilgili yabancı kaynaklı bir sitede BBR - MR karşılaştırmasına denk gelmiştim geçenlerde oradada en önemli farkın yan logoda olduğu yazıyordu ... Ben tercihimi bu seferlik diecast modelden yana kullandım birazda maliyet açısından bu karara vardım :korku: ... Aralarında 2-3 hatta dahada fazlalara varan maliyet farkları mevcut ... Diecast modelin kapılarının , kaputunun açılıyor olması belki avantaj gibi görünebilir .... Klasik modellerde bu çok önemli olurdu bence çünkü açık motorları görmek isteyeceğimiz ayrıntılarından olurdu(CMC modellerinde olduğu gibi) ancak yeni modellerde kapalı motor olduğu için araçlar , motorun kapağının açılması pek bir avantaj sağlamıyor kanımca (Bu arada CMC bu modelide üretseydi keşke :smile:) ... MR modelinde iç mekan ayrıntılarıda HWE göre oldukça başarılı görünüyor ki bu da resini kesinlikle tercih sebebi yapar ... Asıl sebep ise dış cepheden görünümü olur ki resin modelin tek parçalığı ve modelin bütünlüğü gerçekçiliği önemli oranda artırıyor ... Parlaklığıda cabası sanırım ... Sonuçta 1/18 olarak modeli küçülttüğümüz zaman kapı aralıklarınında haliyle resinde olduğu gibi bitişik olması gerekirdi ... Ferrari gibi bir markada bu dahada öne çıkıyor sanırım ... Aslında (diecast avantajı) kapısının açılmasıda pek birşey ifade etmiyor ki HWE modeli kaputun ve kapıların açılışında it dirseği sistemini kullanmış :smile: ... Ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen benim modeli diecast olarak tercih etmemin asıl sebebi maliyet oldu ... Vitrinde sergileneceği ve birçok modelle birlikte olacağı için uzaktan bakıldığı zaman çokta kalitesiz olmayan bir model ... :smile:



Bu arada çok güzel ve faydalı bir inceleme olmuş elinize sağlık :smile: ...

F12 modeli benim için özel bir model belki resininide edinip burada bir kıyasta ben yaparım birgün :grin: ...

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 20:40
Yazar: cavallino
asabidramaking yazdı:resin... olmadi bu :@
Bu arada hangisi senin, hangisi kuzenin?? :grin: :grin:
Eline, koluna saglik cok aydinlatici olmus paylasim :sapka:


Bende bi senin verdiğin G.V. var başka da bişi yok, hepsi ortanca olanın :lol:

Berent.t yazdı:Bu detaylı karşılaştırma için öncelikle teşekkürler. MR tabiki farkını göstermiş fakat HWE'i yabana atmamak gerek. MR fiyatları yüksek tabi ki, tercih koleksiyonere kalmış. Edinmek istediğim modeller arasında kendileri.. Güzel günlerde sergileyin.

Peki benim sorum da şu; Daha önce başka bir yerde karşılaşmadığım için söylüyorum.. HW içerisinde sadece 458 Italia modelini ele alırsak, normal 458 ile Elite Series'teki 458 arasında nasıl bir fark var?


Teşekkürler, 458 Elite Series'i ele alırsak arada normal üretim ile birçok fark var; bunların başında kapı,kaput ve bagajın plastikten üretilmesi geliyor ki bu da model üzerinde renk farklılığı oluşturmuş durumda. Yeni üretim normal serilerde ise (FF, 458 spider vb.) kapılar,kaput, bagaj diecast olarak üretilmiş olup bu sefer de sadece kapılar açılmakta. 458'e dönersek; Elite üretiminde tüm logolar metal olarak ayrı parçalar halinde, emniyet kemerleri, halı kaplama var. Diskler, farlar çok daha iyi detaylandırılmış keza iç kısım ve motorda da yine gözle görülür birçok detay farkı mevcut. :celeb:

KADIHAN yazdı:Aydın inceleme için teşekkürler! Fakat resin konu olunca nedense modelden uzaklaşıyorum! Aslına bakıldığında sana katılıyorum çünkü üreticiler resin ile maliyetlerini düşürmeye çalıştılar, ancak koleksiyonerler farklı sebeblerden dolayı baştacı tarzında değerlendirdiler resin'i! Zaten günümüz şartlarına bakıldığında fiyatlar ele alınırsa nereye gittikleride aşikar! Aslında hedeflemediği bir başarı sağladı üreticiler! Konumuza dönsek fena olmayacak :grin: Sana katılıyorum ve HWE benim tercihim olurdu diyorum! Güzel günlerde sergilenmesi dileğiyle!


eczserkan55 yazdı:Aslında teknik olarak Diecast model ile diecast modeli kıyaslamak kolaydır ... Aynı şekilde bir resin model ile başka bir resin modeli kıyaslamakta derece olarak Resin ile diecast modeli kıyaslamaktan kolaydır ... Biraz karışık olan ise Resin bir model ile Diecast modeli kıyaslamak :sweat: ... :smile:
Tamda bu konuyla ilgili yabancı kaynaklı bir sitede BBR - MR karşılaştırmasına denk gelmiştim geçenlerde oradada en önemli farkın yan logoda olduğu yazıyordu ... Ben tercihimi bu seferlik diecast modelden yana kullandım birazda maliyet açısından bu karara vardım :korku: ... Aralarında 2-3 hatta dahada fazlalara varan maliyet farkları mevcut ... Diecast modelin kapılarının , kaputunun açılıyor olması belki avantaj gibi görünebilir .... Klasik modellerde bu çok önemli olurdu bence çünkü açık motorları görmek isteyeceğimiz ayrıntılarından olurdu(CMC modellerinde olduğu gibi) ancak yeni modellerde kapalı motor olduğu için araçlar , motorun kapağının açılması pek bir avantaj sağlamıyor kanımca (Bu arada CMC bu modelide üretseydi keşke :smile:) ... MR modelinde iç mekan ayrıntılarıda HWE göre oldukça başarılı görünüyor ki bu da resini kesinlikle tercih sebebi yapar ... Asıl sebep ise dış cepheden görünümü olur ki resin modelin tek parçalığı ve modelin bütünlüğü gerçekçiliği önemli oranda artırıyor ... Parlaklığıda cabası sanırım ... Sonuçta 1/18 olarak modeli küçülttüğümüz zaman kapı aralıklarınında haliyle resinde olduğu gibi bitişik olması gerekirdi ... Ferrari gibi bir markada bu dahada öne çıkıyor sanırım ... Aslında (diecast avantajı) kapısının açılmasıda pek birşey ifade etmiyor ki HWE modeli kaputun ve kapıların açılışında it dirseği sistemini kullanmış :smile: ... Ancak tüm bu olumsuzluklara rağmen benim modeli diecast olarak tercih etmemin asıl sebebi maliyet oldu ... Vitrinde sergileneceği ve birçok modelle birlikte olacağı için uzaktan bakıldığı zaman çokta kalitesiz olmayan bir model ... :smile:



Bu arada çok güzel ve faydalı bir inceleme olmuş elinize sağlık :smile: ...

F12 modeli benim için özel bir model belki resininide edinip burada bir kıyasta ben yaparım birgün :grin: ...


Beğenileriniz için çok teşekkür ederim Ahmet ve Serkan, benim burda asıl hedeflediğim konu resin vs. diecast'ten ziyade HW'nin fiyat klasmanında güzel işler yapmaya çalıştığını belirtmek oldu, gerisi tamamen zevk ve tercih meselesi :y:

Vitrinde sergileneceği ve birçok modelle birlikte olacağı için uzaktan bakıldığı zaman çokta kalitesiz olmayan bir model ... :smile:


HW F12 bence "çok ta kalitesiz değil" cümlesini bile haketmeyen, kaliteli bir model :sapka:

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 21:14
Yazar: cavallino
eczserkan55 yazdı:Tamda bu konuyla ilgili yabancı kaynaklı bir sitede BBR - MR karşılaştırmasına denk gelmiştim geçenlerde oradada en önemli farkın yan logoda olduğu yazıyordu ...


Evet konuyu ben de okumuştum,MR'ın neden yapmadığını merak ettiğim hususu; 3D SF ve Ferrari amblemlerini kullanmaması. 458 geldiğinde ilk yaptığım kaputtaki amblemi orijinalindeki gibi değiştirmek oldu, yakışıklı da oldu açıkçası. F12' ye daha sıra gelemedi :smile: .

Resim

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 22:50
Yazar: basketci_ny
Teşekkür ederim paylaşımın için Aydın can abi :f:

Paylaşımın benim gibi almayı düşünenler için güzel oldu :syg:

Hw yeteri kadar ideal yapmış modeli :drinksb:

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 22:59
Yazar: Erdem
Isin dogrusu her ikisi de guzel gorundu gozume ve cok da kayda deger bir fark goremedim :smile: Faydali bir karsilastirma oldugu kesin, tesekkurler Aydin :good2:

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 22 May 2013, 23:09
Yazar: MAKOSHARK
Konuyu ıskalamadan direk yazayım dedim..Teşekkürler bu paylaşım için öncelikle..Fotolardan görünen oki direk BBR diyor insan ama ben yinede şunu derimki " ben modelin camından içeri bakmak istemiyorummmm"..Çok mu resin karşıtı oldu ne :lol: :lol: :lol: Herkesin zevkinede keyfinede saygılıyım sakın yanlış anlamayın benimki sadece tatlı atışma boyutunda(resincilerle atışmak nedense çok keyif veriyor :grin: :grin: :grin: )..Bu arada minichamps konusunda haklısın adamlar LADA gibiler yıllardır şu kalıbı biraz daha iyi işleyip daha hoş bir görüntü yakalayalım demiyorlar ama maşallah konu fiyatlandırmaya gelincede AA'dan geri kalmıyorlar.. :smile: :smile: :smile:

Tekrar Teşekkürler Aydın kardeşim..

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 23 May 2013, 00:56
Yazar: Berent TURAN
Bilgilendirme için teşekkürler Aydın Bey.

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 23 May 2013, 10:51
Yazar: eczserkan55
cavallino yazdı:
eczserkan55 yazdı:Tamda bu konuyla ilgili yabancı kaynaklı bir sitede BBR - MR karşılaştırmasına denk gelmiştim geçenlerde oradada en önemli farkın yan logoda olduğu yazıyordu ...


Evet konuyu ben de okumuştum,MR'ın neden yapmadığını merak ettiğim hususu; 3D SF ve Ferrari amblemlerini kullanmaması. 458 geldiğinde ilk yaptığım kaputtaki amblemi orijinalindeki gibi değiştirmek oldu, yakışıklı da oldu açıkçası. F12' ye daha sıra gelemedi :smile: .

Resim



Amblem harika duruyor acaba nasıl temin ettiniz bende uygulamayı çok isterim ...

Re: 1/18 FERRARI F12 BERLINETTA - MR vs. HOTWHEELS ELITE

İletiTarih: 24 May 2013, 00:52
Yazar: cavallino
MAKOSHARK yazdı: Fotolardan görünen oki direk BBR diyor insan


BBR :quest: what BBR :crayzh:

MAKOSHARK yazdı: ama ben yinede şunu derimki " ben modelin camından içeri bakmak istemiyorummmm"..Çok mu resin karşıtı oldu ne :lol: :lol: :lol: Herkesin zevkinede keyfinede saygılıyım sakın yanlış anlamayın benimki sadece tatlı atışma boyutunda(resincilerle atışmak nedense çok keyif veriyor :grin: :grin: :grin:


Bu konuda politik olmak iyidir, iyi. Kim ne istiyorsa onu eklesin :wasntme:

eczserkan55 yazdı:Amblem harika duruyor acaba nasıl temin ettiniz bende uygulamayı çok isterim ...


Bir hayli önce 1/24 Tamiya Enzo kiti için ebayden almıştım, içinde set halinde çeşitli ölçekler de bulunuyordu. Ürün linkini bulursam gönderirim :handshake: