2 sayfadan 1. sayfa

""""EN SON DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 15:39
Yazar: camorenesi
Merhabalar Abilerim,kardeşlerim,arkadaşlarım,uzun zamandır model yada diorama paylaşmamıştım,aslında fotoğraflanmayı bekleyen bir sürü model var :lol: Bu aralar bu dioramaya konsantre olmuştum :lol: Umarım bu dioramamı beğenirsiniz...

:arrow: Özel teşekkür : Bütün e-posta tacizlerimi anlayışla karşılayıp uçağın dekallerini gönderen,yardımlarını esirgemeyen,diğer dioramalarımı beğenip,beni 7-15 Mayıs Ankarada bir alışveriş merkezindeki maket sergisine davet edip tanışmak isteyen maket,diorama konusunda büyük bir üstat SN.KORKUT VAROL hocama huzurlarınızda teşekkür ediyorum,bu diorama daha önce Korkut Varol üstat tarafından yapılmıştı,bende yapıp vitrinimde en güzel yere koymak istedim,benim dioramam her ne kadar Korkut üstat gibi mükemmel olmasada,umarım beğenirsiniz arkadaşlarım..

:arrow: THY DC-10-10 TC-JAV (ANKARA) Paris Kazasi 1974
:arrow: Kazanin meydana gelisi:
3 mart günü hava çok idealdir. Hava 3000 ft civarinda parçali bulutludur. 32,000 feet seyir yüksekligine çikma iznini alan uçak havalandiktan sonra radarda kuzey-kuzey bati yönünde takip edilir. Radar üzerindeki eko birden iki parça olarak görülmeye baslar, bir parça ayni rotada devam ederken diger bir parça 280 rotasina dönmüs görülür, bundan kisa bir süre sonra da her iki parça da radar ekranindan kaybolur.

Hava trafik kontrolörünün (ATC) radar ekraninda tespit ettigi sey, havaya uçan kargo kapagidir. Kaza Saint-Pathus köyünün üzerinde tam 11,000 feet yükseklikte, henüz kabin basincinin deniz seviyesindeki basinca esit olmasi gerektigi bir yükseklikte meydana gelmistir. American Airlines uçaginda oldugu gibi,kapagin uçmasi ani bir basinç kaybina ve kabinin tabaninin çökmesine neden olur. Ancak gövde üzerindeki fazla yük çökmenin siddetini artirir ve ilk etapta orta siradaki iki sira üçlü koltukta oturan 6 yolcu açilan delikten disari emilerek uçaktan düser, kopan kapak uçagin kuyruk bölümüne giden hidrolik devreleri hasarlar ve uçagin kontrolünün kaybolmasina neden olur.Kontrolünü kaybeden uçak 430 knot süratle yere çakilir.

Kaza aninda yer ile herhangi bir telsiz temasi olmamasina ragmen hava trafik kontrolörü (atc) Kaptan pilot Nejat Berkoz’un yardimci pilot Oral Ulusman ve uçus mühendisi Hüseyin Özer ile türkçe konustugunu duyar.Kara kutudan elde edilen ses kayitlari incelendiginde bir patlamanin duyuldugu ve kabinin hizli bir sekilde havasiz kalmaya basladigi anlasilir.Kaptan Berkoz “ne oldu?” diye sorar, “gövdede patlama oldu” cevabini alir.Basinç düsüsünü takip eden 77 saniyede uçus personeli umutsuzca uçagi kontrol etmeye çalisir, ama basarili olamaz.Bir noktada uçagin burnunu kaldirmayi basarirlar, ancak çok geçtir, uçak yerden sadece birkaç yüz feet yüksekliktedir.

Uçagin enkazi orman boyunca bir kilometreden daha uzun bir iz üzerine yayilir, bir metreden daha büyük sadece birkaç parça birakarak.Uçakta bulunan 346 kisiden kurtulan olmaz.Yitirilen 346 can huzur içinde yatsın... :sad1:

:arrow: Kaybettiğimiz nazlı kuşumuz THY DC-10-10 "ANKARA"

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


:arrow: Dioaramamdan kesitler
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


:arrow:Uçağımızın ormana düştükten sonra çekilen fotoğrafları :sad1:
Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.

Fotoğrafı tam boy görmek için üzerine tıklayınız.


:sapka:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 15:41
Yazar: Freak
Heralde yere çakılmadan hemen önceki hali bu :))

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 15:44
Yazar: camorenesi
Evet Koray hocam,Kaza raporlarından, yere çarpmadan önce sola doğru 17 derece ve burunda 4 derece pike açısı olduğu yazıyor :exc:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 15:50
Yazar: camorenesi
uMut25 yazdı:Ellerine sağlık Eren abi bende dioramamı paylaşıyım .Ellerine sağlık.


Teşekkürler Umut kardeşim :sun: Merakla beklemekteyim kardeşim :lol:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 15:54
Yazar: Altug Hamdi
Elelerine Sağlık Eren Abi Çok Hoş Olmuş

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 16:06
Yazar: camorenesi
ViRa'61 yazdı:Elelerine Sağlık Eren Abi Çok Hoş Olmuş


Çok teşekkür ederim Altuğ kardeşim,beğenmene sevindim :sun:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 16:32
Yazar: Eray KIVRAK
Eren abi herşeyi düşünmüşsün açılar filan :lol: eline koluna sağlık

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 16:33
Yazar: Emre E.
İşin içine kaza girince, hele bir de uçak varsa, pek hoşlanmıyorum ben. :ucak:

Emeğine sağlık Eren. :good2:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 20:47
Yazar: camorenesi
cimbomlueray yazdı:Eren abi herşeyi düşünmüşsün açılar filan :lol: eline koluna sağlık


Teşekkür ederim Eray kardeşim,beğenmene sevindim :sun:

Re: """"EN SON EL EMEĞİ GÖZ NURU DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 20:48
Yazar: camorenesi
Emre ERBASAR yazdı:İşin içine kaza girince, hele bir de uçak varsa, pek hoşlanmıyorum ben. :ucak:

Emeğine sağlık Eren. :good2:


Emre abi seni çok iyi anlıyorum uçaklar konusunda :nod:

Teşekkür ederim Abi'ciğim... :smile:

Re: """"EN SON DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 21:18
Yazar: tuningbg
eline sağlık Eren abi çok güzel olmuş.keyifli seyiler :+1:

Re: """"EN SON DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 21:20
Yazar: Turan ÇAPAR
Eren abi ellerine sağlık çok güzel olmuş. :y:

Re: """"EN SON DİORAMAM"""

İletiTarih: 15 Nis 2011, 21:23
Yazar: camorenesi
Turan ÇAPAR yazdı:Eren abi ellerine sağlık çok güzel olmuş. :y:


Çok teşekkür ederim Turan kardeşim,beğenmene sevindim :sun: